Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Bericht op Fiets - Gestolen Pinarello

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 04 jun 2011 18:41

Zo'n dure fiets bewust onbeheerd achterlaten moet denk ik afgestraft worden.
Mijn voorstel is vernietiging van de fiets als die wordt teruggevonden.


:)
Afbeelding

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 04 jun 2011 18:53

[quote="Daniel1975"]Pffft, op dit moment vraag ik mij toch echt af wat ik hier soms op dit forum doe. Het was gisteren uitstekend fietsweer, konden jullie daar je energie niet in steken?
Met enige regelmaat heeft dit forum meer weg van een zeikforum dan van een leuk informatief fietsforum. Ik vind dit echt triest geneuzel.[/quote]


daniel heeft een halve punt, het begint een beetje een zeikform te worden ipv van de elkaar helpen met tips etc.

de andere halve punt gaat naar de TS.
Het is wel raar en niet fair dat fiets dit op de site heeft gezet omdat dit de ex topman van car-sports was.
niemand wil dat zijn fiets gestolen word.

en het iedee van een apart topic voor gestolen fietsen is zeker een goede!
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 04 jun 2011 19:30

[quote="Jan W.F."]Zoals hiervoor opgemerkt, voor alle gestolen (race)fietsen lijkt mij ook geen ruimte. Mocht je dat dan toch willen, dan betaal je misschien wat advertentiekosten? Als je genoeg betaalt, en je fiets je lief is, dan is er van alles mogelijk, lijkt me. Zo werkt dat in deze wereld, alles draait om centjes...

Een forum als dit zal ongetwijfeld ook een veel grotere impact hebben dan een tijdschrift, dus een reactie hier + foto van de gestolen fiets levert veel meer op. [/quote]

Het hoeft niet persé een website te zijn, deze database bestaat al om te kunnen controleren of je een gestolen fiets koopt (Fietsenregister). Maar het gaat om een rubriek op Fiets.nl, waar iedereen zijn of haar gestolen Fiets kan plaatsen (zonder vriendjespolitiek) of geschapen precedent!!!
Zie niet in waarom dat niet mogelijk zou zijn onder één rubriek, in plaats van je in bochten te moeten wringen (lastige zoekmachine op het forum).
En ik geloof dat het uitloven van een beloning ook zou helpen, maar dan wel naar ieders financiële draagkracht. Voor een dergelijke fiets als in dit artikel van 1000 euro is heel veel geld (wat de fiets qua nieuwprijs ook zou hebben gekost, maar wie appelen eet, appelen vaart ;-)
Maar wat nu bij een student en die lang heeft moeten sparen voor bv. een tweedehands Focus met 105 groepje? Wat zou die dan moeten uitloven, een kratje bier (vindt ik ook een heel goed idee)!!!



[quote="rinke"]'t is dat ik met mijn dochter alleen thuis ben anders had ik lekker op de fiets gezeten...
het is weer zeer vermakelijk allemaal! hahaha
Wat mij betreft een actie van de redactie? van Fiets die moet kunnen. Als het een goede vriend betreft waarom dan geen dienst bewijzen... Dat gebeurt toch in alle takken van sport / werk?
@MiketheBike, je gaat me toch niet vertellen dat jij geen vrienden hebt die jouw wel eens bevoordelen ten opzichte van anderen, dan klaag je toch ook niet? En al heb je die niet, als je ze had had je er ook gebruik van gemaakt..... ;)
Sterkte met de warmte gozer![/quote]

Bevoordelen heeft zijn grenzen Rinke, en als je dat laat doen moet je vooral geen precedent gaan scheppen. Bovendien vindt ik het vreemd dat er zo'n hoge beloning is terwijl die fiets echt niet tegen nieuwprijs is aangeschaft! Weet echt wel hoe dat wereldje werkt!
De eigenaar zal ook wel geen fietsverzekering hebben gehad van de NTFU?!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 05 jun 2011 14:41

Hoe het wereldje werkt? Maakt dat wat uit dan? Ik vind (zonder t) dat iedereen zelf moet weten of ie wel of niet een beloning uitlooft. Blijkbaar zit er behoorlijk veel emotie aan deze fiets! Hoop dat hij snel terug komt!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 05 jun 2011 19:56

@MiketheBike. Welbedankt voor die link. Dit register was mij nog niet bekend'; een landelijke database waarin eigenaars kunnen checken of hun fiets als gestolen geregistreerd staat. Zelf bedoel ik iets anders, nl. een database waarin gedupeerden zelf hun fiets kunnen opnemen, met beschrijving en eventuele foto, en waar anderen dan weer gebruik van maken.
Maar zoals gezegd, dit zal naar mijn mening niet zo veel impact hebben als een forum, dus we mogen blij zijn dat we hier altijd gratis een topic kunnen starten ;)

