Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jun 2007 22:55

Mijn Galileo 2005 weegt 2150gr, frame/vork/balhoofd.
Less is bore

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 01 jul 2007 21:42

Sharkman schreef:Ik denk dat Daniël gelijk heeft. Geen zinnig mens geeft dat uit aan een frame. Als het je smaak is zijn het fraaie fietsen maar voor een frame dat niet eens in de buurt komt van de state of the art is dit gewoon 2000 Euro teveel. Ze zullen het kunnen vragen en hun ook niet goedkope garantieafhandeling kunnen bekostigen maar te verantwoorden is een dergelijke aankoop niet.


Tsja, komt Pinarello voor het eerst met een carbon frame waarvan ik zou willen overwegen om het mijn Dogma te laten vervangen, wordt ik voor onzinnig uitgemaakt ;).
Maar even serieus. Er is wel degelijk markt voor dit soort fietsen. Voor een bepaalde (nog steeds groeiende) categorie fietsers, is een paar duizend euro extra voor hun hobby echt geen probleem. En als ik het testje in Fiets lees, dan is het niet alleen een erg mooi frame, maar haalt het ook prima meetwaardes, en is het allesbehalve zwaar.
Voor mijn dealer vormen de duurdere Pinarello's (incl. de Dogma) een flink stuk van zijn omzet. Ongetwijfeld gaat hij meerdere van die nieuwe Prince's verkopen. Misschien wel één aan mij.
Harde wind is meestal tegen.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 01 jul 2007 22:50

Ron Engels schreef:
Sharkman schreef:Ik denk dat Daniël gelijk heeft. Geen zinnig mens geeft dat uit aan een frame. Als het je smaak is zijn het fraaie fietsen maar voor een frame dat niet eens in de buurt komt van de state of the art is dit gewoon 2000 Euro teveel. Ze zullen het kunnen vragen en hun ook niet goedkope garantieafhandeling kunnen bekostigen maar te verantwoorden is een dergelijke aankoop niet.


Tsja, komt Pinarello voor het eerst met een carbon frame waarvan ik zou willen overwegen om het mijn Dogma te laten vervangen, wordt ik voor onzinnig uitgemaakt ;).
Maar even serieus. Er is wel degelijk markt voor dit soort fietsen. Voor een bepaalde (nog steeds groeiende) categorie fietsers, is een paar duizend euro extra voor hun hobby echt geen probleem. En als ik het testje in Fiets lees, dan is het niet alleen een erg mooi frame, maar haalt het ook prima meetwaardes, en is het allesbehalve zwaar.
Voor mijn dealer vormen de duurdere Pinarello's (incl. de Dogma) een flink stuk van zijn omzet. Ongetwijfeld gaat hij meerdere van die nieuwe Prince's verkopen. Misschien wel één aan mij.


Iedere hobby kan uitmonden in het aanschaffen van buitensporig dure dingen. Kijk eens in de betere HiFi wereld waar versterkers van 15.000 euro een middenmoter heten,( Mark Levinson, Krell etc) waar speakers van 15.000 euro 'instapmodellen ' zijn. ( Avalon, Wilson Benesch e.d.) Waar duizenden euro gevraagd en betaald worden voor interlinks en Speakerkabels.Draaitafels van DUIZENDEN euro'met elementen van eveneens duizenden euro!
Zo ook met fietsen en kleding daarvoor. Het is maar net waar je je plafond stelt. Je kan met een gewoon alu stuur van 70 euro even goed sturen als met een van carbon van 400 euro.. Afijn, vul zelf maar in. Iedereen moet dit maar voor zichzelf uitmaken. Vrijheid-Blijheid.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jul 2007 22:56

@ron: ik snap je betoog, maar je bent het toch wel met mij eens dat de value for money ratio helemaal zoek is?
Less is bore

