Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 sep 2008 15:20

Sharkman 1 schreef:Lichamelijke handicaps leiden inderdaad tot extreme oplossingen. Zo zie je maar wat voor een gezond iemand de garantie is voor ernstige rugklachten kan voor iemand met bepaalde klachten juist een oplossing betekenen (en ook als ziet het er vreemd uit als je kan blijven fietsen is de keus snel gemaakt).
Ken aardig wat rijders die door professorische "woon/werk" constructies ernstige klachten op hebben gelopen (een sportfiets met ligstuur is vaak de garantie voor een vroegtijdig einde van je rug)
Heb zelf een fiets gebouwd voor iemand die alles met één hand moet doen en ook dat ziet er raar uit maar hij rijdt er wel weer op hoog nivo mee.....


Heb je daar een foto/link van?
kan die persoon de andere hand totaal niet gebruiken?
lijkt me toch wel behoorlijk lastig dan qua balans enzo
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 28 sep 2008 17:53

Helaas geen foto's voorhanden maar Duclos Lasalle is nog jaren prof geweest nadat hij in zijn hand werd geschoten (jachtongeluk) hij remde ook met maar één remgreep en als je de balans goed insteld is dat goed te doen (zou voor een groot aantal toerders beter functioneren dat hun huidige remcapaciteiten).
Schakele is eenvoudig naar de onderbuis te brengen.

De renner in kwestie kan overigens wel steunen op de (loze) remgreep. heb ooit eens eimand met één arm zien fietsen en da's pas echt een uidaging (had ook geen voorderailleur)

rayke
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2008 20:52

rayke 16 dec 2008 17:21

Eindelijk een keuze gemaakt wat betreft het merk.
Het word hoogstwaarschijnlijk een CUBE .
Welk racefiets zou het beste passen bij een wielertoerist die wekelijks zijn toertocht maakt
van maart tot november.
Wat is het best voor een wielertoerist compact of triple?
Ik heb hier gelezen dat Fulcrum racing 7 wielen niet zo goed zijn,
zijn Easton vista wielen beter?
Word het carbon of allu.?
Vragen waar ik nog mee zit (mijn budget is 1500€)

eindt
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 sep 2008 20:14

eindt 16 dec 2008 17:38

Ik zat precies op hetzelfde budget, en heb een Cube Agree 2008 voor 1300euro gekocht. Als wielertoerist zou ik sowieso voor een triple gaan, dan kan de fiets ook nog mee de bergen in.
Volgens mij zijn Easton en Fulcrum wielen zo ongeveer gelijkwaardig in kwaliteit, maar dat is puur en alleen de indruk van berichten die ik op dit forum heb gelezen.
Het goedkoopste carbon Cube model zit volgens mij op 1600euro (Cube Agree GTC Pro). Die zit dus iets boven je budget. Verder schijnt carbon iets comfortabeler te zijn, maar ook iets kwetsbaarder. Bij een carbon-frame kan het na een val zo zijn dat het er van de buitenkant prima uitziet, maar van binnen is gescheurd. Dit laatste was voor mij de reden om voor een alu-frame te kiezen. Zo nu en dan rijd ik wat wedstrijden en daar wordt toch regelmatig gevallen. Dit lijkt me voor jou echter geen probleem.
Houd met betrekking tot je budget nog wel rekening met bijkomende kosten als pedalen, bidonhouders en KMteller. Dat komt er vaak nog eens onverwacht overheen ;).

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 16 dec 2008 20:42

Ik zou gaan voor een goed aluminium frame met een goede groep (bijvoorbeeld Ultegra of Centaur) en goede wielen. Een carbon frame is niet per definitie comfortabeler dan een aluminium frame. Ik heb een carbon fiets met stijve Easton Circuit wielen en een aluminium fiets met Mavic Open Pro wielen en ik merk niet veel verschil in comfort. Ik zou als ik jou was gewoon gaan voor goed en degelijk en niet overmatig veel geld steken in een (duurder) carbon frame.

Verder ben ik er door schade en schande al achter gekomen dat een carbon frame erg kwetsbaar is. Nu is die kwetsbaarheid vaak niet veel groter dan een licht aluminium frame, maar de vervanging van een carbon frame is vaak veel duurder. Mijn carbon frame is meer dan 3 keer zo duur als mijn aluminium frame. Als je dan ook nog eens wedstrijden wilt gaan rijden, dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.
Real men wear blûk!!! Marcel

poster
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2008 19:08

poster 16 dec 2008 21:42

Afgelopen zaterdag heb ik ook een Club Agree 2008 gekocht voor € 1200. Precies wat ik zocht en toch wel prettig om hem bij een fm te halen i.v.m. service e.d. Vanwege mijn niet al te lichte gewicht van ong 100 kg heb ik er Ambrosia (geloof ik) 36 spaaks velgen onder laten leggen. Over 2 weken kan ik hem ophalen en ik kan niet wachten op het voorjaar om voor het eerst sinds dik 15 jaar weer eens op de racefiets te springen!

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 16 dec 2008 21:52

Je hoeft niet te wachten op het voorjaar om op de fiets te springen. Ook in de winter valt er prima te fietsen als je jezelf warm aankleedt met goede winterkleding. Kost qua eerste investering misschien wel wat, maar je hebt jarenlang plezier van dergelijke kleding.
Real men wear blûk!!! Marcel

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 16 dec 2008 23:38

Geheel off-topic, maar wordt ik nou gek of zie ik op de vorige pagina foto's staan van wat high-school gasten ipv Cube fietsen......
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 16 dec 2008 23:43

bi-zonder schreef:Mijn Cube Attempt 105,...beetje aangepast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik ben toch wel benieuwd naar de goede plaatjes...je maakt het wel heel spannend zo.

rayke
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2008 20:52

rayke 17 dec 2008 12:00

Samengevat:
-Het mag evengoed alluminium zijn
-Triple crankstel
- Ultegra of Ultegra sl
Dan kies ik tussen
-Agree GTC Pro Ultegra 1599€
-Agree Ulegra SL 1499€
-Streamer 1299€
Bedankt voor de hulp
ps. van december tot februari loop ik 2 tot 3 keer/week 5 tot 6 km
in de bos of op een finse piste voor de conditie

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 dec 2008 14:51

Wil je per se een 2009 model?? voor 1200 euro koop je de GTC pro triple of dubbel bij bike2build.nl , voor 1400 de race en voor 1999 zelf met volledige dura ace groep.

Wel bij de kerstaanbiedingen kijken! zag er van de week nog een stuk of tien staan

Sowieso is er bij deze fiets bespaart op de wielen, wellicht iets regelne en meteen omruilen blijf je nog ruim binnen budget.

rayke
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2008 20:52

rayke 21 dec 2008 11:39

Ik heb eindelijk gekozen.
Het word de CUBE Agree GTC Pro Ultegra maat 56.
De maten van de Agree GTC beginnen van 53 zodat mijn zoon die de zelfde fiets wou kopen
en die maat 50 heeft hem eerst niet kon kopen. Hij heeft goed nieuws gekregen van de Fm
bij CUBE zouden ze in januari starten met de productie van een maat 50.
Mischien zijn hiermee nog andere sportfietsers geholpen met een kleine maat.

Plaats reactie