Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx

de_keule
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:21

de_keule 20 okt 2006 20:20

weet er iemand of merckx nieuwe modellen gaat uitbrengen in 2007?
of gaat hij de bestaande modellen anders lakken?

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 20 okt 2006 20:36

Quoten: Origineel geplaatst door koers op 17 Oktober 2006

omgeving luik zijn een paar zware, omgeving wavre(limelette, ottembourg,la roche, aubel, vodelee etc.) en ook omgeving geraardsbergen, maar ook wat zuidelijker (deux acren, virginal,

Je kan mss eens in Hoeilaart gaan rijden (ergens in de maand april) 1.12 wedstrijd.

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 21 okt 2006 01:08

zal ik zeker onthouden bedankt

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1220
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 21 okt 2006 11:49

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Oktober 2006


Ik rijd volgend jaar bij een Amerikaanse ploeg... tot het laatst lagen enkele merken in de running (en dan voornamelijk Colnago, omdat we het jeugdteam van Navigators zijn), maar er is afgelopen weekend uiteindelijk beslist dat we met Kuota zullen rijden.  Of het Campa of Shimano wordt, is nog in twijfel. Wellicht worden de tijdritwielen Xentis. Sturen komen van Oval Concepts, zadels van Fizik, trainingssystemen van SRM, Ergomo of Garmin,...
Mijn vorige ploeg reed idd met Ridley, maar ik gaf steeds m'n frame terug omdat ik een overeenkomst met Merckx had. Om die reden ook rijd en train ik tot de afsluiting van het seizoen (vandaag in Putte-Kapelle) met Merckx.
 


@Casran, is dat niet de werkelijke reden van jouw overstap naar die amerikaanse ploeg, nl. dat jullie met Kuota rijden ??
Want laat ons eerlijk zijn, een goede amateurploeg wil je ook alleen maar als je resultaten kan voorleggen of als je iets kan inbrengen (geld, sponsors...)
Ik vrees dat in jouw geval het tweede van toepassing is

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2006 12:07

Dat ze met Kuota gaan rijden is pas veel later besloten vertelde Pieter me gisteren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1220
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 21 okt 2006 12:35

Dan zullen het zijn geweldige resultaten zijn die de doorslag gegeven hebben.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2006 15:56

Ga langs op Bikemotion en hij neemt alle tijd om het je uit te leggen, zou je misschien beter kunnen doen voordat je er opmerkingen over gaat maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 21 okt 2006 17:45

Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 21 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Oktober 2006


Ik rijd volgend jaar bij een Amerikaanse ploeg... tot het laatst lagen enkele merken in de running (en dan voornamelijk Colnago, omdat we het jeugdteam van Navigators zijn), maar er is afgelopen weekend uiteindelijk beslist dat we met Kuota zullen rijden.  Of het Campa of Shimano wordt, is nog in twijfel. Wellicht worden de tijdritwielen Xentis. Sturen komen van Oval Concepts, zadels van Fizik, trainingssystemen van SRM, Ergomo of Garmin,...
Mijn vorige ploeg reed idd met Ridley, maar ik gaf steeds m'n frame terug omdat ik een overeenkomst met Merckx had. Om die reden ook rijd en train ik tot de afsluiting van het seizoen (vandaag in Putte-Kapelle) met Merckx.
 


@Casran, is dat niet de werkelijke reden van jouw overstap naar die amerikaanse ploeg, nl. dat jullie met Kuota rijden ??
Want laat ons eerlijk zijn, een goede amateurploeg wil je ook alleen maar als je resultaten kan voorleggen of als je iets kan inbrengen (geld, sponsors...)
Ik vrees dat in jouw geval het tweede van toepassing is


pieter heeft mij naar aanleidng van een vraag van mij  al weken geleden gemailt dat die naar die ploeg ging en dat toen nog niet bekend was met welk materiaal ze gingen rijden dus jouw reaktie lijkt mij op zijn minst een beetje misplaatst
sommige mensen kunnen het gewoon niet hebben dat anderen  het beter voorelkaar hebben dan zijzelf imho ben jij er daar 1 van

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1220
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 21 okt 2006 20:03

Jongens toch, hier is blijkbaar iemand heilig op dit forum.  Als je over Casran iets durft zeggen krijg je direct verwijten naar je hoofd geslingerd.
Ik heb gewoon gezegd dat hij de sportieve prestaties niet kan voorleggen om in een topploeg te rijden.  Iemand anders zonder zijn connecties zou met zijn palmares hoogstens voor een broek en een trui rijden.  Dat hij het toch mooi voor elkaar krijgt is hem van harte gegund hoor.