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2771
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 01 jul 2007 23:02

en zo is het, iedereen moet kopen waar hij/zij gelukkig mee is.
Dubbel is wel dat dit "raceframes" zijn en dus ontwikkeld om mee te racen. Je zou je vraagtekens kunnen zetten bij frames die zo duur zijn geworden dat geen zinnig mens ook maar overweegt ze hier ook echt voor te gebruiken. Overigens gaat het vergelijk met bijv. Mark levinson en Ferrari mank want dit zijn premium produkten met zeer lage produktieaantallen. Pinarello maakt gewoon frames in aanzienlijke aantallen van (redelijk) goedkoop tot duur. Ik denk dat een vergelijking met Mercedes meer op zijn plek is.
De absolute top in frames komt van Spin, Parlee, Calfee, Pegoretti, Seven, Moots etc. die enkel het topsegment bedienen en zich niet bezighouden met "instap" modellen (Pinarello haalt dit niveau zeker niet maar doet het op haar manier wel heel erg goed)

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 01 jul 2007 23:19

Sharkman schreef:en zo is het, iedereen moet kopen waar hij/zij gelukkig mee is.
Dubbel is wel dat dit "raceframes" zijn en dus ontwikkeld om mee te racen. Je zou je vraagtekens kunnen zetten bij frames die zo duur zijn geworden dat geen zinnig mens ook maar overweegt ze hier ook echt voor te gebruiken. Overigens gaat het vergelijk met bijv. Mark levinson en Ferrari mank want dit zijn premium produkten met zeer lage produktieaantallen. Pinarello maakt gewoon frames in aanzienlijke aantallen van (redelijk) goedkoop tot duur. Ik denk dat een vergelijking met Mercedes meer op zijn plek is.
De absolute top in frames komt van Spin, Parlee, Calfee, Pegoretti, Seven, Moots etc. die enkel het topsegment bedienen en zich niet bezighouden met "instap" modellen (Pinarello haalt dit niveau zeker niet maar doet het op haar manier wel heel erg goed)

Die extreem dure frames zijn voor de happy few en beroepsrenners die gesponsored worden. Je zal zo'n duur frame aan stukjes rijden op een een of andere toertocht :-(( Wat ik bedoelde met die dure HiFi is dat hobbies behoorlijk uit de hand kunnen lopen als je er helemaal bezeten van bent. Het beste is dan nog niet goed genoeg en de speurtocht naar het absolute "beste"houdt dan nooit op.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

zero-cool
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 nov 2006 23:12

zero-cool 02 jul 2007 00:29

Hi ,

Beste pinarellofanaten , heb hier al uren versleten op deze site om naar al dat moois te kijken en wou ook eens van mijn pina een foto posten
Nu de site vernieuwd is moet me dat lukken denk ik

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 02 jul 2007 00:49

Hele mooie fiets Prince SL. Hoort hier beslist thuis.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 02 jul 2007 13:17

Zero-cool schreef:Hi ,

Beste pinarellofanaten , heb hier al uren versleten op deze site om naar al dat moois te kijken en wou ook eens van mijn pina een foto posten
Nu de site vernieuwd is moet me dat lukken denk ik


Durf jij op zoiets moois ' te fietsen? :p
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

zero-cool
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 nov 2006 23:12

zero-cool 03 jul 2007 13:04

Eindelijk gelukt om rechtstreeks een foto te plaatsen:rolleye:
Hier nog enkele gegevens over m'n fiets
Campagnolo record 2007
Corima Aero met Vredestein fortezza tubes
Flight Kit Carbonio zadel ( wordt nog vervangen door SLR kit Carbonio in het wit , heb hem al wel , maar moet nog geplaatst worden ))
Deda Newton stuur
Deda Zero stuurpen
Speedplay Zero pedalen ( RVS )
Tacx Tao drinkbus houders ( deze zou ik nog willen vervangen door Tao Carbon ofwel Tune carbon exemplaren
Zo zou hij juist 7.00kg moeten wegen


[img=http://img152.imageshack.us/img152/7987 ... imapp3.jpg]

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2007 13:45

Mooi ding!!! Twee puntjes: ik zou voor geheel zwarte banden kiezen en als je een wit zadel monteert dan ook een wit stuurlintje om het geheel af te maken.
Less is bore

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 03 jul 2007 13:57

Daniel1975 schreef:Mooi ding!!! Twee puntjes: ik zou voor geheel zwarte banden kiezen en als je een wit zadel monteert dan ook een wit stuurlintje om het geheel af te maken.


idem

en ik zou de pedalen ook monteren anders wordt het zon flintstone fiets

:D

Plaats reactie