Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Le Grimpeur
- Forum-lid
Le Grimpeur
21 nov 2010 18:39
DickyGiovanni schreef:Oeps, ben bang dat le Grimpeur de bui al zag hangen toem hij mijn stuur -pen combinatie zag. Dacht; Ooow, die paar tienden van mm buig ik mijn 3ttt pen wel uit alvorens mijn stuur erin te steken. Mooi niet, krijg deze er met geen mogelijkheid in.
Tsja, 't is slechts 0,4 mm. "Vroeger" was altijd het advies om alleen stuur en stuurpen van het zelfde merk te combineren, vandaar mijn (voorzichtige) vraag.
Overigens, heb je methode "met het muntje" gebruikt? Volgens mij zou die bij jouw 3ttt-pen nog toegepast kunnen worden: als de onderste "lip" van de pen ook schroefdraad heeft, steek je een munt (of ander plat stukje metaal/plat gereedschap) in de gleuf en als je de klemschroef dan aandraait, buig je de pen vanzelf open. 3ttt heeft deze constructie bedacht om het monteren te vergemakkelijken. Blijft echter de kwestie van de 0,4 mm, dus optimaal is e.e.a. natuurlijk niet.
60 x Ventoux
-
bianchisl3
- Forum-lid
bianchisl3
21 nov 2010 18:47
De truc met het muntje heb ik ook altijd (en nog) toegepast. Het werkt perfect als stuur en stuurpen de zelfde maat hebben. Bij dit maatverschil zou ik de klem niet zover open willen draaien.
-
frigo
- Forum-lid
frigo
21 nov 2010 21:40
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat forceren geen zin heeft; ik heb hierdoor zelf ook al eens een stuurpen gesloopt. Je loopt groot risico op een breuk aan de voorkant (waar logo staat)...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
-
Le Grimpeur
- Forum-lid
Le Grimpeur
21 nov 2010 21:43
BianchiSL3 schreef:...Bij dit maatverschil zou ik de klem niet zover open willen draaien.
Daar ben ik het in principe ook wel mee eens, daarom gaf ik ook al aan dat e.e.a. niet optimaal is. Ik heb het alleen nog genoemd als eventuele (uiterste) mogelijkheid. Een verschil in passing van 0,4 mm lijkt niet zo veel maar is het uiteindelijk natuurlijk wel.
60 x Ventoux
-
bianchisl3
- Forum-lid
bianchisl3
21 nov 2010 22:14
Le Grimpeur schreef:BianchiSL3 schreef:...Bij dit maatverschil zou ik de klem niet zover open willen draaien.
Daar ben ik het in principe ook wel mee eens, daarom gaf ik ook al aan dat e.e.a. niet optimaal is. Ik heb het alleen nog genoemd als eventuele (uiterste) mogelijkheid. Een verschil in passing van 0,4 mm lijkt niet zo veel maar is het uiteindelijk natuurlijk wel.
We zijn het ook eens! We willen dat die Gios van DickyGiovanni helemaal top wordt!
-
dickygiovanni
- Forum-lid
dickygiovanni
21 nov 2010 23:33
Snap eigenlijk nog niet goed hoe dat trucje nou exact in zijn werk gaat. Maakt ook niet uit. Ik ga niks forceren. Ik koop een mooie Cinelli pen! Oh ja. Ben nog op zoek naar kabelstoppers voor op de commandeurnokken, iemand enig idee waar te verkrijgen?
-
dickygiovanni
- Forum-lid
dickygiovanni
08 dec 2010 21:38
Gisteren het balhoofd geperst. Voorvork is een beetje aan de korte kant. Op de foto is dit te zien. Het bovenste stel/ afdek moertje (of hoe heet zo n ding) zit er strak op gedraaid, en zit er ongeveer half op, hoop dat het goed gaat. Mocht deze toch los gaan steeds, wordt het een andere vork kopen.. [img=
http://img132.imageshack.us/img132/2769/08122010086.jpg] Vandaag kreeg ik ook mijn Cinelli stuurpen binnen, dit past wat beter allemaal:p [img=
http://img836.imageshack.us/img836/8016/08122010088.jpg] Het wachten is nu op een voldoende gevuld spaarvarken, zodat ik een mooie groep kopen kan, en het echte werk beginnen kan! over een paar weken hoop ik hier foto s van een complete fiets te kunnen tonen..
-
bianchisl3
- Forum-lid
bianchisl3
08 dec 2010 23:22
DickyGiovanni schreef:....Mocht deze toch los gaan steeds, wordt het een andere vork kopen..
Of een ander balhoofd. Denk dat het de moeite loont om dan naar een lager balhoofd te zoeken.
-
morel
- Forum-lid
morel
08 dec 2010 23:48
BianchiSL3 schreef:DickyGiovanni schreef:....Mocht deze toch los gaan steeds, wordt het een andere vork kopen..
Of een ander balhoofd. Denk dat het de moeite loont om dan naar een lager balhoofd te zoeken.
Helemaal mee eens, deze vork is vermoedelijk afgekort op een Campy balhoofd en wees nou eerlijk dat zou toch een beetje beter passen bij een Gios frame, en lijkt mij ook wat goedkoper dan een nieuwe vork
Erg mooi project overigens, veel succes en veel plezier er mee!
Grtz morel.
-
dickygiovanni
- Forum-lid
dickygiovanni
09 dec 2010 12:43
Heb het al zo gauw over een andere vork omdat dat stiekem al een beetje in mijn hoofd zat. Een verchroomde alu vork heb je voor 70 euro en is zo meer als de helft lichter als deze loeizware stalen Gios vork. Bovendien vind ik dit wel een mooi balhoofd, wat is er nou precies mooier aan een Campa balhoofd? De merknaam? Heb ook Franse wielen (velgen dan toch) en banden, ik koop wat ik mooi vind en let niet zo op de merkjes..Dus een Campa balhoofd is trouwens kleiner? Ik leer snel,veel zo. Beetje jammer dat het zo in de papieren loopt allemaal! Anyway, ik probeer het eerst wel zo..
-
carabo
- Forum-lid
carabo
09 dec 2010 13:55
Waarom zou je de originele vork gaan vervangen? Beetje onzinnig. Denk niet dat gewicht een issue is bij een fiets als deze, anders had je gewoon een alu frame van 150E moeten kopen