Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

onlycampa
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 dec 2004 12:56

onlycampa 27 sep 2006 00:14

Quoten: Origineel geplaatst door vrouwke op 26 September 2006

Misschien een domme vraag (maar ik stel hem toch). Wat is eigenlijk de betekenis van het woord Kuota?

 



quotumzou het kunnen zijn. volgens mij klinkt het lekker japans maar heeft het geen betekenis. 
Alleen maar Campa en niets anders!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 27 sep 2006 02:01

Quote: Origineel geplaatst door vrouwke op 26 September 2006
Misschien een domme vraag (maar ik stel hem toch). Wat is eigenlijk de betekenis van het woord Kuota?


Had dat niet met automerk Kia te maken...?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 29 sep 2006 03:46

Quoten: Origineel geplaatst door nly Campa op 26 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door vrouwke op 26 September 2006

Misschien een domme vraag (maar ik stel hem toch). Wat is eigenlijk de betekenis van het woord Kuota?


  Hoi,
Een van de broers Comalli (spel ik dat goed?) heeft dat ooit  eens uitgelegd in een interview. Als ik me goed herinner heeft het inderdaad geen betekenis, lag gewoon goed in de mond of iets dergelijks.
A propos, ik vind het toch niet erg clever van Kuota om de nieuwe stuurpen net zoals de oude (en naar mijn smaak sexyere) RST01 te vernoemen. Hopelijk lost de nieuwe het probleem met het loskomen van de combo RST01/HB03 op zodat we, en de FM met ons, niet al dat duur carbonspul naar de verdoemenis helpen.
Een "near death experience" met een stuur dat met helse knal verzakt als je onverwacht door een putje in het wegdek dendert wil ik liever niet meer meemaken en ik ben beslist niet de enige.
Naar mijn gevoel is en blijft de HB03 qua comfort en design (= +/- een ITM Millennium OS Carbon qua vorm) de top bij Kuota. Echt een fantastisch aangename stuurbocht om mee te karren. Afwachten dus hoe de nieuwe Katch uitpakt. Het is in alle geval goed om zien dat er ook Campa shifters er zich thuis voelen.....
Of het anno 2006-2007 nog zo zal weet ik niet maar in de voorbije jaren was de politiek van Kuota wel zo dat ze de prijzen binnen Europa zeer gelijk hielden. Of je er dus een in Belgie of Duitsland kocht maakte dus niet uit. Ik ben zeer voor die politiek te vinden omdat het lokale economie niet schaadt. Bovendien worden zelden of nooit Kuotas "gesoldeerd" wat dan weer de tweedehandswaarde hoog houdt en je je als klant het niet beklaagt er de gangbare volle prijs voor betaald te hebben. 
Hopelijk bepalen de headhonchos in Italie nu ook nog eens en voor goed hun garantiepolitiek want daar wordt toch vaak, te vaak nogal vaag over gedaan. We zijn wel fans maar geen masochisten, he.
Positief is wel dat mijn Khan, nu net een goed jaar in gebruik, er nog steeds nagelnieuw uitziet en nog steeds overal hoofdjes doet draaien ook al droomt zijn baasje dan stiekem van de nieuwe KOM......
Ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 29 sep 2006 12:51

Fijn dat je er weer bent, fdegrove. Miste jouw steeds goed onderbouwde stellingen hier.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 sep 2006 20:08

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 September 2006

Een van de broers Comalli (spel ik dat goed?) heeft dat ooit  eens uitgelegd in een interview. Als ik me goed herinner heeft het inderdaad geen betekenis, lag gewoon goed in de mond of iets dergelijks.A propos, ik vind het toch niet erg clever van Kuota om de nieuwe stuurpen net zoals de oude (en naar mijn smaak sexyere) RST01 te vernoemen. ...Of het anno 2006-2007 nog zo zal weet ik niet maar in de voorbije jaren was de politiek van Kuota wel zo dat ze de prijzen binnen Europa zeer gelijk hielden. Of je er dus een in Belgie of Duitsland kocht maakte dus niet uit. Ik ben zeer voor die politiek te vinden omdat het lokale economie niet schaadt. Bovendien worden zelden of nooit Kuotas "gesoldeerd" wat dan weer de tweedehandswaarde hoog houdt en je je als klant het niet beklaagt er de gangbare volle prijs voor betaald te hebben.  ...


Wat de naam van Kuota betreft, weet ik ook niet zo meteen het antwoord... Ik heb vandaag Ermanno Comalli aan de lijn gehad, maar te kort om het hem even te vragen. De broers Ermanno en Mario Comalli zijn destijds begonnen als fabrikanten van voorvork in carbon onder de naam Sintema; de structuur achter Kuota is nog steeds Sintema Sport s.r.l. in Albiate (I).
De vorige stuurpen heette overigens RST02, fdegrove; zie cataloog '06: http://www.kuota.be/catalog/catalog_2006.pdf
Wat de prijzenpolitiek bij Kuota betreft heb je volledig gelijk, en het is ook waar ik achter sta. Het zou goed zijn (voor de hele sector: zowel consument, fabrikant als fietsenzaken) als nog meer merken er een dergelijke visie op na zouden houden. Ik kan je verzekeren dat die prijzenpolitiek in de toekomst behouden blijft... vandaar dat je de buitenlandse prijslijst (die van Duitsland bv.) als goede indicatie mag nemen voor onze definitieve Benelux prijslijst.
Ik hoop je op Expo-Velo te mogen verwelkomen op onze stand, fdegrove. Dan toon ik je meteen de nieuwe Kuota collectie!
Sportieve groeten,
PieterKuota Benelux
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 29 sep 2006 21:38

Ik kom ook zeker naar de stand Kuota op Expo Vélo. Dan kan ik mijn bestelde Kredo ( witte kleurenstelling, model 2007) eens in het "echt" zien.
@ Casran: hoeveel zou mijn kader wegen, ik heb een Large genomen???
 
