cristallo problems?
Misschien weten we binnenkort meer:http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=139&NewsCatId=2
Het lijkt erop dat Fiets een Colnago Cristall heeft kunnen testen.
Het lijkt erop dat Fiets een Colnago Cristall heeft kunnen testen.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 Februari 2006
Naar aanleiding van de berichtgeving dat het frame te slap zou zijn, hebben we de Cristallo getest. De uitkomsten zijn verbazingwekkend!
Dus frame is volgens de testbank waarschijnlijk niet slap. (allicht stijver dan C50)
Nu schrijven ze "Profs die op de fiets reden, hebben de fiets weer teruggegeven.", dus alweer iets anders dan dat de fietsen terug naar Colnago gestuurd zijn (wat volgens mijn info NIET klopt).Ik blijf er dus bij dat de tekstjes op Fiets wel héél ongenuanceerd zijn!
Naar aanleiding van de berichtgeving dat het frame te slap zou zijn, hebben we de Cristallo getest. De uitkomsten zijn verbazingwekkend!
Dus frame is volgens de testbank waarschijnlijk niet slap. (allicht stijver dan C50)
Nu schrijven ze "Profs die op de fiets reden, hebben de fiets weer teruggegeven.", dus alweer iets anders dan dat de fietsen terug naar Colnago gestuurd zijn (wat volgens mijn info NIET klopt).Ik blijf er dus bij dat de tekstjes op Fiets wel héél ongenuanceerd zijn!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Vuelta a la Communidad Valenciana.... toch 3 Cristallo's bij Rabobank hoor, en zoals ik zei een heel pak bij Milram.
Het verhaal is dus veel minder eenzijdig (lees: genuanceerder) dan in berichtjes van Fiets! Van terugsturen naar Colnago heb ik nooit iets gehoord.
Het verhaal is dus veel minder eenzijdig (lees: genuanceerder) dan in berichtjes van Fiets! Van terugsturen naar Colnago heb ik nooit iets gehoord.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 Februari 2006
Je weet het niet he... Verbazingwekkend is een groot woord. Ik haat clifhangertjes...
Je weet het niet he... Verbazingwekkend is een groot woord. Ik haat clifhangertjes...
Haha, ik heb net de nieuwe fiets binnen en de resultaten staan erin. Conclusie: De Cristallo is verschrikkelijk slap. Fiets zegt: "Nog nooit in de testhistorie van Fiets heeft een fiets zo laag gescoord bij het meten van de torsiestijfheid van het frame." dus toch zijn de resultaten wel verbazingwekkend. Ohwja, er stond ook nog in dat je de vorkpoten bijna 'tegen elkaar aan kunt duwen' en dat de renners niet met beide handen los durfden te fietsen. Dit lijkt mij wel heel erg overdreven.
kleine add ter volledigheid: de slappe vork in de cristallo van de rabo's was door colnago ontworpen om de onvolledigheden van de weg tijdens de vlaamse en waalse koersen op te vangen. Deze vork werd door de renners te slap bevonden.
Met de gewone vork is de fiets echter een heel stuk beter rijbaar.
Met de gewone vork is de fiets echter een heel stuk beter rijbaar.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Quoten: Origineel geplaatst door Silvan op 04 Maart 2006
Ohwja, er stond ook nog in dat je de vorkpoten bijna 'tegen elkaar aan kunt duwen' en dat de renners niet met beide handen los durfden te fietsen. Dit lijkt mij wel heel erg overdreven.
Lijkt me ook wat overdreven. Ik vraag me af hoe die gasten daar dan op zouden koersen?En het is al uitvoerig bewezen dat het naar elkaar toeduwen van achterpatten of voorvork met de vingers (als er geen wiel in zit dus), niets zegt over stijfheid van een frame... "bijna tegen elkaar aan duwen"? Was dat gestaafd met een foto, want dat is straffe kost!!
En ze blijven er maar mee koersen:http://img153.imageshack.us/img153/4142/p10100152mv.jpg
Ook bij Navigators:
En Milram:
Ohwja, er stond ook nog in dat je de vorkpoten bijna 'tegen elkaar aan kunt duwen' en dat de renners niet met beide handen los durfden te fietsen. Dit lijkt mij wel heel erg overdreven.
Lijkt me ook wat overdreven. Ik vraag me af hoe die gasten daar dan op zouden koersen?En het is al uitvoerig bewezen dat het naar elkaar toeduwen van achterpatten of voorvork met de vingers (als er geen wiel in zit dus), niets zegt over stijfheid van een frame... "bijna tegen elkaar aan duwen"? Was dat gestaafd met een foto, want dat is straffe kost!!
En ze blijven er maar mee koersen:http://img153.imageshack.us/img153/4142/p10100152mv.jpg
Ook bij Navigators:
En Milram:
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Maar iig Posthuma en ik denk ook Hayman rijden op C50's in nieuwe kleurschema.
http://www.cyclingnews.com/photos/2006/ ... n_IMG_6512
Hayman ook niet op C50:
http://www.cyclingnews.com/photos/2006/ ... e/DSC02052
http://www.cyclingnews.com/photos/2006/ ... n_IMG_6512
Hayman ook niet op C50:
http://www.cyclingnews.com/photos/2006/ ... e/DSC02052
- daniel1975
- Forum-lid HC
Casran, neem jij ooit wel eens iets aan van iemand? Of weet je het echt altijd beter? Er is echt wel iets loos met die fietsen hoor, dit komt niet uit de lucht vallen. Zeker niet als mensen als ene E. Dekker geciteerd worden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 04 Maart 2006
Casran, neem jij ooit wel eens iets aan van iemand? Of weet je het echt altijd beter? Er is echt wel iets loos met die fietsen hoor, dit komt niet uit de lucht vallen. Zeker niet als mensen als ene E. Dekker geciteerd worden.
Als je deze topic zou doorlezen, kan je zien dat ik zeker niet de lofzang van de Cristallo zal blazen. Niet alleen is hij lelijk, het zou helemaal niet mijn keuze zijn als ik in zo'n Colnago-gesponsorde ploeg zat. Al eens gezien wat een Selcof zadelpen met immense setback (terwijl Milram normaal Shimano zadelpennen) Cortinovis moet steken om z'n positie erop te vinden?
Maar de uitspraken die ik op de korrel nam lijjken me er toch enigzins over: als je niet zonder handen op een frame kan/durft rijden (dat is wel hééél verregaand hoor, zelfs voor een superslap frame!), dan ga je geen 2 ProTour profs vinden die er mee koersen. Maar misschien komt dat van dezelfde redacteur die vindt dat je in de voorjaarskoersen beter "soepeler frames" inzet.Erik Dekker heeft trouwens niet gezegd dat dit frame slap was, alleen dat hij er zich niet goed op voelt (en dat kan zowel op positie/geometrie slaan, als op sterkte, comfort, slapte...).
Ik denk ook niet dat ik ergens gezegd heb dat er niéts mis is met dit frame, maar laten we even serieus blijven hé, want het verhaal van Fiets dat alle Rabo-Cristallo's terug naar Colnago zijn klopt ook niet hoor.