slijtage remblokken
Het verhaal van meer remmen met de voorrem klinkt logisch en aannemelijk.Op Wielersportinfo.nl staat alleen dit: Remmen Tijdens het remmen zet je de meeste kracht op de achterrem. De voorrem gebruik je om bij te remmen. Als je alleen de voorrem gebruikt is de kans een stuk groter dat je over de kop slaat.beetje jammer..................(?)
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 15 Maart 2006
Het verhaal van meer remmen met de voorrem klinkt logisch en aannemelijk.Op Wielersportinfo.nl staat alleen dit: Remmen Tijdens het remmen zet je de meeste kracht op de achterrem. De voorrem gebruik je om bij te remmen. Als je alleen de voorrem gebruikt is de kans een stuk groter dat je over de kop slaat.beetje jammer..................(?)
En daarom zit je dus bij fiets.nl/forum dus beter...
Het verhaal van meer remmen met de voorrem klinkt logisch en aannemelijk.Op Wielersportinfo.nl staat alleen dit: Remmen Tijdens het remmen zet je de meeste kracht op de achterrem. De voorrem gebruik je om bij te remmen. Als je alleen de voorrem gebruikt is de kans een stuk groter dat je over de kop slaat.beetje jammer..................(?)
En daarom zit je dus bij fiets.nl/forum dus beter...
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
-
eddiebouncer
- Forum-lid
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44
Op zich is het kansje dat je over je stuur vliiieeegt wel groter als je voor remt [lees wel: kansje! - is meer theoretisch dan praktisch]...toch?
Mijn fiets is bezeten!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 15 Maart 2006
Op zich is het kansje dat je over je stuur vliiieeegt wel groter als je voor remt [lees wel: kansje! - is meer theoretisch dan praktisch]...toch?
De kans is veel groter met je voorrem op een mtb want die remt wat beter en je band meer grip heeft. Maar ik heb niet zo'n probleem met over de kop slaan, is net zo vervelend als een achterwiel wat weg glijdt en dat je dan op je heup terecht komt.
Op de racefiets sla je echt niet over de kop. Om dat voor elkaar te krijgen moet je wel hele hoge snelheid hebben en dan je voorrem tegen je stuur aan knijpen ofzo. Al betwijfel ik dan dat je over de kop slaat, ik denk dat het voorwiel gewoon naar de zijkant wegglijdt en dat je op je zij op het asfalt beland.
Op zich is het kansje dat je over je stuur vliiieeegt wel groter als je voor remt [lees wel: kansje! - is meer theoretisch dan praktisch]...toch?
De kans is veel groter met je voorrem op een mtb want die remt wat beter en je band meer grip heeft. Maar ik heb niet zo'n probleem met over de kop slaan, is net zo vervelend als een achterwiel wat weg glijdt en dat je dan op je heup terecht komt.
Op de racefiets sla je echt niet over de kop. Om dat voor elkaar te krijgen moet je wel hele hoge snelheid hebben en dan je voorrem tegen je stuur aan knijpen ofzo. Al betwijfel ik dan dat je over de kop slaat, ik denk dat het voorwiel gewoon naar de zijkant wegglijdt en dat je op je zij op het asfalt beland.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 15 Maart 2006
Op zich is het kansje dat je over je stuur vliiieeegt wel groter als je voor remt [lees wel: kansje! - is meer theoretisch dan praktisch]...toch?
De kans is veel groter met je voorrem op een mtb want die remt wat beter en je band meer grip heeft. Maar ik heb niet zo'n probleem met over de kop slaan, is net zo vervelend als een achterwiel wat weg glijdt en dat je dan op je heup terecht komt.
met die atb komt ook vaak om dat mensen dan net staan, of vaak in de afdaling.
Bedenk maar eens hoe het gewicht is verdeeld en hoeveel gewicht er achter het draaipunt (voorwiel) zit, dat krijg je er niet zo even overheen gekwakt..
Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 15 Maart 2006
Op zich is het kansje dat je over je stuur vliiieeegt wel groter als je voor remt [lees wel: kansje! - is meer theoretisch dan praktisch]...toch?
De kans is veel groter met je voorrem op een mtb want die remt wat beter en je band meer grip heeft. Maar ik heb niet zo'n probleem met over de kop slaan, is net zo vervelend als een achterwiel wat weg glijdt en dat je dan op je heup terecht komt.
met die atb komt ook vaak om dat mensen dan net staan, of vaak in de afdaling.
Bedenk maar eens hoe het gewicht is verdeeld en hoeveel gewicht er achter het draaipunt (voorwiel) zit, dat krijg je er niet zo even overheen gekwakt..
Regen en zand daar slijten blokken zeer snel van. Dan is het belangrijk je velgranden waar de blokken op komen goed te reinigen.
Om te voorkomen dat met droog weer blokken snel slijten heb ik de volgende tips.
-rijd hard waar het kan, dus niet in de stad waar je constant moet remmen voor overstekende voetgangers etc.
-stel de blokken goed af en rem ze in, bij nieuwe blokken duurt dat even
-rem geleidelijk op gevoel, dus niet hard remmen op het laatste moment voor je bv een stoplicht naderd of een situatie waar voor geremd moet worden.
-maak velgranden tijdig schoon, verwijderd zand etc etc
Om te voorkomen dat met droog weer blokken snel slijten heb ik de volgende tips.
-rijd hard waar het kan, dus niet in de stad waar je constant moet remmen voor overstekende voetgangers etc.
-stel de blokken goed af en rem ze in, bij nieuwe blokken duurt dat even
-rem geleidelijk op gevoel, dus niet hard remmen op het laatste moment voor je bv een stoplicht naderd of een situatie waar voor geremd moet worden.
-maak velgranden tijdig schoon, verwijderd zand etc etc
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Maart 2006
Lang niet alle S remblokken zijn goed. De Shimano 7700 blokken zijn voor veel velgen te hard.
Die harde remblokken gaan wel langer mee en ze remmen beter. Een nadeel is idd dat de remrand sneller inslijt. Maar een goede velg moet daar wel tegen kunnen.
Lang niet alle S remblokken zijn goed. De Shimano 7700 blokken zijn voor veel velgen te hard.
Die harde remblokken gaan wel langer mee en ze remmen beter. Een nadeel is idd dat de remrand sneller inslijt. Maar een goede velg moet daar wel tegen kunnen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je moet geen uitspraken doen over dingen waar je geen verstand van heb. Want als blokken harder zijn remmen ze juist slechter. En je kan beter remblokjes hebben die slijten dan dure velgen (van systeem wielen). Remblokjes zijn gemaakt om te slijten.
