Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Passeren

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37778
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 apr 2006 14:51

Quote: Origineel geplaatst door Noppie op 29 April 2006
Gut Gut! Wat een vriendelijke wielrenners allemaal hier. Van andere mensen hoor ik altijd iets anders. Dat die klote wielrenners brullen en tieren, ze denken zeker dat ze met de Tour de France bezig zijn.

Ik denk eerder dat dat een stuk miscommunicatie is. Het waarschuwen van ELKAAR binnen de groep gaat altijd met een brul vanaf de kop. VÓÓR....TÉGEN.....PAALTJUUUUH.....
Kan mij best voorstellen dat dat soms als onprettig wordt ervaren en mensen zich onterecht aangesproken voelen.
Less is bore

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 29 apr 2006 15:57

Naar mijn idee werkt een bel averechts. Fietsers op een gewoon fietspad kijken dan altijd over hun linker schouder. Wellicht met de gedachte dat een bekende naar hun belt. Maar ze sturen daardoor altijd een beetje naar links. En ook wandelaars op een bospad schrikken vaak en maken een onverwachte beweging.

Wat mij al jaren uitstekend bevalt is het navolgende. Wanneer ik wandelaars of fietsers achterop rij, dan wacht ik tot ik ze op zo’n 10 meter genaderd ben. Vervolgens begin ik gewoon in m’n uppie hardop wat slap te ouwehoeren. (Nee, daar heb ik geen moeite mee.) Gevolg is dan dat ze niet omkijken, want er komt geen bekende aan, denken ze. Maar ze gaan wel naar rechts, omdat ze verwachten dat er enkele babbelende fietsers/bikers aankomen. Soms kijk ik nog wel eens achterom, nadat mijn passeerbeweging weer succesvol was. Ik zie de mensen dan vaak glimlachen en hoor ze denken: die is gek. En gelijk hebben ze.

Overigens train ik ook wekelijks met een jongen die –- voor het passeren -- altijd een politiesirene nabootst door heel snel BLA-BLI-BLA-BLI-BLA-BLI te brullen. En ik moet zeggen: ook dat werkt prima. Ook dat kunnen de meeste mensen wel appreciëren.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 30 apr 2006 02:12

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 29 April 2006

Overigens train ik ook wekelijks met een jongen die –- voor het passeren -- altijd een politiesirene nabootst door heel snel BLA-BLI-BLA-BLI-BLA-BLI te brullen.

Helaas heb ik niet van die leuke trainingsvrienden...

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 30 apr 2006 11:31

Overigens train ik ook wekelijks met een jongen die –- voor het passeren -- altijd een politiesirene nabootst door heel snel BLA-BLI-BLA-BLI-BLA-BLI te brullen.
Dat zou ik wel es mee willen maken. Dat voor en tegen gedoe kan inderdaad wel aso over komen maar voor de fietsers zelf vind ik het echt wel handig. Gelukkig is het hiero niet zo druk op de weg, sommige fietsers uit tegengestelde richting als we op een fietspad fietsen stoppen gewoon...

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 30 apr 2006 11:39

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 29 April 2006
Ik trek altijd m,n scheur hard en Ongezouten open , opzij klerelijers de Big One mot er langs!! langzaam fietsen doe je maar op Texel, oprotten met die stadsfietsen ,het fietspad is alleen voor snelle jongens en als ze niet snel opzij gaan dan geef ik ze meestal ff een schouderduwtje , soms flikkert er wel eens eentje in het water hahaha! ik rij dan hard lachend voorbij en roep dan meestal dat je maar mot opletten zoutstengel!!! als ie dan beteutert weer boven water komt dan douw ik hem , als m,n bui goed is nog ff een paar keer een kopje onder en vraag vriendelijk of ie de volgende keer wat sneller opzij wilt gaan.






Jij moet dat ook wel met veel bombarie doen, want als je belt en de mensen kijken om , kijken ze gemakkelijk over je heen.
CC, agr 100; limo 100

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4371
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 30 apr 2006 13:15

Het hangt er toch helemaal vanaf wie er voor je fietst Als dat oudere mensen zijn bel ik altijd een keer of 6 en als ze dat dan nog niet horen (meestal rijdt de man links en heeft die zijn gehoorapparaat thuis) dan geef ik wel een brul als ik in zijn achterwiel zit. Indien er een stel jongeren op het pad is doet mijn bel toch al niets dus geef ik gelijk maar een brul.

conomorales
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2006 19:48

conomorales 30 apr 2006 21:05

Bij gebrek aan een bel doet een brul vaak wonderen. Bedanken als je er langs mag is wel zo netjes dan. Laten ze je er niet langs, dan volgen inpopulaire maatregelen!
Klimmen is (een) kunst!

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 30 apr 2006 21:12

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 30 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 29 April 2006

Overigens train ik ook wekelijks met een jongen die –- voor het passeren -- altijd een politiesirene nabootst door heel snel BLA-BLI-BLA-BLI-BLA-BLI te brullen.

Helaas heb ik niet van die leuke trainingsvrienden...

Dan begin je vanaf nu toch zelf mee!
kiekeboe

Plaats reactie