coureur1
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2006 20:06

coureur1 21 okt 2006 20:28

ik sprak casran gisteren hij zei dat hij een andere taak vervult binnen de ploeg, namelijk als soort wegkapitein voor de amerikaanse jongens.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 okt 2006 22:36

Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 21 Oktober 2006

@Casran, is dat niet de werkelijke reden van jouw overstap naar die amerikaanse ploeg, nl. dat jullie met Kuota rijden ??
Want laat ons eerlijk zijn, een goede amateurploeg wil je ook alleen maar als je resultaten kan voorleggen of als je iets kan inbrengen (geld, sponsors...)
Ik vrees dat in jouw geval het tweede van toepassing is



Even enkele zaken uit elkaar halen.
Deze ploeg was de enige waarvoor ik nog inspanningen wou leveren om te trainen naast m'n drukke baan. En dat is nu net omdat het een ploeg is die niet volgens het klassieke stramien van andere ploegen denkt... namelijk eentje waar attitude, professionaliteit, capaciteiten en mogelijkheid progressie te maken belangrijker zijn dan concrete resultaten (ik meen hierboven duidelijk gemaakt te hebben dat ik puur op huidige resultaten idd onderdoe voor veel applicanten). Hoe professioneel ik wielrennen en trainen benader, moet je maar eens volgen in de SRM-topic; een ander voorbeeld is -en eigenlijk is dat niet meer dan logisch- dat ik ook gewoon op Colnago ging rijden als m'n ploeg voor Colnago zou gekozen hebben (het feit dat ik mijn Merckx niet vroeger aanbood, was nu net omdat Merckx in een vroeger stadium ook in de running lag!).De ploeg is een cycling education school, waar elke renner een bedrag van 4 cijfers in euro betaalt om er te rijden. Redenering: voor elke gedegen opleiding betaal je, ook in het wielrennen, ook bij Nick Bolletieri in het tennis. Dat 350 Amerikaanse renners dit weten en aan de deur komen kloppen, is maar 1 bewijs dat de waarde ervan ingeschat wordt; een ander bewijs is dat Magnus Backstedt uit eigen zak de opleiding van zijn protogé Friederik Johansson financiert. En voor de cycling school is het even goede reclame om een slechte renner naar een behoorlijk niveau te tillen, dan om een steengoed renner naar een topniveau te brengen.Tot slot, sponsoring. Deze ploeg laat geen enkele renner binnen omwille van het geld dat ie aanbrengt: eerst moet er interesse zijn in de renner en moet ie in het concept passen... sponsoring is daarna wel mooi meegenomen, en kan eventueel in compensatie gebracht worden. Een voorbeeld van het weigeren van sponsoring: een plaatselijk aannemersbedrijf vraagt al 3 jaar om 30.000 euro in de ploeg te pompen, op voorwaarde dat de ploeg alle kermiskoersen in de zone waarin dit bedrijf actief rijdt. Welnu, dat laatste weigert de ploeg (kermiskoersen ligt niet in onze interessesfeer), dus dat geld kan niet aangewend worden.
Het valt me wel op dat je woorden "van harte gegund" in schril contrast staan met de "Ik vrees" van hierboven: lijkt nogal contradictorisch. Ik ken jou niet, jij kent mij niet, maar je schat me verdomd verkeerd in... my god in wat voor profploeg had ik niet kunnen rijden als ik m'n stek met sponsorgelden had willen kopen! En dit klinkt misschien als arrogante bluf, maar ik weet goed hoe je een profcontract kan kopen (als je minstens zoveel geld inbrengt als je profsalaris), en ik ken profs die op die manier prof zijn, maar ik weet van mezelf wat ik (niet) waard ben en vooral: mijn persoonlijk eergevoel en ambitie is nét dat ietsje meer waard.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 22 okt 2006 01:32

Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 21 Oktober 2006


Jongens toch, hier is blijkbaar iemand heilig op dit forum.  Als je over Casran iets durft zeggen krijg je direct verwijten naar je hoofd geslingerd.
Ik heb gewoon gezegd dat hij de sportieve prestaties niet kan voorleggen om in een topploeg te rijden.  Iemand anders zonder zijn connecties zou met zijn palmares hoogstens voor een broek en een trui rijden.  Dat hij het toch mooi voor elkaar krijgt is hem van harte gegund hoor.

dit heeft niets met heilig zijn te maken jij maakt een opmerking die nergens op slaat, die je niet hard kan maken en daar reageer ik op omdat ik iets meer wist dan jij leek het mij gepast jou daar op te wijzen

Plaats reactie