Alles over vakanties op én met de fiets

vakantie oosterijk

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 20 feb 2006 22:40

Ik ga vanne zomer met m'n ouders op vakantie in oosterijk en me broertje gaat ook mee.
mijn vraag is:kennen jullie een plaatsje ofzo in oosterijk waar je ten eerste mooi kunt fietsen op de wielrenfiets en mountainbike en waar je veel kunt klimmen.En waar iets te doen is voor me broerje en voor me ouders.
alvast bedankt
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 20 feb 2006 23:04


cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 20 feb 2006 23:24

ziet er goed uit
ben je er zelf geweest, zojah wat ware je ervaringenen daar
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 21 feb 2006 00:11

Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 20 Februari 2006


ziet er goed uit
ben je er zelf geweest, zojah wat ware je ervaringenen daar


Ik ben er zelf niet geweest. Daar wordt jaarlijks de Otztahler Radmarathon gereden. Dit jaar was er ook een finish bergop in de ronde van Duitsland. Er is zeker goed te fietsen met de racefiets.
Je kunt de vraag ook nog even stellen op wielertoerist.nl, daar zijn waarschijnlijk wel wat mensen die meermalen in Oostenrijk zijn geweest met de fiets.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 21 feb 2006 09:54

Ik ben zelf een aantal jaren geleden naar Tirol  geweest om te mountainbiken. Ik had als uitvalsbasis Kirchberg genomen. Het aardige aan dit gebied is dat ze heel veel MTB routes hebben en dat deze perfect uitgepijld zijn. De routes zijn (net als ski pistes) ingedeeld in categorieen en gemarkeerd met een kleur (blauw, groen, rood, zwart). De lichtste routes (blauw) bestaan voor 60% uit onverhard, volgen vaak waterloopjes en blijven in het dal (en zijn ook geschikt voor families en kleinere kinderen) de zwaarste routes (zwart) zijn voor > 95% onverhard hebben steigingspercentages van >30% en technisch zeer moeilijke afdalingen (met grote drop offs). Voor elk wat wils dus. Van alle routes zijn zeer goede kaarte te verkrijgen waardoor je vooraf je route uit kan stippelen en routes kan combineren. Je kan routes uitstippelen van 10 km tot > 150 km en routes met 100 hm tot >4000 hm. 
Ook met de racefiets kun je in Tirol goed rijden. De wegen lenen zich goed om te fietsen en mijn ervaring is dat de auto bestuurders ook rekening met je houden. In de buurt van Kirchberg vindt je ook een aantal klassieke beklimmingen uit de ronde van Oostenrijk.
Mail me maar als je meer info wilt zoals bijv. een goed hotel om te overnachten waar ze je graag helpen met het plannen van tochten, je fiets veilig weg kunt zetten enz.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

keesje
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jun 2005 23:29

keesje 21 feb 2006 10:40

Ben ook van plan om begin mei naar Voralberg of Tirol te gaan.
Is het weer dan al een beetje goed en de hogere passen al open?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5719
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 feb 2006 12:35

Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 20 Februari 2006


Ik ga vanne zomer met m'n ouders op vakantie in oosterijk en me broertje gaat ook mee.
mijn vraag is:kennen jullie een plaatsje ofzo in oosterijk waar je ten eerste mooi kunt fietsen op de wielrenfiets en mountainbike en waar je veel kunt klimmen.En waar iets te doen is voor me broerje en voor me ouders.
alvast bedankt


In de onmiddelijke buurt  van solden heb je de één van de steilste beklimmingen van europa ( 11% over 12km= rettenbachferner 2800m hoog), de beklimming van de timmeljoch of passo di rombo (vanuit Italie) een zeer mooie beklimming(2.504m hoog), iets verder uit de buurt (30 km) de beklimming naar kuhtai (ook zeer mooi) vanuit oetz, naar obergurgl is er ook nog mogelijkheid.
Andere mogelijke uitstappen zijn er bijna niet met de fiets gezien het geringe wegennet.
Solden zelf is een gezellig stadje met veel wandelwegen en een van de grootste watervallen van Europa in de buurt. Ook mogelijkheid om naar Merano (Italie) 80 km ver of naar Innsbruck te gaan (80 - 90 km?).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

keesje
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jun 2005 23:29

keesje 08 mei 2006 17:33

Ben ondertussen in Oostenrijk geweest om te fietsen.
We hadden erg veel geluk met het weer met waardes van 20 - 25 graden in de eerste week van mei.
We hebben daar de omgeving verkend en een aantal beklimmingen gedaan.
Wij zaten in Voralberg en specifiek in het Montafondal.
Aan het einde daarvan loopt de weg over op een naar het schijnt hele mooie klim ,namelijk de Sivretta hochalpstrasse.
Deze pas gaat over een hoogte van ruim 2000 meter.
Deze was echter nog gesloten en we zijn hem zover mogelijk opgereden,tot ruim de helft ,en dat is inderdaad mooi.Een echte aanrader is de Kaunertaler gletscherstrasse vanuit Prutz.
Dit is absoluut mijn mooiste fietservaring tot nu toe,39 km wisselend klimmen met stukken tot 14-15%.
Schitterende klim en omgeving ,veel mooier als bijv Alp d Huez.

Kijk ook hier eens

http://www.alpencols.nl/s_index2.shtml


Plaats reactie