Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

wat neem ik mee voor onderweg?

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 21 apr 2006 00:24

Ik neem op lange tochten mee: 2* 750 ml Bidons met aanmaak limonade.Niet te zoet, anders krijg je juist dorst.
Een aantal muesli repen. pinda-hazelnoot smaak. Ik hou niet van vruchten.
Zolang je niet de meest snelle tijd wil neerzetten zijn sport dranken volgens mij niet nodig. Als mijn bidons leeg zijn koop ik bij tankstations weleens dorstlesser.
 

koekiemonster76
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2004 12:38

koekiemonster76 21 apr 2006 19:10

Meeste bovengenoemde adviezen zijn prima. Zeker voor de RvNH zijn energiedrankjes en gels een beetje teveel van het goede. Ik ga morgen de 160 km fietsen. Vanavond lekker pasta, morgenochtend nog 150 - 200 gram pasta [ik heb de mazzel dat ik dat prima weg krijg als ontbijt.] en verder onderweg regelmatig blijven eten. Krentenbollen, bananen, mueslirepen etc.

Belangrijk is dat je dingen eet die je al eerder hebt gegeten. Nooit tijdens een tocht gaan experimenteren!

Kijk verder eens op de verpakkingen van verschillende repen. Beste is veel koolhydraten, weinig vetten en weinig vezels. Vezels kunnen tijdens inspanning maagkrampen veroorzaken.

Succes zaterdag!

dick.z
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 dec 2005 21:07

dick.z 21 apr 2006 19:59

Heren fietsers,
Bedankt voor de nuttige tips en infomatie.
de inkopen zijn inmiddels gedaan, honger en dorst zal ik niet krijgen onderweg :-) 
Morgen is het dan zo ver, het wordt prima fietsweer, ik heb er veel zin in.
Als er iemand is,  die net als ik een beginner is en ook alleen van start gaat kunnen we misschien wel samen fietsen. Ik weet het een beetje laat maar wie weet.
Groet
Dick

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 22 apr 2006 00:41

Quoten: Origineel geplaatst door dick.z op 21 April 2006


Heren fietsers,
Bedankt voor de nuttige tips en infomatie.
de inkopen zijn inmiddels gedaan, honger en dorst zal ik niet krijgen onderweg :-) 
Morgen is het dan zo ver, het wordt prima fietsweer, ik heb er veel zin in.
Als er iemand is,  die net als ik een beginner is en ook alleen van start gaat kunnen we misschien wel samen fietsen. Ik weet het een beetje laat maar wie weet.
Groet
Dick

Ik ben er ook met een vriend, maar beginners zijn we niet. Je mag het altijd proberen natuurlijk. We starten denk ik een uur of 9.30 uur.

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 22 apr 2006 01:00

't wordt inderdaad mooi weer. 't laatste stukkie zelfs met de wind in de rug.

Dick: laat je ons nog even weten wat je genuttigd heb onderweg, hoe het bevallen is, en wat je de volgende keer wel of niet zou meenemen?

Fijne dag allemaal
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

dick.z
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 dec 2005 21:07

dick.z 22 apr 2006 18:48

Hallo,
Het is gelukt, mijn eerste lange tocht van 110 km.
Beloond met een zeer voldaan gevoel een een aandenken kan ik terugkijken op deze (frisse) dag.
Onderweg bijna twee bidons met sportdrank leeg gedronken. Twee krentenbollen, een banaan en een stuk of drie zonnatura repen. Dus geen honger onderweg.
Een groot de van de rit samen met een andere beginnende fietser met ploegjes meegereden. Sommige ploegen gingen wel erug snel, die waren voor ons niet bij te houden. Een keer heb ik het onderweg even moeilijk gehad.
Wat mij overigens wel opviel, dat sommige fietsers zich totaal niet aan de verkeersregels houden.
Ik fiets ook wel eens door een rood verkeerslicht. Maar niet als er een provinciale weg over gestoken moet worden,  waar van beide kanten auto's met 80 km per uur aan komen racen. Maar dat moet ieder voor zich weten.
Momenteel zitten de beentjes goed vol, maar een zeer voldaan gevoel.
Groet Dick
 

tony
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 16 nov 2005 20:19

tony 23 apr 2006 12:44

Neem mee je gsm en het tel nr van je schoonmoeder kan ze je komen ophalen als je stukzit
Cameraman/Editor/ HD Videoproducties.
Zannata Z45 Cyclocross

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 23 apr 2006 12:58

Quote: Origineel geplaatst door Tony op 23 April 2006
Neem mee je gsm en het tel nr van je schoonmoeder kan ze je komen ophalen als je stukzit




Nou, ik ken mensen die liever met hun fiets op de rug terug gaan lopen..

Dick: goed gedaan joh, geen honger gehad, en een voldaan gevoel. Wat wil je nog meer?
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

yboli
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 jan 2006 20:53

yboli 13 aug 2006 13:53

 
   Ja,maar niet iedereen rijdt de Tour de France. Al 10 jaar.   Ik bedoel; als je nog niet zo lang rijdt, is 200km een aardig stuk,ja toch?
   4on the floor

Plaats reactie