Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6153
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 04 nov 2006 12:25

Quoten: Origineel geplaatst door Composite op 04 November 2006


@ Rene (Pinarello Paris carbon): normaal vind ik een Paris een mooie fiets, maar die van jou met die zadelpen een klein stukje uit het frame vind ik er persoonlijk niet uitzien. Het is zo net een fiets van een dwerg(Ik heb ook maar een binnenbeenlengte van 81,5 cm bij een lengte van 1,79 mtr ...dus in verhouding dwergepootjes.).....ik vind hem hierdoor erg log worden!
Wellicht is het uit louter optische overwegingen dat men over het algemeen de zadelpen verder uit het frame heeft staan (moet dan natuurlijk wel op maat staan!) maar een Pina zo verkrachten....nee dat zou ik niet doen. Derhalve : zeker bij een stijlvolle Italiaanse bak de emotie wat meer voor de ratio laten gaan en dus niet uit nuchtere, boeren hollandse overwegingen zo'n mooi frame zo verkrachten!  


Zoals je had kunnen lezen staat de zadelpen nu hoger , en verschil zadeldek , tot bovenbuis is 17 tot 18 cm.  En ach ik had natuurlijk voor de Italiaanse emotie kunnen gaan en het frame 1 maat kleiner kunnen nemen.
Het enigste nadeel wat ik dan zou hebben , is een prachtige spacertoren onder mijn stuur zoals je hiet zo veel ziet ( nee dat is geen verkrachten van je frame )..mooaaahhhhhh.....
P.S. wat voor mooie fiets heb jezelf composite......?
 
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 04 nov 2006 18:33

Quoten: Origineel geplaatst door Composite op 04 November 2006


@ Rene (Pinarello Paris carbon): normaal vind ik een Paris een mooie fiets, maar die van jou met die zadelpen een klein stukje uit het frame vind ik er persoonlijk niet uitzien. Het is zo net een fiets van een dwerg.....ik vind hem hierdoor erg log worden!
Wellicht is het uit louter optische overwegingen dat men over het algemeen de zadelpen verder uit het frame heeft staan (moet dan natuurlijk wel op maat staan!) maar een Pina zo verkrachten....nee dat zou ik niet doen. Derhalve : zeker bij een stijlvolle Italiaanse bak de emotie wat meer voor de ratio laten gaan en dus niet uit nuchtere, boeren hollandse overwegingen zo'n mooi frame zo verkrachten!  


Wat een overtrokken reactie zeg.. je hebt het zelf over smaak en optische overwegingen, waarom dan de keuze van een ander dan met zulke ongenuanceerde bewoordingen afkraken? Ik zou ook niet weten waarom die zadelpennen die zo ver uitsteken dat ze rechtstreeks afkomstig lijken uit Kaatsheuvel mooier zijn. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet zo mooi. En ik kan me heel goed voorstellen dat je (ja, OOK bij een Italiaanse schone) liever voor een pijnvrije zithouding kiest dan te gaan zitten lijden op een fiets die conform de smaakconsensus afgesteld is. Maar ik ben dan ook maar een boeren Hollander die geen smaak heeft.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6153
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 04 nov 2006 19:46

Quoten: Origineel geplaatst door LVGH op 04 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Composite op 04 November 2006


@ Rene (Pinarello Paris carbon): normaal vind ik een Paris een mooie fiets, maar die van jou met die zadelpen een klein stukje uit het frame vind ik er persoonlijk niet uitzien. Het is zo net een fiets van een dwerg.....ik vind hem hierdoor erg log worden!
Wellicht is het uit louter optische overwegingen dat men over het algemeen de zadelpen verder uit het frame heeft staan (moet dan natuurlijk wel op maat staan!) maar een Pina zo verkrachten....nee dat zou ik niet doen. Derhalve : zeker bij een stijlvolle Italiaanse bak de emotie wat meer voor de ratio laten gaan en dus niet uit nuchtere, boeren hollandse overwegingen zo'n mooi frame zo verkrachten!  


Wat een overtrokken reactie zeg.. je hebt het zelf over smaak en optische overwegingen, waarom dan de keuze van een ander dan met zulke ongenuanceerde bewoordingen afkraken? Ik zou ook niet weten waarom die zadelpennen die zo ver uitsteken dat ze rechtstreeks afkomstig lijken uit Kaatsheuvel mooier zijn. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet zo mooi. En ik kan me heel goed voorstellen dat je (ja, OOK bij een Italiaanse schone) liever voor een pijnvrije zithouding kiest dan te gaan zitten lijden op een fiets die conform de smaakconsensus afgesteld is. Maar ik ben dan ook maar een boeren Hollander die geen smaak heeft.



Je hoeft niet zo voor me op te komen hoor....kan ik zelf ook wel ..Ik heb deze fiets gewoon gekocht omdat ik hem mooi vond , en ook de maatvoeing was gewoon goed bij mn oude fiets...

De frame maat van de Paris Carbon die ik nu heb is zelfs nog 1 cm kleiner, maar lijkt misschien iets groter omdat de staande buis iets verder doorloopt.

