Welke naven
Quoten: Origineel geplaatst door wheeler op 23 November 2005
Dank allen voor jullie reacties. Het worden waarschijnlijk de DT Swiss 240s naven.
Mijn bedoeling is verder om als velgen de Mavic CXP33 te nemen. De DT Swiss RR1.1 schijnen ook heel goed te zijn. De CXP33's zijn iets zwaarder dan de RR1.1's. Daarom overweeg ik de CXP33's te nemen omdat ik denk dat ze door hun hogere gewicht iets steviger zijn. Is dat ook zo? Ik weeg trouwens zelf 105 kilo.
ik weet zo niet wat je extra betaald voor DT, maar ik zou als het niet veel extra kost voor DT gaan. Hoor hier alleen maar goede ervaringen over en ze zijn toch wat exclusiefer dan CXP velgen.
Dank allen voor jullie reacties. Het worden waarschijnlijk de DT Swiss 240s naven.
Mijn bedoeling is verder om als velgen de Mavic CXP33 te nemen. De DT Swiss RR1.1 schijnen ook heel goed te zijn. De CXP33's zijn iets zwaarder dan de RR1.1's. Daarom overweeg ik de CXP33's te nemen omdat ik denk dat ze door hun hogere gewicht iets steviger zijn. Is dat ook zo? Ik weeg trouwens zelf 105 kilo.
ik weet zo niet wat je extra betaald voor DT, maar ik zou als het niet veel extra kost voor DT gaan. Hoor hier alleen maar goede ervaringen over en ze zijn toch wat exclusiefer dan CXP velgen.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij 105 kg zou ik eerder CXP33 nemen dan RR 1.1
Die RR1.1 hebben een behoorlijk geringe wanddikte, waardoor ze bij een hoge bandenspanning verder uitbuigen dan wat stevigere velgen.
Die RR1.1 hebben een behoorlijk geringe wanddikte, waardoor ze bij een hoge bandenspanning verder uitbuigen dan wat stevigere velgen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Heeft iemand anders hier een reactie op? Klopt het wat Sharkman zegt dat de 240s minder geschikt zijn voor iemand boven de 100 kg vanwege de flensvorm?
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Heeft iemand anders hier een reactie op? Klopt het wat Sharkman zegt dat de 240s minder geschikt zijn voor iemand boven de 100 kg vanwege de flensvorm?
Quoten: Origineel geplaatst door wheeler op 25 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Heeft iemand anders hier een reactie op? Klopt het wat Sharkman zegt dat de 240s minder geschikt zijn voor iemand boven de 100 kg vanwege de flensvorm?
sharkman heeft wel wat ervaring dus ik ga hem niet tegenspreken
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Heeft iemand anders hier een reactie op? Klopt het wat Sharkman zegt dat de 240s minder geschikt zijn voor iemand boven de 100 kg vanwege de flensvorm?
sharkman heeft wel wat ervaring dus ik ga hem niet tegenspreken
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
mss zijn de Edco naven iets voor jou. Naar het schijnt zijn die zeer sterk, maar ik weet het ook niet zeker hoor.
Excuse me while I kiss the sky
Quoten: Origineel geplaatst door wheeler op 25 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Heeft iemand anders hier een reactie op? Klopt het wat Sharkman zegt dat de 240s minder geschikt zijn voor iemand boven de 100 kg vanwege de flensvorm?
DT naven zijn sterk, maar wat Sharkman zegt klopt. De gewone toerist of gemiddelde renner moet er niet zozeer voor vrezen, maar wat Heras met dit wiel overkwam is mogelijk (overigens ook met andere naven hoor):
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Heeft iemand anders hier een reactie op? Klopt het wat Sharkman zegt dat de 240s minder geschikt zijn voor iemand boven de 100 kg vanwege de flensvorm?
DT naven zijn sterk, maar wat Sharkman zegt klopt. De gewone toerist of gemiddelde renner moet er niet zozeer voor vrezen, maar wat Heras met dit wiel overkwam is mogelijk (overigens ook met andere naven hoor):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
ik heb die naaf van DT waar niet zo'n opstaand randje aanzit (flens?). de naaf is daar eigenlijk helemaal plat en de spaken steken erin. oogt echt heel mooi.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
je hebt waarschijnlijk bontragers??? (heb ik ook en dan de carbon variant).
Nogmaals Hügi's zijn best goed (zie ook lightweigth) maar boven de 100 zijn er wat aanpassingen nodig. Voor deze toepassing zijn er goedkopere en betere oplossingen voorhanden (36 spaaks campa en shimano) dus waarom moeilijk doen??
Nogmaals Hügi's zijn best goed (zie ook lightweigth) maar boven de 100 zijn er wat aanpassingen nodig. Voor deze toepassing zijn er goedkopere en betere oplossingen voorhanden (36 spaaks campa en shimano) dus waarom moeilijk doen??
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 27 November 2005
je hebt waarschijnlijk bontragers??? (heb ik ook en dan de carbon variant).
Nogmaals Hügi's zijn best goed (zie ook lightweigth) maar boven de 100 zijn er wat aanpassingen nodig. Voor deze toepassing zijn er goedkopere en betere oplossingen voorhanden (36 spaaks campa en shimano) dus waarom moeilijk doen??
idd bontragers
je hebt waarschijnlijk bontragers??? (heb ik ook en dan de carbon variant).
Nogmaals Hügi's zijn best goed (zie ook lightweigth) maar boven de 100 zijn er wat aanpassingen nodig. Voor deze toepassing zijn er goedkopere en betere oplossingen voorhanden (36 spaaks campa en shimano) dus waarom moeilijk doen??
idd bontragers
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Wat is het verschil tussen de flensvorm van de campa en Shimano naven en die van de DT naven. Ik zie nl. weinig verschil.
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Wat is het verschil tussen de flensvorm van de campa en Shimano naven en die van de DT naven. Ik zie nl. weinig verschil.