Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ervaring levertijd Futurumshop en bikesNparts

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 05 apr 2011 20:27

Iedere ervaring is natuurlijk anders maar mijn bestellingen bij futurumshop zijn altijd binnen 2 werkdagen afgeleverd. Prijzen zijn naar mijn weten nog steeds heel goed.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 05 apr 2011 20:29

gamiel schreef:Futurumshop is inderdaad lang niet meer wat het geweest is. Waar je tot een jaar of wat geleden iets bestelde dat op voorraad was, lag het met 1, max 2 wekdagen in huis. Mijn laatste twee bestellingen (in maart en april 2011) komen pas na 4-5 werkdagen, waarbij de voorraadindicatie ook niet klopte. Volgens mij hebben ze hun logistiek uitbesteed en/of anders georganiseerd.

Ook mijn ervaring. Ik heb er de afgelopen jaren heel wat geld weggebracht. Naar alle tevredenheid. Zeker 9 op de 10 keer had ik mijn bestelling de volgende dag binnen als ik het 's ochtends bestelde. En anders de dag erna.

De laatste bestellingen gaan opeens veel moeizamer. Bij de laatste werd zelfs nog telefonisch bevestigd dat het op voorraad was en verzonden zou worden. Nu ben ik vier dagen verder... Jammer. De formule werkte voor mij erg goed.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 05 apr 2011 20:34

Idem hier: een dag of 10 geleden een bestelling gedaan. Vandaag kreeg ik het tweede vertragingsbericht per mail. Bij eerdere bestellingen, had ik de spullen steevast na een dag of 2/3 in huis.
... más allá ...

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 05 apr 2011 23:37

+2 Ook dezelfde ervaringen. Altijd supersnel maar de laatste paar keer duurde het ruim een week.
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 apr 2011 10:10

Ook hier een achteruit-hollende ervaring met futurumshop. Eerder altijd vlotte en goede afhandeling.
Laatste bestelling op woensdag 23-3 (overdag) gedaan. Volgens de site waren beide bestelde artikelen op voorraad. 29-3 eerste vertragingsbericht. 1-4 tweede vertragingsbericht. Eén artikel zou niet op voorraad zijn, heeft een levertijd van 14 dagen. Vraag ik of het andere artikel dan alvast opgestuurd kan worden. Zullen ze doen. Nu (6-4) nog niets ontvangen. 't Wordt er niet beter op.

davidbernard69
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2011 12:05

davidbernard69 06 apr 2011 14:05

Ook hier geen beste ervaringen. Diverse artikelen die volgens de shop op voorraad moeten zijn blijken toch niet of pas later leverbaar. Jammer omdat ik deze juist heb uitgezocht vanwege de korte levertijd.

Inmiddels twee bestellingen met diverse artikelen na meer dan een week nog niet ontvangen. Ook ervaar ik de afhandeling van leveringsproblemen als bureaucratisch. Van een webshop die de Thuiswinkel publieksprijs gewonnen heeft, verwacht ik een betere uitleg dan: "dit is niet mogelijk vanwege ons systeem". Biedt dan in ieder geval aan om de artikelen die wèl op voorraad zijn alvast te versturen. Daar wil ik overigens ook best voor betalen.

Soms is je 'oprechte excuses' aanbieden gewoon niet genoeg en moet je buiten de gebaande paden treden om een ècht legendarische winkel te zijn.
Move over! Please?

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 06 apr 2011 15:00

Misschien even Futurumshop attenderen op dit topic zodat ze zelf ook weten dat hun tot voor kort uitstekende reputatie hardhollend achteruit gaat?

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 06 apr 2011 15:10

Amclassic-fan schreef:Daar kunnen ze zelf waarschijnlijk niets aan doen, want waarschijnlijk worden zij ook iedere week door de leverancier teleurgesteld.


Da's te makkelijk afschuiven. Ik koop bij Futurumshop, niet bij hun leverancier. Ze gaan ws. ten onder aan hun eigen succes - tot een jaar geleden liep alles op rolletjes, levering zo goed als altijd in 1, max 2 werkdagen, mits op voorraad (en de voorraadindicator was toen wel betrouwbaar).
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27569
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 apr 2011 17:45

Ik hoor van mijn fietsmaatje ook klachten, terwijl het vroeger altijd zo goed ging....

stefanw
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:40

stefanw 06 apr 2011 18:08

Gisteren wat besteld bij futurum en had het vandaag al in huis, gewoon goed als je het mij vraagt. Was overigens de 1e keer dat ik daar wat had besteld.
Gezelligheid kent geen tijd

davidbernard69
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2011 12:05

davidbernard69 06 apr 2011 21:40

Volgens mij hebben ze bij Futurumshop nu toch echt een serieus probleem. Vijf dagen geleden ontving ik een bericht van Futurumshop dat een (volgens de website voorradig) besteld artikel toch niet voorradig was met de vraag of ik accoord ging met een alternatief. Daar ben ik dezelfde dag op ingegaan en na bijbetaling van een klein bedrag (alternatief was iets duurder) werd de order opnieuw in behandeling genomen (dus weer 1-4 dagen verwerkingstijd).

Nu ontving ik zojuist een bericht dat ook het alternatief niet leverbaar blijkt te zijn. Dan is er is dus echt iets niet in orde met je administratief/logistiek systeem. Er werd nu een alternatief aangeboden dat echt nergens op sloeg en de 'oprechte excuses' zijn volstrekt ongeloofwaardig. Voor mij is dit de laatste bestelling geweest bij Futurumshop. Op deze manier zijn ze overigens ook het Thuiswinkel Waarborg niet waard. Ik zal dan zeker ook niet nalaten om hier melding van te maken.

Het zal in het verleden beslist anders zijn geweest, maar op dit moment kan ik iedereen afraden om hier iets te bestellen.
Move over! Please?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 apr 2011 10:56

Ik heb nooit problemen met de snelheid van leveren bij Futurumshop, pas nog een shirt besteld en binnen 2 dagen in huis.
Ook om een copie van een rekening gevraagd omdat ik mijn rekening kwijt was van een eerder gekochte polar, die had ik dezelfde middag al binnen.
Voor mij dus een goede en snelle webwinkel.

Plaats reactie