Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

veldtest

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 16 dec 2005 13:37

wie weet waar je in nederland een veldtest kan laten doen
het liefst in brabant maar ergens anders is ook goed
ik heb op google niks kunnen vinden en bij ons in de buurt doen ze zo'n test alleen binnen
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 16 dec 2005 17:23

Volgens mij bij alle Sport medisch adviescentra, hier een lijstje:
SMA RotterdamSMA ZeelandSMA UtrechtSMA GroningenSMA Den  HaagSMA AmsterdamSMA HaarlemSMA TilburgSMA Den BoschÉén van de onderste twee moet jij dus hebben. Ik weet niet of je het wil voor een licentie Cascarsi, maar dat is volgens mij niet verplicht onder de 40 jaar ofzo dacht ik. Maar het is natuurlijk altijd leuk om je capaciteiten te meten.

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 16 dec 2005 18:15

Quoten: Origineel geplaatst door Silvan op 16 December 2005


Volgens mij bij alle Sport medisch adviescentra, hier een lijstje:
SMA RotterdamSMA ZeelandSMA UtrechtSMA GroningenSMA Den  HaagSMA AmsterdamSMA HaarlemSMA TilburgSMA Den BoschÉén van de onderste twee moet jij dus hebben. Ik weet niet of je het wil voor een licentie Cascarsi, maar dat is volgens mij niet verplicht onder de 40 jaar ofzo dacht ik. Maar het is natuurlijk altijd leuk om je capaciteiten te meten.

Ik geloof dat deze veldtest niet voor wielrennen is. Alleen hardlopen dacht ik.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 16 dec 2005 19:26

Je kunt volgens mij bij elk SMA een sportmedische wielerkeuring doen, of heb ik het mis dan?

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 16 dec 2005 20:26

het is niet voor licentie alleen maar om m'n capasiteiten te meten en te trainen.
maar als ik zo op google kijk dan is er in belgie in zowat elke dorp wel een veldtest te doen en hier in nederland kan ik er niks over vinden maar ik zal een kijke in den bosch. Wel hendig want daar zit ik op school.
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

ronj
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 mar 2005 20:50

ronj 16 dec 2005 21:02

Op deze site staat hoe je de test ook zelf kan doen.http://www.wielersportinfo.nl/zoladztest.htm
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 dec 2005 21:44

Dat is iets anders. (totaal niet wetenschappelijk verantwoord, enkel een benadering die in de buurt kan komen, maar ook totaal er naast kan zitten). Een veldtest bij je zelf uitvoeren zou wel kunnen, maar dan moet je een apparaat van een paar 100 euro kopen. (Stond poosje geleden op ww bij training, instrument dat in je achterzak past en behoorlijk nauwkeurig meten in een vlotte tijd.)
Maar in Nederland zijn tot op heden geen mogelijkheden om een veldtest te doen behalve als er iemand uit Belgie eens een dagje omhoog komt naar het hoge noorden
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 dec 2005 22:17

Quoten: Origineel geplaatst door RonJ op 16 December 2005

Op deze site staat hoe je de test ook zelf kan doen.http://www.wielersportinfo.nl/zoladztest.htm


Een gemiste kans. Hij had met zijn experiment een programmatje kunnen maken dat je een hartslag-snelheid-curve gaf, waarop je enkele zaken kon zien: bij bepaalde personen zou je een knikje waarnemen rond omslagpunt, maar die is op die grafiek niet zo heel duidelijk (dit is zowat de enige stelling van Conconi die nog gebruikt wordt). Maar niet heel veel uit af te leiden...
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 dec 2005 22:36

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 December 2005

... Een veldtest bij je zelf uitvoeren zou wel kunnen, maar dan moet je een apparaat van een paar 100 euro kopen. (Stond poosje geleden op ww bij training, instrument dat in je achterzak past en behoorlijk nauwkeurig meten in een vlotte tijd.)
Maar in Nederland zijn tot op heden geen mogelijkheden om een veldtest te doen behalve als er iemand uit Belgie eens een dagje omhoog komt naar het hoge noorden



Ik kan me niet voorstellen dat er in Nederland niemand veldtesten fietsen doet. Bij het lopen, roeien, zwemmen, schaatsen... gebeurt dit in Nederland massaal, weet ik. Misschien moet je gewoon maar eens gaan aankloppen bij een schaatscoach die alle apparatuur heeft; bij schaatsen kan je immers niet anders dan op de track testen, niet?Het is wel zo dat een pakje topsporters voor hun testen Belgen komen halen (veelal Jan Olbrecht: cf. http://www.lactate.com/bkolbr.html), omdat hier enkele mensen zijn met een hele grote expertise daarin: hoe meer je dergelijke testen doet, hoe beter je bent in de interpretatie.
Ik heb naar een producent van lactaatmetertjes een mail gestuurd met de vraag of ze me adressen in Nederland kunnen geven; hopelijk antwoord na het weekend.
Er bestaan wel enkele kleine toestelletjes waarbij je zelf een lactaattestje kan doen hoor (degene die al rijdend mogelijk zijn betrouw ik wat minder). De gewone toestellen die de meeste trainers hebben kosten rond de 200€ (reken daarbij nog een prikker en je strips). Dit is al iets geavanceerder (geeft vlugger resultaat, hogere maximumwaardes mogelijk etc.):

Als iemand de procedure volgt om een veldtestfietsen uit te voeren en de resultaten doormailt, kan er steeds online interpretatie, bespreking en trainingsadvies gebeuren; daar kan ik wel voor zorgen. Hoe een veldtest fietsen in z'n werk gaat wordt hier beschreven:http://www.cvta.be/index.php?option=com ... &Itemid=99
 
Een van de vele sites met wat uitleg: www.lactate.com  
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

arjanh
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:01

arjanh 17 dec 2005 00:06


Hier staat zo'n apparaatje:
http://www.stay-active.nl/nl/dept_854.html
p.s. Heb geen banden of zo met deze shop, maar misschien heeft iemand iets aan de info en de prijsindicatie. Heb overigens wel een paar goede ervaringen met ze.
 
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 December 2005



Dat is iets anders. (totaal niet wetenschappelijk verantwoord, enkel een benadering die in de buurt kan komen, maar ook totaal er naast kan zitten). Een veldtest bij je zelf uitvoeren zou wel kunnen, maar dan moet je een apparaat van een paar 100 euro kopen. (Stond poosje geleden op ww bij training, instrument dat in je achterzak past en behoorlijk nauwkeurig meten in een vlotte tijd.)
Maar in Nederland zijn tot op heden geen mogelijkheden om een veldtest te doen behalve als er iemand uit Belgie eens een dagje omhoog komt naar het hoge noorden


Plaats reactie