Hallo,
Voige week tijdens de ronde van noordholland heb ik een lichte knieblessure opgelopen.
Ik denk dat ik mijn kniebanden een beetje verekt zijn. Ik kwam op een een bepaald moment een beetje ongelukkig uit de pedaal. waarbij ik mijn knie licht verdaaid hebt. Dat deet geen pijn, ik kon gewoon verder fietsen maar vlak voor het einde kreeg ik toch wat last van lichte pijn.
Na een paar dagen voelde ik niets meer, dus gisteren weer een stukje gefietst. Na ongeveer een uur voelde ik het toch weer opkomen, het is geen echte pijn maar meer een zwaar, vervelend branderig gevoel in mijn knie (naast mijn knieschijf) balen dus.
Wat het is, ik weet het niet. Verleden week was het nogal fris en ik fietste met een korte broek, misschien kou en overbelasting of toch de kniebanden verrekt?
Herkend iemand deze klacht, wat kan ik het beste doen voor een voorspoedig herstel.
ik hoor het graag.
Dick
maar het kan ook overdelasting zijn.
kniebanden??
Het kan echt wel een week of 3-5 duren voordat een lichte knie blessure genezen is. Ik zou 3 weken rustig aan doen maar wel (licht)fietsen en geen uuuuuuren, hierna weer rustig gaan opbouwen zolang er geen pijn ontstaat hiermee blijven uitbouwen. Als je na 5 weken nog klachten hebt of bij verergering zou ik naar huisarts/orthopaed stappen.