Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

FIETS november

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2336
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 nov 2005 00:24

Wel leuk dat verhaal over de steilste bergen van Europa. Maar volgens mij moet de auteur toch emigreren. Dat had hij immers beloofd als ie de top van de Nebelhorn en de Scanuppia niet zou halen. De eerste redde hij nog wel, maar de tweede toch duidelijk niet. Twee keer ging hij onderuit, vervolgens nog een keer waarbij hij even moest bijkomen, omdat anders z’n benen zouden exploderen. En verderop moest er nog een keer gegeten, gedronken en vooral op adem gekomen worden. Uiteindelijk is de top wel bereikt, maar zo lust ik er ook nog wel een paar, zeg. Een klim hoor je toch non-stop te fietsen, of niet soms?

By the way, is er al iemand naar boven gepeddeld op de Scanuppia?

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 06 nov 2005 14:54

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 05 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 05 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 04 November 2005

Ik denk dat ik iemand eens flink ga te grazen nemen. nog niet eens de fiets gebracht Nu ja het is een vrouw die hem brengt dus de straf kan ik wel verzinnen. (mits ze 18+ is natuurlijk)

Je fiets poetsen?

Jullie nemen helemaal niemand te grazen!! denk er om hoor! zo,n zielig naief meisje van 18+ te grazen nemen, durfen julllie wel.....stelletje vieze........................, mag ik meedoen

Excuse me while I kiss the sky

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 06 nov 2005 15:17

Hoor die macho's nu eens! Als die Fietsmiss voor de deur staat dan staan ze met een mond vol tanden !  
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jero
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2005 19:09

jero 06 nov 2005 16:54


Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 05 November 2005




Wel leuk dat verhaal over de steilste bergen van Europa. Maar volgens mij moet de auteur toch emigreren. Dat had hij immers beloofd als ie de top van de Nebelhorn en de Scanuppia niet zou halen. .... Een klim hoor je toch non-stop te fietsen, of niet soms? By the way, is er al iemand naar boven gepeddeld op de Scanuppia?



Kijk eens op de lijst van alle geregistreerde klimmen in Europa:
http://ciclismo.sitiasp.it/motore.aspx? ... enti=False
Ondertussen 7.967 en selecteer heel Europa (Tutte) op zwaarste klim (difficolta). Artikel was van deze klimmer. OK: mee eens: in één keer boven zou perfect zijn: maar ik denk dat je de klim dan ook moet kennen en ook (vanwege niet-vallen) ergens dit soort  % moet kunnen oefenen (dus 2 of 3x naar boven). Ik blijf nog even in Nederland:  je maakt je eigen spelregels bij dit soort rare dingen...(zie foto).
Maar: de uitdaging is er: wie klimt er non-stop de Scanuppia op zonder vallen en zonder 2x 5 min. stop? Gezien de ervaring, als je echt power hebt kan het en wellicht ook met racefiets. Laatste stuk tot Malga Palazzo is dan wel lastig (onverhard) maar de basis 7 kilm. qua weg geen probleem. Ik ben erg benieuwd en hoor het graag. Heb nog wel wat aardig beeldmateriaal..
<SCRIPT language=javascript>postamble(); <SCRIPT language=javascript>postamble(); <SCRIPT language=javascript>postamble();
postamble();

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 nov 2005 17:50

Hoe hebben ze dat asfalt daar neer gegooid? Met een heli er naar toe gevlogen met een grote zak asfalt eronder en zo tegen de berg neergekwakt ofzo :P
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4391
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 nov 2005 19:33

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 06 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 06 November 2005 Hoor die macho's nu eens! Als die Fietsmiss voor de deur staat dan staan ze met een mond vol tanden ! Of een broek vol euhh.........


Nee ik zat zelf op de fiets. volgende keer meer geluk

jero
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2005 19:09

jero 07 nov 2005 00:04

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 November 2005

Hoe hebben ze dat asfalt daar neer gegooid? Met een heli er naar toe gevlogen met een grote zak asfalt eronder en zo tegen de berg neergekwakt ofzo :P


postamble();

jero
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2005 19:09

jero 07 nov 2005 00:15

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 November 2005

Hoe hebben ze dat asfalt daar neer gegooid? Met een heli er naar toe gevlogen met een grote zak asfalt eronder en zo tegen de berg neergekwakt ofzo :P

Vroeg ik me ook af: is een soort spuit-asfalt hebben ze me verteld. Maar 't is echt heel vreemd maar perfecte grip. Dit steile is ook niet één bocht zo, maar echt een een kilometer of 3. Er rijden af en toe van die speciale lage tractoren omhoog en 4-wheeldrives. Stap ik voor geen goud in, dan maar de fiets. Op Scanuppia ligt beton: ook heel apart ook op zich perfect om te rijden. Heel eng om een auto te zien rijden.<SCRIPT language=javascript>postamble();
postamble();

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 07 nov 2005 00:38

Hm, moet je bovenaan weer omdraaien en over de zelfde weg afdalen?

jero
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2005 19:09

jero 07 nov 2005 00:43

Grappig is dat het afdalen best meevalt maar geen cht tempo: 'tuurlijk wel bijna remmen dicht maar weg is vrij breed en er is een flink hek ;-).  Maar kicken (zoals bijv. op Ventoux) kan natuurlijk absoluut niet.

Plaats reactie