Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Een tweede liefde

julio
Forum-lid

julio 23 nov 2005 18:53

ja, goeie! lijkt een beetje op die geweldige nieuwe mcdonalds reclames. Punt is alleen dat ik al 6 fietsen bezit voor verschillende doeleinden. Misschien moet ik mijn vraag refraseren: Hoe praten jullie de aanschaf van een zevende fiets voor jezelf goed? (Laten we het continue aanpassen van de vraagstelling maar houden op voortschrijdend inzicht).

jolanda
Forum-lid

jolanda 23 nov 2005 20:28

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 November 2005

Nee hij mag niet fietsen omdat een heleboel pezen veel te lang zijn, daardoor blijft z'n knie schijf niet zitten zitten, die gaat schuiven en dat doet dus erg veel pijn. Hij kan net zonder pijn kwartiertje op gewone fiets zitten... dus op mtb hoeft ie niet te komen

Heeft het wel eens op racefiets geprobeerd (en dan laag verzet...)?
Ik heb nml. te weinig kraakbeen en te lange spieren in combi met te korte pezen.... Met als gevolg dat met hardlopen en andere sporten mijn knieschijf teveel ging schuiven (soms zelfs naast gewricht belandde), de pezen die klappen moesten opvangen (overbelast) en het kraakbeen nog meer ging irriteren...  Ik fiets nu sinds half september op racefiets en heb daarbij  nog geen last van knieen gehad. Door fietsen worden spieren en pezen sterker, waardoor knieschijf ook minder heen en weer gaat en alles dus langzaam aan weer een beetje beter wordt.
En de last had ik niet even (al bijna 10 jaar) en heb zelfs tijdje met krukken gelopen. Ben wel eerst gaan zwemmen en krachtoefeningen gaan doen en daarna pas fietsen.
Misschien het proberen waard?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 nov 2005 23:51

Het probleem schijnt wel vaker voor te komen bij jongeren in de groei die veel sporten. Als het goed is gaat het van zelf over, het kan alleen wel een jaar duren of zelfs langer. Ook op de racefiets gaat niet meer. Van de dokter moet/ mag hij alles doen zolang het geen pijn doet, want als het pijn doet dan beschadigt ie ook kraakbeen.
M'n broertje heeft er wel vrede mee, die vermaakt zich ook nog wel zonder fietsen. (ik moet er niet aan denken)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

racertje
Forum-lid

racertje 24 nov 2005 10:59

Thuis uitleggen blijft lastig , maar dat je de drang om zelf een dergelijk frame op te bouwen tot racer niet kan onderdrukken kan ik me heel goed voorstellen. Ongeveer een jaar geleden op marktplaats een vergelijkbaar frame gevonden. Zie hier het resultaat: http://www.dare2dive.nl/Project%20Lugano%2053.htm
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)

julio
Forum-lid

julio 24 nov 2005 15:22

wauw... mooie uitstraling he? zo'n coppi

Plaats reactie