Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

[cs200] Speedsensor leeg?

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 06 mei 2006 18:33

Hoi,

Sinds enige tijd begint mn Polar CS200 raar te doen.
Het snelheidsignaal valt om de zoveel tijd weg. Heb alles inmiddels bekeken. Heb het heel krap ingesteld, zo'n 1mm speling heb ik momenteel.
Had de speedsensor eerst op zo'n 30cm vanaf de teller zitten.
Nu heb ik de sensor aan de andere kant gemonteerd, op zo'n 45cm vanaf de teller. Nog steeds hetzelfde verhaal.

Nu heb ik het idee dat de batterij van de speedsensor aan het leeg raken is. Heeft iemand hier al een nieuwe in moeten doen?
Heb zo'n 2500km gefietst met deze combi.
Graag zou ik willen weten of het makkelijk te doen is.

Sensor ziet er zo uit:


Hellup.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4432
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 mei 2006 22:51

mailtje sturen naar polar? Geeft vaak al antwoord, als zij vinden dat het niet goed zit mag je hem opsturen en kijken zij het na. Oja schijnt wel ook een software probleempje te zijn van de eerste lichting hoewel zij dit niet zullen erkennen

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 07 mei 2006 15:34

Ik zal morgen eerst even een nieuwe batterij in mn teller zetten. Misschien helpt dat, je moet natuurlijk wel dingen uitsluiten.

Baal er wel van. Heb al veel problemen gehad met deze Polar.

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 09 mei 2006 00:42

Andere batterij in de teller biede geen soelaas.

Iemand nog tips?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4432
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 09 mei 2006 20:20

En nu maar hopen dat het geen software probleem is, daar de garantie is vervallen met het moment dat de batterijhouder is geopent

Gebruikersavatar
tonnie
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:11
Locatie: Oosterhout (NB)
Contact

Gebruikersavatar tonnie 09 mei 2006 20:36

Dat lijkt me erg vreemd.

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 09 mei 2006 22:18

Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 09 Mei 2006
En nu maar hopen dat het geen software probleem is, daar de garantie is vervallen met het moment dat de batterijhouder is geopent


Dat valt wel mee denk ik. Denk dat ik hem ga opsturen.
Een batterij vervangen kan iedereen. Beetje apart dat je dan je garantie kwijt bent. (kwestie van het goed sluiten van het kapje en de addichtingsrubber)

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 09 mei 2006 22:41

Als ik jou was zou ik gewoon de hele set naar Polar opsturen en gewoon heel dom zeggen 'Hij doet het niet'.
Mijn ervaring met Polar batterijen is dat ze errug laaaaang meegaan. Zoeken ze bij Polar ook wat langer door en dat kan best wel eens handig zijn als het echt een software probleem blijkt te zijn.
Overigens, als je wel eens in de buurt van Almere komt kan je ook gewoon langsgaan. Officieel is dit niet mogelijk, maar voor zover ik in mijn omgeving gehoord heb, hebben ze nog nooit iemand geweigerd, en voordeel is dat je je computer niet langer kwijt bent.
Ik zou overigens je Polar spullen altijd terug sturen naar Polar en geen gebruik maken van de servicepunten (Maar mijn ervaringen daarmee zijn een beetje off-topic)

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 13 mei 2006 23:58

Heb donderdagmiddag het hele zootje in een doosje gedaan en opgestuurd. Begeleidend brief erbij.... nu maar hopen dat ik hem weer snel terug heb.

Mis het nu nl. best wel, heb er een nu een simpele cateye op zitten. Voor langere afstanden is een hartslagmeter toch wel fijn, vooral als je wind tegen oid hebt.

Plaats reactie