Alles over vakanties op én met de fiets

beklimming winters Alpe d’Huez

wegpiraat
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:28

wegpiraat 12 dec 2005 14:45

volgende week ga ik skien in Oz vlakbij Alpe d'Huez en omdat het bloed stroomt waar het niet gaan kan.. begon ik mij toch af te vragen of het mogelijk is eventueel een mountainbike te huren aldaar en een middagje wat rond te rijden. Wellicht zelfs Alp d'Huez oprijden, als de weg tenminste een beetje begaanbaar is.
Vroeg mij af of er meer forumleden zijn, die in de winter in de Franse alpen hebben gereden en of dat wel te doen is?
En of er trouwens wel mountainbikes te huur zijn in de winter daar of kan dat alleen 's zomers?
gr, rob
 

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 12 dec 2005 15:45

Aangezien het een skidorp is moet je gewoon boven kunnen komen op een moutainbike, een racefiets is niet aan te raden omdat de bergwegen in de alpen in de winter volliggen met grind, tegen de gladheid e.d.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

wegpiraat
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:28

wegpiraat 12 dec 2005 16:00

weet je ook of die dingen het hele jaar door te huur zijn? Misschien niet in de winter omdat ze dan veel meer slijten enzo?? (pekel, nattigheid etc)

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 12 dec 2005 16:29

nee dat weet ik niet!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 dec 2005 17:26

Misschien bij de fietsenwinkel Cycles et Sport, onderaan de AdH in Bourg D'Oisans...

Zier hier: website

Ze doen inderdaad aan "location de VTT", zou ze even mailen of bellen om te vragen of dat ook in de winter is.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 12 dec 2005 17:58

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 12 December 2005

Misschien bij de fietsenwinkel Cycles et Sport, onderaan de AdH in Bourg D'Oisans...Zier hier: websiteZe doen inderdaad aan "location de VTT", zou ze even mailen of bellen om te vragen of dat ook in de winter is.


"Le magasin est fermé du 30 septembre au 15 mars"
Geen fietsverhuur dus in de winter...

wegpiraat
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:28

wegpiraat 13 dec 2005 00:57

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 12 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 12 December 2005

Misschien bij de fietsenwinkel Cycles et Sport, onderaan de AdH in Bourg D'Oisans...Zier hier: websiteZe doen inderdaad aan "location de VTT", zou ze even mailen of bellen om te vragen of dat ook in de winter is.


"Le magasin est fermé du 30 septembre au 15 mars"
Geen fietsverhuur dus in de winter...


bedankt voor de info. waarschijnlijk zal het ook voor andere fietsverhuurders gelden.
ai, wordt dus denk ik geen fietsen daar. nog nooit de beklimming gereden en nu zo dichtbij. Gaven vandaag heel veel sneeuw op voor komend weekend in de alpen, dus ik denk dat ik het dan maar bij skien hou.

Plaats reactie