Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BMC SLC01

nano
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2005 23:15

nano 25 dec 2005 11:13

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 December 2005
Als je het stukje van Sharkman had gelezen had je geweten dat de 1e levering gepland staat voor maart 2006, dus... ik denk t niet


Hier in Zwitserland zijn al enkele Frames uitgelevert, maar alleen in Maat 53 en 55. Mijn Frame moet in January/February komen, maar ik hoop alles eind maart bij elkaar te hebben.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 25 dec 2005 16:17

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 25 December 2005


Inderdaad, en dan wel zo ver in 2006 dat ik hem eerder voor seizoen 2007 zou plannen. Overigens is de prijs van een SLC01 zodanig dat je er ook een bijna Scott CR1 met betere vork en een setje lightweights voor hebt.....
Moet zeggen dat de eerste rijindrukken me niet tegenvallen maar dat de Slc in vergelijking met mijn Scott in ieder geval zeker niet beter is, wel aparter. 

scott vind ik dan ook niet te vergelijken kwa uitstraling. en die scotts rijden er al super veel rond, bmc is iets écht exclusiefs
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2771
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 26 dec 2005 11:15

Ligt eraan waar je voor kiest (ik koop een fiets om zo hard mogelijk te gaan en vindt het alleen maar positief om andere CR1 frames te zien).
Scott heeft zich inmiddels bewezen als licht en betrouwbaar en biedt veel waar voor je geld (je koopt nergens een lichter en stijver frame voor dit geld).
Toen ik in Nederland de eerste Scott Team Issue reed (2003) was ik ook de eerste met een uniek frame en inmiddels zijn er in nederland al meer dan 250?? afgeleverd, alleen maar het bewijs van een goed produkt.
De SLC is zwaarder dan de scott en kost minimaal zo'n 1300 Euro meer, blijft daarom ook een zeldzaamheid en een frame voor liefhebbers (wil je echt iets aparts dan heb je voor weinig meer ook een Spin of Parlee, die zijn nog een slag aparter en kunnen naar wens ook op maat worden gemaakt).
 

onlycampa
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 dec 2004 12:56

onlycampa 26 dec 2005 11:43

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 December 2005


Ligt eraan waar je voor kiest (ik koop een fiets om zo hard mogelijk te gaan en vindt het alleen maar positief om andere CR1 frames te zien).
Scott heeft zich inmiddels bewezen als licht en betrouwbaar en biedt veel waar voor je geld (je koopt nergens een lichter en stijver frame voor dit geld).
Is de Canyon Ultimate F10 niet stijver, lichter en veel goedkoper? 
Alleen maar Campa en niets anders!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2771
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 26 dec 2005 11:51

De canyon is stijver, harder (0 demping), goedkoper maar zeker niet lichter in de praktijk zo'n 150 gram zwaarder.
Tot op heden vier stuks afgebouwd conclusie:Topframe voor wedstrijdrenners! (999 met licentie) maar vaste vork die niet echt mooi is (ben nog niemand tegen gekomen die hem mooi vind) bovendien valt de lak kwaliteit echt tegen (na 1 jaar is de onderbuis door steenslag behoorlijk ontlakt.

onlycampa
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 dec 2004 12:56

onlycampa 26 dec 2005 12:05

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 December 2005


De canyon is stijver, harder (0 demping), goedkoper maar zeker niet lichter in de praktijk zo'n 150 gram zwaarder.
Tot op heden vier stuks afgebouwd conclusie:Topframe voor wedstrijdrenners! (999 met licentie) maar vaste vork die niet echt mooi is (ben nog niemand tegen gekomen die hem mooi vind) bovendien valt de lak kwaliteit echt tegen (na 1 jaar is de onderbuis door steenslag behoorlijk ontlakt.

Kaal frame verschilt zo'n 70 gram. Heb twee maatjes op een Canyon zonder lak problemen. Hebben er toch 6000 en bijna 9000 kilometer op zitten. Mooi is een kwestie van smaak en ik moet zeggen dat ik die fietsen beslist niet lelijk vind. Kwa stijfheid scoren ze beter dan de Scott en als je gaat kijken naar prijs kwaliteit verhouding dan is het een hele goede deal!
Alleen maar Campa en niets anders!

staph
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:24

staph 26 dec 2005 14:43

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 December 2005


De canyon is stijver, harder (0 demping), goedkoper maar zeker niet lichter in de praktijk zo'n 150 gram zwaarder.
Tot op heden vier stuks afgebouwd conclusie:Topframe voor wedstrijdrenners! (999 met licentie) maar vaste vork die niet echt mooi is (ben nog niemand tegen gekomen die hem mooi vind) bovendien valt de lak kwaliteit echt tegen (na 1 jaar is de onderbuis door steenslag behoorlijk ontlakt.