Wel staan op beide foto's de fietsen iets scheef , misschien dat dat het is...kweetnie.... ....
Het ging er gewoon om dat ik tegenwoordig veel kleine frames zie , met een spacertoren onder het stuur, waarbij ik me afvroeg...is het frame nu te klein , of is het mode omdat de zadelpen er ver uit moet steken...??
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 05 nov 2006 13:18

Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 03 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 November 2006

Schitterend fietsje Dominic! En compleet met de nieuwe Chorus 07 groep, netjes hoor. Wel een keer die T-mobile (lijkt er ten minste wel op) bandjes vervangen he . Een stel bandjes met naturel wangen zoals Veloflex Record zou wel mooi staan denk ik.


laat ik nu net een setje naturel tuben (van michelin) liggen hebben voor deze fiets (maar ik vind het zonde om de contis die nog niet versleten zijn nu al weg te doen)
wielen zijn nimble fly: prima setje!

490 gram voor het voorwiel? wat is het totaalgewicht? waar gekocht?

olleranip
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 10 nov 2006 16:00

Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 04 November 2006Je hoeft niet zo voor me op te komen hoor....kan ik zelf ook wel ..
Ik heb deze fiets gewoon gekocht omdat ik hem mooi vond , en ook de maatvoeing was gewoon goed bij mn oude fiets...De frame maat van de Paris Carbon die ik nu heb is zelfs nog 1 cm kleiner, maar lijkt misschien iets groter omdat de staande buis iets verder doorloopt.Wel staan op beide foto's de fietsen iets scheef , misschien dat dat het is...kweetnie.... ....Het ging er gewoon om dat ik tegenwoordig veel kleine frames zie , met een spacertoren onder het stuur, waarbij ik me afvroeg...is het frame nu te klein , of is het mode omdat de zadelpen er ver uit moet steken...??Greetz ReneWat een geouwehoer over of een zadel nou te hoog of te laag staat, en of dat nou mooi is of niet. Er moet toch op een comfortabele manier op gefietst worden? Of kijken jullie alleen maar vanuit de luie fauteuil hoe geweldig die fiets eruit ziet?

yboli
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 jan 2006 20:53

yboli 10 nov 2006 20:12

 
 Hallo, Ollerranip,
 Wat een onwijs mooie/gave fiets zeg, ik heb 'm deze week zien hangen bij de f.m hier in de buurt, ik heb daar een 2e hands mountainbike(Cube) gekocht.  Echt een hele mooie fiets(heb zelf een Stevens Aspin,heel tevreden), maar  Pinarello vind ik echt waanzinnig. Mooier dan Colnago. Zal het ook veel makkelijker/beter fietsen, of is het puur voor zeer  gevorderden en uiterlijk.

olleranip
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 10 nov 2006 23:40

Hoi Yboli,
Nee joh deze fiets is niet van mij. Ik reageerde op een aantal vorige berichten over of het zadel te hoog of te laag zou staan. Over zoiets kunnen ze hier vreselijk lang doorzagen. Ik vraag me dus ook af of ze wel op hun fiets fietsen, of dat ze deze steeds in de woonkamer staan te poetsen. Natuurlijk is een Pinarello niet voor gevorderden (de prijzen misschien wel) en je fiets er niet harder op dan jouw fiets. (de beentjes moeten het doen!) Maar een plaatje is deze Paris Carbon zeker, helemaal in deze kleuren!

olleranip
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 11 nov 2006 01:19

Quoten: Origineel geplaatst door Patrickh op 10 November 2006



Quoten: Origineel geplaatst door Olleranip op 10 November 2006.
 
Natuurlijk is een Pinarello niet voor gevorderden (de prijzen misschien wel)




Hoezo is pinarello niet voor gevorderden . Dus als ik jouw woorden moet geloven is Valverde dus ook maar een prutser.
En waarop  fiets jij ''de kenner '' zo te horen dan wel niet


Er staat PUUR voor de gevorderden. dit zou alle anderen uitsluiten.
Arme fietsenverkopers.....

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6153
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 nov 2006 14:32

Hoi,
 
Voor mensen die nog een Pinarello zoeken voor een leuke prijs ..kijk eens bij http://www.evertsesport.nl . Nu zijn n.l. alle 2006 frames met 25 korting , dus dan kan nog al wat euro's schelen als je een fiets wilt kopen. ...
 
Greetz Rene
 
P.S. dit is geen spam , heb zelf daar mijn fiets gekocht ...ook met 25 korting , en met geweldige service..
 
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 12 nov 2006 16:18

Quote: Origineel geplaatst door Rene op 12 November 2006
Hoi, Voor mensen die nog een Pinarello zoeken voor een leuke prijs ..kijk eens bij http://www.evertsesport.nl . Nu zijn n.l. alle 2006 frames met 25 korting , dus dan kan nog al wat euro's schelen als je een fiets wilt kopen. ... Greetz Rene P.S. dit is geen spam , heb zelf daar mijn fiets gekocht ...ook met 25 korting , en met geweldige service..


het is maar wat je geen spam noemt volgens mij heb je de site een paar berichten hierboven ook al een keer genoemd

Plaats reactie