Ben het ermee eens dat je niet onderscheid moet maken hoe duur de fiets is geweest, en wie de bezitter is (was). Eén rubriek vind ik overigens een goed idee, dan blijft alles keurig centraal. Maak er dan maar een soort van "het grote racefietsdiefstaltopic" van.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 jun 2011 20:08

[quote="MiketheBike"]Bovendien vindt ik het vreemd dat er zo'n hoge beloning is terwijl die fiets echt niet tegen nieuwprijs is aangeschaft! Weet echt wel hoe dat wereldje werkt!![/quote]
Alsof jij een mening hoeft te hebben over de PERSOONLIJKE waarde van die fiets voor de rechtmatige eigenaar????
Al heeft ie er zijn schoonmoeder voor over; het is toch niet aan jou om daar een kwalificatie aan te hangen?
Eerst wordt er gezemeld dat de emotionele waarde van een fiets van 1000,- voor zekere mensen wel eens veel hoger kan zijn (iemand die alle centjes bij elkaar heeft moeten leggen voor die fiets) dan een dure fiets van iemand die het makkelijk kan dragen; vervolgens is het weer "vreemd" dat iemand die een dure fiets heeft er ook een fiks vindersloon voor over heeft. Dat vind IK pas vreemd.....
Less is bore

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 09 jun 2011 22:19

Sommige kunnen met geld alles voor elkaar krijgen :o
Vindt gewoon dat de Fiets-redactie geen verschil had mogen maken :evil:
Of het nu een goedkope fiets betreft of een hoog gehalte exemplarisch (limited), beide moeten hetzelfde worden beschouwd.

Maar de dief rijdt op een fijn karretje...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 10 jun 2011 10:02

Ik was afgelopen dinsdagochtend om 6.00 aan het ontbijten en wat aan het zappen zie ik op SBS6 een Pina voorbij komen.
Ik weer terug zappen en ja hoor, dezelfde vriendelijke man die een beloning van 1000 euro belooft voor de vinder van zijn fiets (was hart van nederland :oops: )
Je kan zeggen wat je wil, maar deze man doet in ieder geval wel zijn stinkende best om de fiets terug te zien!

freakish
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 10 jun 2011 13:46

Ik heb dat stukje ook gezien die ochtend. Ik kon niet echt medelijden met hem hebben.

Ten eerste, als je je dure fiets onbeheerd achterlaat en de Giro gaat kijken, vind ik dat niet zo slim (voorzichtig uitgedrukt). Zo dierbaar is je fiets dan niet.
Ten tweede, in het filmpje zag ik nog 2 andere Pina's in zijn tuin staan. Hij gaf aan dat hij "noodgedwongen" nu zijn reservefiets moest gebruiken. Ach gut toch.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jun 2011 14:43

Ik had gehoopt dat dit na de verplichtte afkickperiode sinds maandagmorgen wel tot rust zou zijn gekomen.
Maar niets is minder waar :(. De laatste reactie vind ik extreem triest: omdat iemand nog een paar andere mooie fietsen heeft staan is het jatten van die ene fiets niet erg? Er staan hier ook een paar mooie fietsen thuis, maar de wereld zou echt te klein zijn als er een werd gejat. Ondanks dat ik op mijn "reservefiets" nog steeds geen tobber ben.
Wat is nu toch die enorme afgunst op meneer Van Meer? Is het afgunst, jaloezie? Ik snap er niets van, behalve dat sommigen wel heel duidelijk hun ware ik laten zien.
Less is bore

jacobus1
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2011 20:38

jacobus1 10 jun 2011 20:53

Beste allemaal,

Ik dank jullie allen voor de mooie en ook niet zo mooie reacties. Er zijn er toch enkele die oordelen en veroordelen op de persoon gericht zonder mij te kennen en dat waardeer ik zeer zeker niet.
Ik wil wel even van de gelegenheid gebruik maken om hier eea uit te leggen.
1) Ik heb zelf geen aanvraag gedaan om dit als nieuws te plaatsen, de redactie van Fiets heeft dit op eigen initiatief gedaan.
2) Het is natuurlijk waar dat ik wat onvoorzichtig heb gehandeld, maar het is nog altijd zo dat ze met hun poten van andermans spullen moet afblijven.
3) Ik hoop dat ik met mijn actie en "rumoer" heb bewerkstelligd dat velen onder ons weer extra scherp zullen zijn en hopelijk ook blijven.
4) Ik heb mijn fiets sinds deze ochtend weer terug doordat ik de "gouden" tip heb gekregen.

Ik stel voor om te stoppen met dit topic.

Met vriendelijke sportgroeten.
Jac van Meer

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 10 jun 2011 21:02

+100 en gefeliciteerd :D :D :D :D

Gesloten