Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fietsenmaker in Den Haag??

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 22 nov 2005 23:25

Ach Edwin is er weg dus het wordt vast beter en goedkoper de komende tijd
Ga een keer een stukje fietsen naar koudekerk aan de Rijn bv. Van der Post tweewielers. Of als je een Giant of Koga hebt naar Giant-Koga store in Alphen
pas op! paaltje!

bibske
Forum-lid

bibske 05 dec 2008 22:45

Tja, maar hoe moet je dan een goede fm kiezen? Ik kwam laatst op een zaterdagmiddag bij van Herwerden en meteen opgemeten, uitgebreid uitleg gehad e.d. Ik ben zeker een uur binnen geweest en met een erg goed gevoel over de zaak weer weg gegaan. Op een doordeweekse middag ben ik naar van Rossem gegaan, 2 potentiele klanten want een collega wil ook een nieuwe fiets. Mevrouw ging ons helpen , wel vriendelijk maar niet echt het gevoel dat ik daar mijn fiets wil kopen. Ze gaf in onze ogen redelijk vage antwoorden en we moesten absoluut een carbon fiets kopen alleen waarom weet ik nog steeds niet...
Ik wil in ieder geval ook nog eens bij Schouten gaan kijken, misschien hebben zij nog wat toe te voegen!

em
Forum-lid

em 06 dec 2008 12:23

Naast de FM's die al genoemd zijn in dit topic mis ik eigenlijk toch wel Bontekoe. Een kleine zaak met vriendelijk personeel, waar je prettig geholpen wordt en korting bij grote aankopen geen enkel probleem is (10% zowiezo en aanpassingen worden kostenloos gedaan (bij mij wel in ieder geval). Ook fijn dat je voor kleine reparaties/afstellingen gewoon even binnen kan lopen waarna het meestal terwijl je wacht gedaan wordt.

Enige nadeel is dat ze een vrij beperkt assortiment hebben en dus vaak zaken moeten bestellen.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 02 mar 2009 16:05

Over van Herwerden wordt in dit forum meerdere meningen en ervaringen vermeld.

Wie van jullie kan mij zijn mening en/of ervaring vertellen over/met Hans Struijk in Den Haag.
Kan er verder ook niets over vinden op het forum. Maar dat kan positief maar ook negatief zijn.

grasneger
Forum-lid

grasneger 02 mar 2009 21:51

Heb 2 maal kleding gekocht bij Struijk. Werd vriendelijk geholpen en het advies was goed, want de kleding bevalt.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 mar 2009 20:38

Ik zou naar bikezone gaan als het een beetje in de buurt is. Fijne zaak

gast
Forum-lid

gast 03 mar 2009 21:40

grasneger schreef:Heb 2 maal kleding gekocht bij Struijk. Werd vriendelijk geholpen en het advies was goed, want de kleding bevalt.

Ik heb er wel eens wat gekocht. Prima zaak, plezierig personeel inderdaad. Maar het is natuurlijk geen echter race-liefhebberszaak. Ze hebben er zeer breed assortiment. De prijzen zijn vrij hoog. Reparatie-afdeling ook wel eens binnengelopen en daar zijn ze toch vooral bezig met stadsfietsen. Komt allemaal over als kwalitatief goede zaak, maar zou er niet zo snel mijn racert heen brengen. (Nou laat ik uberhaupt weinig doen.)

Bike-Zone is nu mijn favoriet, voor zowel sfeer als onderdelen (degelijke kortingen op adviesprijzen).

Mammoet is verschrikkelijk. Wel mogelijkheid tot koopjes, maar ik kom er niet meer na slechte ervaringen.

Van Herwerden is een beetje afhankelijk wie je helpt, zowel in de reparatie als in de winkel. Is natuurlijk een mooie zaak met prachtig spul, maar vrij duur en iets te veel een "zaak" in plaats van een fietsenzaak.

Schouten in Scheveningen wel eens binnengelopen, maar kreeg daar niet zo'n warm gevoel. Veel te duur en iets te geforceerd "kijk ons eens Italiaans doen".

Tja, het is - net als bij fietsen - vooral emotie he :D

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 03 mar 2009 22:20

Ben bij Bike-Zone geweest, maar daar hadden ze geen fiets waarin ik geïnteresseerd was.
Werd er goed en plezierig geholpen.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 03 mar 2009 22:45

Collega van mij heeft zijn Jan bij Struijk gekocht. Mss geen echte racezaak maar wel goed aangemeten en advies over de opbouw gekregen. (hij is rond de 100 kilo)
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

tes_
Forum-lid

tes_ 09 mar 2009 19:18

Ik heb mijn vorige fiets bij Bike-Zone gekocht en had altijd een heel prettig gevoel bij de zaak. Hele aardige mensen die je goede uitleg geven en je goed helpen. Bij een beurt vertellen ze precies wat er allemaal is gedaan en als er iets vervangen moet worden, bellen ze eerst of je het ermee eens bent.

kamerplant
Forum-lid

kamerplant 09 mar 2009 20:32

ik zal om te beginnen ook Mammoet afraden,ja voor een dingentje of wat dan ook.
ik heb er best wel eens aardige spullen vandaag gehaald.dat weer wel.
werd altijd moe van hem,met z,n merkloze topfietsen....zucht.

Herwerden vind ik best een goeie tent.1X een set wielen laten maken.echt wel een dikke 10jaar terug,die verslijt ik echt niet.puur topwerk!.
ook best aardig een fiets ook gekocht(meschien iets te veel betaald?)
ik kwam vroeger ook wel bij van Ruiten in rijswijk(voor de mountainbike....)

verder niet echt iets te melden over de andere zaken.
Colnago Olympic Master lovert.

heb dr zin in!.

Plaats reactie