Indien je wedstrijdjes rijdt (op veteranenniveau rondjes rond de kerk op, dus continu aanzetten na de bocht), ben je dan beter af met de Canyon of met de Scott?

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 26 dec 2005 16:16

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 December 2005


De canyon is stijver, harder (0 demping), goedkoper maar zeker niet lichter in de praktijk zo'n 150 gram zwaarder.
Tot op heden vier stuks afgebouwd conclusie:Topframe voor wedstrijdrenners! (999 met licentie) maar vaste vork die niet echt mooi is (ben nog niemand tegen gekomen die hem mooi vind) bovendien valt de lak kwaliteit echt tegen (na 1 jaar is de onderbuis door steenslag behoorlijk ontlakt.




Sharkman, de F10 lak van 2006 schijnt beter te zijn.

nano
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2005 23:15

nano 26 dec 2005 16:19

Ik denk toch niet, dat een normal persoon de verschillen merkt. Ik heb nur 2 Jaar lang en Trek Madone 5.9 gehad en die is niet so stijf, maar snel fietsen kun je er ook mee. De BMC is zeer zeker apart en ook technisch ook. De Nano-Technologie brengt niet veel an de Stijfheid, maar maakt het frame wel duurzamer en minder bros.   

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2771
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 26 dec 2005 21:33

Wat betreft de lak van de F10, heb ik ook gehoord (ze hebben deels enkel nog blanke lak op de onderbuis). Overigens vindt in de F10 een prima produkt (alhoewel er wel veel verschil van frame tot frame zit maar ook Scott heeft daar bij tijd en wijle last van). Zou Canyon enkel niet snel gaan promoten i.v.m. de hopeloze levertijden (service is wel o.k.).
Wat betreft nanotechnologie: daar is het laatste nog niet over geschreven en de vraag is of er wel enige vorm van deze technologie in een SLC verwerkt zit.
Wat betreft de levensduur: wil eerst eens zien hoe de carbon achterpatten zich houden en verder zit er bij een standaard carbonprodukt een laklaag die functioneert als uv filter, ben er nog niet helemaal uit hoe dit bij een Slc (deze zöu van "nude carbon" zijn funktioneert.

nano
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2005 23:15

nano 26 dec 2005 23:34

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 December 2005
Wat betreft nanotechnologie: daar is het laatste nog niet over geschreven en de vraag is of er wel enige vorm van deze technologie in een SLC verwerkt zit. Wat betreft de levensduur: wil eerst eens zien hoe de carbon achterpatten zich houden en verder zit er bij een standaard carbonprodukt een laklaag die functioneert als uv filter, ben er nog niet helemaal uit hoe dit bij een Slc (deze zöu van "nude carbon" zijn funktioneert.






Ik werk hier naast mijn studie in een bedrijf, waar Carbon- en ook Glasvezel verwerkt word. We leveren voral an Airbus. Ik heb dus ervaring met het Material. De stijfheid van de Nanotubes is theoretisch zeer hoog, maar in dit geval zitten die nanotubes in het epoxy-hars. Je hebt minder hars nodig, wat het weer lichter maakt. De aanbinding van het hars an de vezel schijnt ook beter te zijn. De BMC is zeker niet helemaal naakt, maar voor de levensduur van een fiets, maakt dat met de UV niet zoveel uit.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 14 apr 2006 16:10

IMG id=thepic title=Click to visit ImageShack for Image Hosting! style=WIDTH: 470px; HEIGHT: 393px onclick=scaleImg height=523 alt=img204/5303/parisroubaix200600161xh.jpg src= http://img204.imageshack.us/img204/5303 ... 0161xh.jpg">
Dit was voor mij "de winner" van Parijs Roubaix. Schitterende fiets en de mechaniekers hadden hun zaakjes echt t beste voor elkaar. Elke ochtend als eerste bij de vrachtwagen en als eerste alles klaar voor de renners. Vive la precision Suisse !
De Combinatie Rood zwart vind ik echt te gek. Helaas reden ze niet op de carbon versies in Paris-Roubaix maar op de Alu versies. Ik heb minimaal 2 uur naar die beauties staan staren.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Plaats reactie