Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

motivatie

ruben88
Forum-lid

ruben88 02 mei 2006 23:22

mijn vraag is als volgt:
Wat doen jullie (met name de wedstrijdrenners) als je het wielrennen even niet meer ziet zitten en alles tegen lijkt te zitten? Alles lijkt de verkeerde kant op te gaan terwijl de rest zo lekker doortraint..

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 03 mei 2006 03:05

@Ruben: ik ken het ook wel hoor, vroeg in het seizoen barst ik van de motivatie en is het hartstikke mooi om jezelf steeds sterker te voelen worden, maar op een gegeven moment beginnen die strakke schema's je wat uit de neus te hangen, en wordt je niet meer zoveel sterker steeds...

Ik denk dat je gewoon moet doen waar je zin in hebt, dus gewoon even een week of paar weekjes wat rustige ritjes voor de lol, een keer een cyclo of een toertocht rijden, gewoon lekker ongedwongen peddelen. Als je het plezier dan weer terug hebt dan krijg je ook vast wel weer zin in koersen en in wat serieuzere trainingen. Je kan ook een week of paar weken de hele fiets niet meer aanraken, en dan weer rustig de boel weer opbouwen, weer wat "honger" naar de fiets kweken.

lazo
Forum-lid

lazo 03 mei 2006 10:31

over motivatie gesproken,ik had gistere cretskens in het peloton gezien en die traint echt als een robot,met zo een srm ding,constant naar da ding te kijken

margit
Forum-lid

margit 03 mei 2006 13:12

ik rijd geen wedstrijd, maar als alles tegen lijkt te zitten train ik gewoon door en hoop ik dat het snel beter wordt. Best stom, je geeft altijd 100% maar je vorm is bijna nooit 100%. Soms pak ik ook even de mtb, een keer afwisseling..

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 mei 2006 13:45

misschien dat de zon wat helpt!
Als je vermoed dat de goesting slechts zéér tijdelijk zal weg zijn ( een paar weken) en je nog zinnens bent van dit jaar "prestaties" te leveren zou ik toch de fiets niet volledig links laten liggen.
Gedurende de week 2 maal een toer van een uur tot anderhalf uur aan een gezellig tempo laat je conditie niet te fel laten achteruitgaan.
als je terug van 0 moet herbeginnen na een paar weken werkt dit meestal nog meer demotiverend.
Misschien fiets eens de auto in en in een andere omgeving gaan fietsen, dit geeft soms ook wel een kick.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ruben88
Forum-lid

ruben88 03 mei 2006 14:25

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 03 Mei 2006

misschien dat de zon wat helpt!
Als je vermoed dat de goesting slechts zéér tijdelijk zal weg zijn ( een paar weken) en je nog zinnens bent van dit jaar "prestaties" te leveren zou ik toch de fiets niet volledig links laten liggen.
Gedurende de week 2 maal een toer van een uur tot anderhalf uur aan een gezellig tempo laat je conditie niet te fel laten achteruitgaan.
als je terug van 0 moet herbeginnen na een paar weken werkt dit meestal nog meer demotiverend.
Misschien fiets eens de auto in en in een andere omgeving gaan fietsen, dit geeft soms ook wel een kick.

Dat zal nog niet gaan, hier moet ik nog even mee wachten(helaas)..
@ Big Rosa; de kroeg in is niks voor mij, alhoewel ik dan wel het fietsen vaak nog wat meer kan waarderen en het uitgaan deste onzinniger vind.. Mijn fiets in tweeen zagen, das wel een idee.. maar dan ook alleen als ik weet dat ik het geld heb voor een nieuwe en deze echt weg mag
@ bike_add1ctIk denk dat ik voorlopig aanhoud zoals jij omschreef ja: (net als vorige weken) iets rustiger aandoen en wat meer vor de lol trainen. De motivatie komt immers vanzelf wel weer terug(om maar even positief te blijven)
En met het weer van vandaag gaat het ook al meteen weer een stuk beter he
Bedankt iig allemaal!

neos
Forum-lid

neos 03 mei 2006 15:05

Een tijdje stoppen tot dat het weer begint te kriebelen  (werkt bijna altijd).Nooit iets met tegen doen op sport gebied werkt alleen maar averechts.
cornelli racing cycles Uden

lazo
Forum-lid

lazo 05 mei 2006 00:12

ik ben geen wedstrijdrenner maar ik fiets gewoon graag,heuvelkes oprijden,competitie tusse andre fietsers,is gewoon plezant,maar als ik een wedstrijd moet rijden wil ik wel nie meerijden om gewoon wa mee te trappelen.

Plaats reactie