Groeten Youri
 
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 sep 2006 22:18

Quoten: Origineel geplaatst door youri op 29 September 2006

Ik kom ook zeker naar de stand Kuota op Expo Vélo. Dan kan ik mijn bestelde Kredo ( witte kleurenstelling, model 2007) eens in het "echt" zien.
@ Casran: hoeveel zou mijn kader wegen, ik heb een Large genomen???

Goed, welkom! We weten van Kuota dat de gewichten van de 2007 Kredo's rond de 1000gr schommelen, en sommige Kredo's er zelfs onder gaan... ik vermoed dat die van jou tussen de 1000 en 1100 gr zal wegen. Als ik er volgende week tijd voor vind op m'n werk probeer ik eens een Kredo frame los te wegen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 29 sep 2006 22:37

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 29 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door youri op 29 September 2006

Ik kom ook zeker naar de stand Kuota op Expo Vélo. Dan kan ik mijn bestelde Kredo ( witte kleurenstelling, model 2007) eens in het "echt" zien.
@ Casran: hoeveel zou mijn kader wegen, ik heb een Large genomen???


Goed, welkom! We weten van Kuota dat de gewichten van de 2007 Kredo's rond de 1000gr schommelen, en sommige Kredo's er zelfs onder gaan... ik vermoed dat die van jou tussen de 1000 en 1100 gr zal wegen. Als ik er volgende week tijd voor vind op m'n werk probeer ik eens een Kredo frame los te wegen.


Ok, alvast bedankt
Groeten Y

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 30 sep 2006 00:50

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 29 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 September 2006

Een van de broers Comalli (spel ik dat goed?) heeft dat ooit  eens uitgelegd in een interview. Als ik me goed herinner heeft het inderdaad geen betekenis, lag gewoon goed in de mond of iets dergelijks.A propos, ik vind het toch niet erg clever van Kuota om de nieuwe stuurpen net zoals de oude (en naar mijn smaak sexyere) RST01 te vernoemen. ...Of het anno 2006-2007 nog zo zal weet ik niet maar in de voorbije jaren was de politiek van Kuota wel zo dat ze de prijzen binnen Europa zeer gelijk hielden. Of je er dus een in Belgie of Duitsland kocht maakte dus niet uit. Ik ben zeer voor die politiek te vinden omdat het lokale economie niet schaadt. Bovendien worden zelden of nooit Kuotas "gesoldeerd" wat dan weer de tweedehandswaarde hoog houdt en je je als klant het niet beklaagt er de gangbare volle prijs voor betaald te hebben.  ...


Wat de naam van Kuota betreft, weet ik ook niet zo meteen het antwoord... Ik heb vandaag Ermanno Comalli aan de lijn gehad, maar te kort om het hem even te vragen. De broers Ermanno en Mario Comalli zijn destijds begonnen als fabrikanten van voorvork in carbon onder de naam Sintema; de structuur achter Kuota is nog steeds Sintema Sport s.r.l. in Albiate (I).
De vorige stuurpen heette overigens RST02, fdegrove; zie cataloog '06: http://www.kuota.be/catalog/catalog_2006.pdf
Wat de prijzenpolitiek bij Kuota betreft heb je volledig gelijk, en het is ook waar ik achter sta. Het zou goed zijn (voor de hele sector: zowel consument, fabrikant als fietsenzaken) als nog meer merken er een dergelijke visie op na zouden houden. Ik kan je verzekeren dat die prijzenpolitiek in de toekomst behouden blijft... vandaar dat je de buitenlandse prijslijst (die van Duitsland bv.) als goede indicatie mag nemen voor onze definitieve Benelux prijslijst.
Ik hoop je op Expo-Velo te mogen verwelkomen op onze stand, fdegrove. Dan toon ik je meteen de nieuwe Kuota collectie!
Sportieve groeten,
PieterKuota Benelux



Hoi,
Woopsie....Mea culpa, Pieter.
Mijn vrouw en ikzelf komen zeker naar de Kuota-stand....Meer nog, we komen enkel en allen voor de Kuota-stand. Strooop.....
Ik stuur je nog wel een mailtje in de loop van volgende week of zo.
Best,
 
 
Snobisme is een dure hobby...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 sep 2006 01:20

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 September 2006

Hoi,Woopsie....Mea culpa, Pieter.

Mijn vrouw en ikzelf komen zeker naar de Kuota-stand....Meer nog, we komen enkel en allen voor de Kuota-stand. Strooop.....
Ik stuur je nog wel een mailtje in de loop van volgende week of zo.
Best,



 Mooi zo!
Even ter aanvulling van de Kuota topic, nu al een foto's van een van Norman Stadlers nieuwe fietsen (er staat een nog spectaculairder exemplaar klaar, maar ik weet niet of dat zal uitrijden), voor Hawaii dit jaar. "Norminator" rijdt met Zero Gravity remgrepen en heeft in z'n volledige Kalibur keramische lagers laten steken!

Een mooie opvolger van zijn speciale kleurenschema van vorig jaar:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie