Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 28 April 2006
ge gaat me toch nie zegge dat hamilton van nature zo mager is waarschijnlijk zit die 20 kg onder zijn normale gewicht,dat merk je ook al wielrenners stoppen met hun carriere die worden bijna allemaal dik.Wil dus zegge dat die constant LIJNEN om mager te zijn,en dat moet ook anders kom je er niet,sommige zijn van nature graadmager maar meestal zijn die ook nie echt sterk he amclassic
Wat vind jij normaal gewicht? Zoals meer dan 50 van de bevolking rond loopt met een bierbuik voor zich?
Hij is echt niet zo maar 20 kg zwaarder, en tja 's winters zal ie misschien wel een paar kg zwaarder zijn, maar geen 10.
Ik ken genoeg wielrenners die stoppen en nauwelijks dikker worden. Tja zijn vast wel voorbeelden genoeg te vinden van wielrenners die dikker zijn geworden. Maar ook voorbeelden genoeg van wielrenners die daarna nog steeds hardstikke smal waren/zijn.
Nee dat weet ik, in een vlakke tijdrit kan ik het wel schudden tegen iemand die 10 kg meer weegt in de meeste gevallen. (dus 10 kg die voor een behoorlijk deel in beenspieren zit). Maar ondanks dat ik smal ben kan ik nog heel behoorlijk sprinten. Klimmen gaat me helemaal prima af. (Op hele stijle klimmen na als de Muur, daar hou ik niet echt van het, ligt me niet die dingen).
er zijn genoeg smalle mensen met ondergewicht en een bierbuik.
hamilton is veel te mager,maar ik geef die mannen geen ongelijk,die verdiene daar hopen geld mee door zo afgetraind te zijn.
Die wielrenners die stoppen en die niet aankomen blijven ook meestal sporten na hun carriere,de grootste wielergoden zijn struis gebouwd,noem mij eens eentje die van nature een sprinkhaan was.
Dom vraagje
Die wielrenners die stoppen en die niet aankomen blijven ook meestal sporten na hun carriere,de grootste wielergoden zijn struis gebouwd,noem mij eens eentje die van nature een sprinkhaan was.
Dat is geen vergelijking. Door ouderdom worden je spieren slapper en gaat e.e.a. zondermeer hangen. Vorig jaar na de Steven Rooks Classic even met Rooks zelf gepraat. Hij zit niet op het gewicht van zijn beste jaren, maar is wel gewoon slank gebleven. Een renner in het seizoen permiteert zich niet veel qua eten. Alles moet in verhouding gezien worden. Als je dan de touwtjes loslaat, kom je vanzelf enkele kg's bij.
Dat is misschien de kracht van Ulrich, op eind van seizoen touwtjes los en zo opladen naar nieuw seizoen. Alleen jammer dat 'ie geen maat kan houden...
Dat is geen vergelijking. Door ouderdom worden je spieren slapper en gaat e.e.a. zondermeer hangen. Vorig jaar na de Steven Rooks Classic even met Rooks zelf gepraat. Hij zit niet op het gewicht van zijn beste jaren, maar is wel gewoon slank gebleven. Een renner in het seizoen permiteert zich niet veel qua eten. Alles moet in verhouding gezien worden. Als je dan de touwtjes loslaat, kom je vanzelf enkele kg's bij.
Dat is misschien de kracht van Ulrich, op eind van seizoen touwtjes los en zo opladen naar nieuw seizoen. Alleen jammer dat 'ie geen maat kan houden...
Leontien van Moorsel: In de periode voordat ze definitief uitviel door haar eetstoornis (anorexia), reed ze de Tour de Feminin. Broodmager, ze at in die tijd heel erg weinig, woog geloof ik 48 kg (of zelf onderin de 40). Als je de beelden terugziet, zie je niet meer dan een ziektegeval. En toch won ze de TOUR de France voor vrouwen in een toch wel erg sterk deelnemersveld. In haar 'tweede' carriere woog ze veel meer, meer dan 10 kg meer, en kon ze ook niet meer goed klimmen. Des te beter kon ze tijdrijden, puntenkoersen pakken, eendagswedstrijden. Je kunt je lichaam zo licht maken, dat je in de bergen als niet ras-klimmer toch met de besten omhoog kan. Je balanceert echter op een dun draadje en kan ook niet veel meer dan die ene grote ronde rijden (althans met dat gewicht). Dat is precies wat je tegenwoordig ziet.
Als ik twee weken in de Alpen fiets en wandel, dan val ik ondanks veel eten 2 a 3 kg af. Zo makkelijk kan het gaan.
Als ik twee weken in de Alpen fiets en wandel, dan val ik ondanks veel eten 2 a 3 kg af. Zo makkelijk kan het gaan.
-
mountainmikey
- Forum-lid
Juist ja. Dat is ook wat Rasmussen zelf zegt (volgens de krant). Hij zei dat het continue koersen met z'on lage BMI-index niet gezond is maar als je je richt op een paar koersen in het jaar het wel mogelijk is.
Verder stond in het artikel ook dat Bram Tankink zich een tijd terug na een zware trainingen helemaal 'vol' at aan de sla. Als ie in de koers dan een buitje viel was hij direct onderkoeld en dit beïnvloedde zijn prestaties negatief. Kortom: rigooreus afvallen brengt dus behalve gevaar voor gezondheid ook een zeker risico voor de prestaties met zich mee
Verder stond in het artikel ook dat Bram Tankink zich een tijd terug na een zware trainingen helemaal 'vol' at aan de sla. Als ie in de koers dan een buitje viel was hij direct onderkoeld en dit beïnvloedde zijn prestaties negatief. Kortom: rigooreus afvallen brengt dus behalve gevaar voor gezondheid ook een zeker risico voor de prestaties met zich mee
-
groenespicht
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 27 April 2006
Dom vraagje mss?
Kan er nog eens iemand die foto hierop zetten van RASMUSSEN,broodmager!
Vind hem niet.
En eventueel nog eens wat fietsnieuws 2006?
Bedankt.
Domme vragen mbt dit item bestaan niet!!!
Dom vraagje mss?
Kan er nog eens iemand die foto hierop zetten van RASMUSSEN,broodmager!
Vind hem niet.
En eventueel nog eens wat fietsnieuws 2006?
Bedankt.
Domme vragen mbt dit item bestaan niet!!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
-
conomorales
- Forum-lid
Ik las trouwens ergens dat Rasmussen last heeft van veel bepaalde alergieën. Hij kan simpelweg niet alles eten. Ik meen zelfs een gelezen te hebben dat hij grotendeels op rijstwafels ed. moet leven. Je zou het maar hebben...
Klimmen is (een) kunst!