Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

’mavic ksyrium sl ’ goed of toch niet ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 apr 2006 16:18

Chorus tandwielen zijn helemaal niet hetzelfde als Veloce tandwielen. Toch al wel een heel behoorlijk verschil is dat Veloce tandjes los zijn en Chorus met groepen aan elkaar zitten op een soort van spider.
Ksyriums SL, tja is al zoveel over gezegd. Velgen die scheuren zonder dat er op gefietst is. Velg die naar 6000 km onder de kont van een toerder totaal versleten zijn. Alle velgen die gescheurd zijn. Hier op het forum zijn ook al meerder mensen waar meerdere velgen gescheurd zijn na veel te korte tijd.
Dan is er nog de waardeloze importeur Codagex, ze kunnen wel eens wat goed doen zoals bleek bij ColnagoFreak. Maar met heel veel dingen fout doen hebben ze ook veel ervaring. Komt nog bij dat je als je pech dus 3 maanden een wiel kwijt bent als er een nieuwe velg in moet. Want dan moet het wiel gewoon terug naar Mavic in Frankrijk. Kost je handenvol met geld, onder andere omdat ze ook altijd de spaken gaan vervangen... Ze zijn zeker bang dat die ook niet zo lang meegaan ofzo, anders ga je die dure dingen toch niet weggooien.  
Tja en de prijs is ook wel logisch dat die zo hoog is, want Mavic sponsert niet zo weinig teams met wielen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gt10
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2004 12:30

gt10 24 apr 2006 17:07

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 April 2006


Chorus tandwielen zijn helemaal niet hetzelfde als Veloce tandwielen. Toch al wel een heel behoorlijk verschil is dat Veloce tandjes los zijn en Chorus met groepen aan elkaar zitten op een soort van spider.


Idd, maar bekijk even de pecificaties van de losse tandwieltjes van een Chorus cassette (zitten er 4 in), van een Centaur (zitten er 8 in) en van een Veloce.
Krek maar dan ook krek hetzelfde.
En om je volledig uit je dromen te verlossen. Het materiaal waarvan ze allemaal gemaakt zijn, ook die op de spider, is krek hetzelfde. Geen enkel vormpje of legerinkje verschil.
Je hoeft mij echt niet te vertellen dat marketing werkt, zo ook met de Ksyriums en vele andere "merken"wielen

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 24 apr 2006 18:28

Kun je dan ook verklaren waarom Chorus cassettes 25-30 gram lichter zijn? Zie bijv. de listings bij Weightweenies.

gt10
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2004 12:30

gt10 24 apr 2006 18:41

Er zit verschil in de gebruikte tussenringen en inderdaad zal het principe van 2 tandwielen samen te klinken op een spider wel een beetje gewicht besparen
Maar schiet niet op de pianospeler, neem er zelf even alle technische gegevens bij. Dit vraagt wel wat van uw tijd, maar alles staat her en der op de website van Campa, weliswaar niet schoon overzichtelijk, maar indien je goed genoeg zoekt kan je dit zelf uitmaken.
Kijk om te beginnen naar de Veloce cassette en kijk naar de nummers om losse tandwieltjes bij te bestellen. Neem eenzelfde cassette Chorus/Centaur en neem daar eenzelfde tandwiel en je zal zien dat dit dezelfde nabestelcodes zijn. Jaja zal je zeggen, dan is het allemaal Chorus. Klopt volledig. Maar elders kan je het gebruikte materiaal vinden waarvan die tandwielen zijn gemaakt en ook dit is krek hetzelfde.

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 25 apr 2006 02:07

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 24 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 24 April 2006

De nieuwe Eurussen zijn uiteindelijk ook maar een kleine 45 Euro goedkoper. Toch niet onoverkomelijk, dacht ik.


Help me even... De Eurus 2006 kost hier zo'n 490 à 495 euro. Komt Fulcrum 1 daarbij in de buurt??
 

Help mij even... Volgens mij liggen de prijzen van het 2006 model wel wat hoger dan die van het vorige model. Bij Salden 639,- biketime 619,-. Racing 1 bij beide shops 649,-.

willuk
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2005 17:42

willuk 04 aug 2006 00:44

waar kan ik goedkoop ksyriums SL halen??
XW

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 06 aug 2006 12:59

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 23 April 2006
Er hoeft geen velglint in. Wat ik wel een pluspunt vind.


Daarmee heb je alleen wel het theoretische nadeel dat in een afdaling de lucht in je banden sneller warm wordt omdat er geen velglintje tussen velg en binnenband zit. Iemand die hier praktijkervaring mee heeft?


Quote: Origineel geplaatst door WILLUK op 03 Augustus 2006
waar kan ik goedkoop ksyriums SL halen??


De bekende adressen hè: Salden, Walstock, Hopmans etc
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie