Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

schouderbreedte?

dario
Forum-lid
Berichten: 3857
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 13 apr 2006 14:00

Dat de stuurbreedte afhangt van de schouderbreedte is nogal wiedes. Maar kan iemand mij eens zeggen hoe ik exact mijn schouderbreedte kan opmeten - en welke stuurbreedte met welke schouderbreedte overeenkomt?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 13 apr 2006 14:46

Kan worden gemeten met een grote schuifmaat. Armen langs het lichaam en dan ter hoogte van het schoudergewricht meten.
Praktisch om zelf te meten: ga rechtop in een hoek staan, rechtop tegen de muur, armen langs het lichaam. Een schouder tegen de muur. Teken op de muur de "buitenkant" van de andere schouder aan. Afstand meten tussen hoek en aangetekende punt. Volgens mij moet je dan redelijk goed zitten. Hoe de schouderbreedte precies samenhangt met de stuurbreedte weet ik niet (schouderbreedte is stuurbreedte????).
Overigens: machinefabriekjes hebben vast wel een schuitmaat van een goede grootte om de schouderbreedte te meten. Bij mijn vorige werkgever hadden ze dat in ieder geval wel.
 
 

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 13 apr 2006 15:42

Als je je arm naar de zijkant strekt krijg je een sooort van kuiltje op je schouder. Schouderbreedte is dan van kuiltje naar kuiltje.
Schouderbreedte = stuurbreedte
M@zzel

dario
Forum-lid
Berichten: 3857
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 13 apr 2006 18:45

Door sleutelbeen-letsel zit dat kuiltje (ik neem aan dat je de gewrichtsspleet bedoeld) wschl. wel niet meer netjes op zijn plaats, maar ik zal het toch eens meten. Bedankt!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

ritser
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2006 22:45

ritser 09 mei 2006 22:57

Beste,
 
In UZ Gent in België kun je je laten opmeten voor 47€.
Enkel op deze manier kan je je fiets perfect afstellen. Alle belangrijke maten worden opgemeten volgens de dimensies van uw lichaam
Bij mij bleek volgende zaken fout te zijn :
- Stuur toz zadel 2 cm  te laag
- Zadel 3 cm te hoog
- Stuurpen 2 cm te lang
 
Resultaat : prestatieverhoging !!!! Zeker weten
 
 

ruurd-jan
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 21 aug 2005 19:32

ruurd-jan 10 mei 2006 10:34

In amsterdam bij fietsplezier kan je je voor 40 euro op laten meten.. ik ga er morgenmiddag langs ivm lage rugpijn die maar blijft aanhouden.Een collega wielrenner uit m'n ploeg kreeg daar als uitslag dat ie te sterk is voor alu en krijgt een stalen frame. En hij is zo breed dat ie een stuur van 48 (!) cm krijgt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 mei 2006 12:07

haha wat een bullshit meting is dat dan. Een goed alu frame van een grammetje of 1400 trapt echt niemand aan stukken. Een stalen frame voor iemand die zo groot en zo zwaar is is nooit zo stijf als een alu frame kan zijn.
Hoe komen ze er eigenlijk bij dat hij te sterk is als ze hem opmeten? zijn z'n bovenbenen te dik ofzo? Met een 48 cm stuur zit je erachter iig wel lekker uit de wind.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 10 mei 2006 17:23

dan moet boonen wel op een vol ijzer frame rijden en een stuur van 50 hebben als je zijn bovenlijf ziet. Niet dus

jeek
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 12 aug 2005 12:33

jeek 24 mei 2006 12:34

Weet iemand wel een goede "fiets-meter" bijvoorkeur in omgeving utrecht?
Experiment with your bike to get the best biking experience!

Gebruikersavatar
bikebikkel
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mei 2006 12:49

Gebruikersavatar bikebikkel 10 jun 2006 22:26

postamble();
op de site van bikefitting http://www.bikefitting.com/Dutch/Frame.aspx kun je per regio in Nederland zien welke dealers er hun meetsysteem gebruiken. Men maakt daarbij onderscheid tussen standaard metingen (= a.d.h.v. een aantal handmatige metingen) en professionele metingen (= mbv een meetfiets). De ervaringen die ik in mijn omgeving hoor is dat de standaard meting goed genoeg is, mits natuurlijk juist uitgevoerd en voorzien van een juist (= eerlijk) advies. Zelf ga ik me a.s. woensdag op laten meten bij John Knoops in Mierlo, daar weet ik zeker dat het goed gebeurt!
 
Succes!
"Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd" (bij wijze van spreken dan :-) )

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 14 jun 2006 01:29

Net over de grens in Kinrooi (Belgie) zit een man met de naam Bullen. Die kerel vraagt 85 euro voor een meting en zet je dan compleet op de fiets inclu schoenplaatjes. Hij mag Vino en de halve Lampre-Caffita ploeg tot zijn klantekring rekenen. Is wel de moeite waard!
Science of Performance!

Plaats reactie