Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

value for money frameset.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 15 nov 2010 01:11

Nu ik mijn fiets uit elkaar heb liggen voor jaarlijkse inspectie/controle liet ik mij eens grondig opmeten om te kijken of ik voor de optimale zit nog dingen moest veranderen.
Nu blijkt dat ik meer gegroeid ben dan verwacht en dat ik toe ben aan een ander frame...
Uit de maten kwam dit:

Framehoogte 587mm (dit is natuurlijk relatief omdat het meeste wel iets slooping loopt, hoewel ik meer fan ben van een klassiek frame.)
Framelengte 577mm, dat is dus wel belangrijk...

Zal het even duidelijk op een rijtje zetten want ik ben geen held met geometrie tabellen qua inschatting.

De maten:
zadelhoogte: 801.1mm
set back: 78mm
cranklengte: 172,5 (heb ik)
punt zadel- center stuur: 565,5mm
Drop: 84,2mm (maar ik zit prima met 15/16cm drop!)

Ik wil wel wat dieper zitten dan 8cm dus daar trek ik mij niets van aan, ik ben dan dus een frame nodig met korte balhoofdbuis(?).

Wie heeft er suggesties voor een goede frameset?
Mag 2e hands zijn, belangrijkste punt is dat het niet teveel kost en het liefst matzwart is...!

Jasper
mijn Flickr

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 15 nov 2010 11:02

Zoiets?

http://cnc-bike.de/product_info.php?cPa ... 37c1a718d7

Verder zijn de bekende Chinese Ebayframes ook de moeite waard.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 15 nov 2010 11:27

Neo Exile

Afbeelding

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 15 nov 2010 20:57

Ik zou voor een Chinees gaan. Veelal zijn de geometrie maten zonder probleem verkrijgbaar.
Twitter: @rbruijns

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 15 nov 2010 23:05

Een Neo exile is leuk qua looks en gewicht maar is super slap, ben niet van plan om op een zwabber te gaan fietsen.

Die CNC valt ook af....

Een chinees frame wil ik niet.

Ik denk dat het een Kuota Kharma frame showmodel frame wordt, werk 1 dag in de week in een fietsenzaak en kan deze voor een gering bedrag krijgen.

Een kuota kharma is volgens mij erg stijf en heeft een mooie vormgeving in mijn ogen, Misschien dat ik hem wel net als Frankie-B op Weightweenies ga strippen van de lak zodat hij mooi stealth mat zwart carbon wordt (scheelt ook nog een paar gram) ;)
Linkje: http://weightweenies.starbike.com/forum ... =3&t=79102
Carbolift is een huidvriendelijke "afbijt" die de lak er afdoet bladderen,zou wel een erg tof uiterlijk geven...!
mijn Flickr

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 nov 2010 23:25

Wie zegt dat die Neo Exile 'super slap' is? Ik lees daar toch doorgaans erg positieve reviews over.

Maar het is wel handig als je iets meer informatie geeft over wat je wilt, aluminium of carbon. Hoeveel mag 't kosten?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16030
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 nov 2010 23:43

jaapieo schreef: edit......
Ik denk dat het een Kuota Kharma frame showmodel frame wordt, werk 1 dag in de week in een fietsenzaak en kan deze voor een gering bedrag krijgen.

....Edit...!


Dit wist je toch al voor je de vraag hier op het forum zette?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 16 nov 2010 00:07

jaapieo schreef:Een Neo exile is leuk qua looks en gewicht maar is super slap, ben niet van plan om op een zwabber te gaan fietsen.

Dat vraag ik mij af. Maar als je nog niet eens je gewicht of beoogd gebruik noemt, dan is het ook lastig adviseren.

Verder heb je wel bijzondere geometriegegevens. Nu met een drop van 8,5cm fietsen en weten dat je prima met bijna het dubbele kan fietsen? En dan niet aangeven wat je wel wilt?

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 16 nov 2010 14:45

Wat ziet dat carbolift er ranzig uit op zo'n frame. Het lijkt net al heeft die fiets iets ernstig meegemaakt met al die bubbels etc. Het zou overigens wel een mooi oplossing zijn voor het niet hoeven schuren van een carbon frame... Als je het gaat doen ben ik benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Voor, tijdens en na het afblader proces
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 17 nov 2010 17:47

jaapieo schreef:
Een chinees frame wil ik niet.

Ik denk dat het een Kuota Kharma frame showmodel frame wordt, werk 1 dag in de week in een fietsenzaak en kan deze voor een gering bedrag krijgen.
..!


Waar denk je dat die Kuota vandaan komt?
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Plaats reactie