Welke beschermingsmiddel tegen kou en nattigheid
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
Ik zweer al jaren hier bij, kost geen drol. Ook goed als vet voor de zeem.
[img=http://www.noodzaken.nl/images/bogena-uierzalf-pot.jpg]
[img=http://www.noodzaken.nl/images/bogena-uierzalf-pot.jpg]
-
- Forum-lid HC
Uierzalf vindt ik persoonlijk niets voor de zeem, te vet ik gebruik hier uiercreme voor!
Vaseline is beter afwasbaar dan uierzalf maar werken beide goed tegen nattigheid.
Vaseline is beter afwasbaar dan uierzalf maar werken beide goed tegen nattigheid.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Voldoende kleding, beter 3 dunne (ademende)laagjes dan 2 dikke. En "waterproof"sokken om je voeten in ieder geval zo droog en warm mogelijk te houden, dus goede overschoenen,en handschoenen en met de komende koudeperiode je hoofd goed inpakken, een bivakmuts onder je helm is zeer aan te bevelen, je verliest veel warmte (energie) via je hoofd!
Door het fietsen genereer je voldoende warmte waardoor je het niet koud hebt
Smeersels zitten naar mijn idee meer tussen de oren, en hebben weinig meerwaarde.
Door het fietsen genereer je voldoende warmte waardoor je het niet koud hebt
Smeersels zitten naar mijn idee meer tussen de oren, en hebben weinig meerwaarde.
Ga toch fietsen...
Voor diegenen die snel kampen met verkleumde voeten: witte peper in je schoenen! Zo blijven ze lekker warm.
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;
Als de rest van het lichaam ingepakt is zal er wel warmte ontsnappen via het hoofd jaMichael2757 schreef:Voldoende kleding, beter 3 dunne (ademende)laagjes dan 2 dikke. En "waterproof"sokken om je voeten in ieder geval zo droog en warm mogelijk te houden, dus goede overschoenen,en handschoenen en met de komende koudeperiode je hoofd goed inpakken, een bivakmuts onder je helm is zeer aan te bevelen, je verliest veel warmte (energie) via je hoofd!

Door het fietsen genereer je voldoende warmte waardoor je het niet koud hebt. Smeersels zitten naar mijn idee meer tussen de oren, en hebben weinig meerwaarde.
Daar hebben ze weinig meerwaarde ja, ik raad dan ook een wattenstaafje aan. Overigens werkt vaseline wel degelijk isolerend, open water zwemmers smeren zich niet voor niets in met dit goedje.
Ik gebruik trouwens een tacx tegen de kou en nattigheid.
-
- Forum-lid
Smeer je dan je benen in met vaseline en daarover een lange broek, als het regent en het koud is?
-
- Forum-lid
@ Bleek
Vaseline belemmerd ook het transpireren, in de regen rijden is niet gelijk als een zwemmer die in het water zwemt.
Vaseline belemmerd ook het transpireren, in de regen rijden is niet gelijk als een zwemmer die in het water zwemt.
Ga toch fietsen...