Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Vervangen ketting en cassette bij Campa

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 09 mei 2006 16:37

Een kennis van mij rijdt met Campagnolo: volgens mij Veloce of Centaur 9 speed.Zelf heb ik genoeg ervaring (en gereeedschap) met Shimano spullen, dus Campa kan dan nooit zo moeilijk zijn.Ik weet dat ik een andere cassette remover nodig heb.Geldt dat ook voor de ketting? Of kan ik daar gewoon mijn Pro kettingpons voor gebruiken?De cassette en ketting zijn van het type bergverzet en deze komen in de kast te liggen totdat ze nodig zijn. Kan ik een 9s Powerlink in deze ketting zetten?Wat is (behalve Campa) een goed alternatief voor de ketting (liefst met Powerlink/Missinglink)? KMC? SRAM?
Iemand nog een goedkoop adres voor 9s Campa cassettes?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 10 mei 2006 00:06

Quote: Origineel geplaatst door wezep op 09 Mei 2006
Een kennis van mij rijdt met Campagnolo: volgens mij Veloce of Centaur 9 speed.
Zelf heb ik genoeg ervaring (en gereeedschap) met Shimano spullen, dus Campa kan dan nooit zo moeilijk zijn.
Ik weet dat ik een andere cassette remover nodig heb.
Geldt dat ook voor de ketting? Of kan ik daar gewoon mijn Pro kettingpons voor gebruiken?
De cassette en ketting zijn van het type bergverzet en deze komen in de kast te liggen totdat ze nodig zijn. Kan ik een 9s Powerlink in deze ketting zetten?
Wat is (behalve Campa) een goed alternatief voor de ketting (liefst met Powerlink/Missinglink)? KMC? SRAM?Iemand nog een goedkoop adres voor 9s Campa cassettes?


- Als het een 9 speed is kun je iedere pons gebruiken.
- Ketting kan met een powerlink gemonteeerd worden (Ik ga er ff van uit dat je de C9 ketting bedoeld)
- Ik rij zelf met een Wipperman Connex ketting. Werkt uitstekend. Hiervoor was m'n fiets (origineel) afgemonteerd met een goedkope Shimanoket en ook dat wou prima.
- Kijk voor cassettes eens bij Rose, die zijn aardig goedkoop.

Erik
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 10 mei 2006 08:59

Quoten: Origineel geplaatst door Aziraphale op 09 Mei 2006


Quote: Origineel geplaatst door wezep op 09 Mei 2006


Een kennis van mij rijdt met Campagnolo: volgens mij Veloce of Centaur 9 speed.Zelf heb ik genoeg ervaring (en gereeedschap) met Shimano spullen, dus Campa kan dan nooit zo moeilijk zijn.Ik weet dat ik een andere cassette remover nodig heb.Geldt dat ook voor de ketting? Of kan ik daar gewoon mijn Pro kettingpons voor gebruiken?De cassette en ketting zijn van het type bergverzet en deze komen in de kast te liggen totdat ze nodig zijn. Kan ik een 9s Powerlink in deze ketting zetten?Wat is (behalve Campa) een goed alternatief voor de ketting (liefst met Powerlink/Missinglink)? KMC? SRAM?
Iemand nog een goedkoop adres voor 9s Campa cassettes?

- Als het een 9 speed is kun je iedere pons gebruiken.- Ketting kan met een powerlink gemonteeerd worden (Ik ga er ff van uit dat je de C9 ketting bedoeld)- Ik rij zelf met een Wipperman Connex ketting. Werkt uitstekend. Hiervoor was m'n fiets (origineel) afgemonteerd met een goedkope Shimanoket en ook dat wou prima.- Kijk voor cassettes eens bij Rose, die zijn aardig goedkoop.Erik

Bedankt voor je antwoorden. Zal eens vragen welke ketting erop zit.Heb al wel begrepen dat het om een Daytona groep gaat.Is volgens mij een al wat oudere groep, hoe staat deze in verhouding met de huidige? Gelijk met Centaur?Verder is de cassette een 13-28: niet echt ideaal als je aan triatlon doet.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 10 mei 2006 11:38

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 10 Mei 2006

Bedankt voor je antwoorden. Zal eens vragen welke ketting erop zit.Heb al wel begrepen dat het om een Daytona groep gaat.Is volgens mij een al wat oudere groep, hoe staat deze in verhouding met de huidige? Gelijk met Centaur?Verder is de cassette een 13-28: niet echt ideaal als je aan triatlon doet.


De Daytona is inderdaad een wat oudere groep die, volgens mij, gelijk staat aan Centaur. In ieder geval is het een uitstekende groep.
 
Erik
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 16 mei 2006 11:06

Volgens Mantel-Tweewielers (waar de cassette/ketting gekocht is), gaat een powerlink niet goed werken. Zijn er hier nog andere mensen die hier ervaring mee hebben? Zowel positief als negatief?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 16 mei 2006 11:16

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 16 Mei 2006

Volgens Mantel-Tweewielers (waar de cassette/ketting gekocht is), gaat een powerlink niet goed werken. Zijn er hier nog andere mensen die hier ervaring mee hebben? Zowel positief als negatief?

Ik heb jaren met een (wel zeer oude) Daytona 8-speed groep gereden met daarop een 8-speed SRAM ketting incl powerlink. Nooit problemen mee gehad, dus ik durf de stelling wel aan dat een goede 9 speed SRAM ketting incl powerlink ook goed zal functioneren op een 9 speed Centaur cassette.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 16 mei 2006 11:33

Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 16 Mei 2006


Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 16 Mei 2006

Volgens Mantel-Tweewielers (waar de cassette/ketting gekocht is), gaat een powerlink niet goed werken. Zijn er hier nog andere mensen die hier ervaring mee hebben? Zowel positief als negatief?

Ik heb jaren met een (wel zeer oude) Daytona 8-speed groep gereden met daarop een 8-speed SRAM ketting incl powerlink. Nooit problemen mee gehad, dus ik durf de stelling wel aan dat een goede 9 speed SRAM ketting incl powerlink ook goed zal functioneren op een 9 speed Centaur cassette.

Gaat nu om de combinatie 9 speed Veloce cassette, 9 speed Record ketting en powerlink.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 16 mei 2006 13:45

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 16 Mei 2006

Gaat nu om de combinatie 9 speed Veloce cassette, 9 speed Record ketting en powerlink.

Zal zeker werken. Ik rijd zelf met een C10 ketting + powerlink op een chorus groep. Geen centje pijn en het schakelt prima!

derjan
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mar 2005 09:13

derjan 16 mei 2006 14:30

Quoten: Origineel geplaatst door Toni op 16 Mei 2006


Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 16 Mei 2006

Gaat nu om de combinatie 9 speed Veloce cassette, 9 speed Record ketting en powerlink.

Zal zeker werken. Ik rijd zelf met een C10 ketting + powerlink op een chorus groep. Geen centje pijn en het schakelt prima!

Wat voor powerlink is dat op die C10 ketting? Kan je die gewoon los kopen?
Pain is just a state of mind

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 16 mei 2006 14:41

Ja, die zijn gewoon los te koop. Ik gebruik een powerlink van Connex (Wippermann).

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 16 mei 2006 14:50

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 16 Mei 2006

Volgens Mantel-Tweewielers (waar de cassette/ketting gekocht is), gaat een powerlink niet goed werken. Zijn er hier nog andere mensen die hier ervaring mee hebben? Zowel positief als negatief?

Prutsers zijn het!!! Ik ga er alleen nog maar heen om spullen te kopen omdat ze zo goedkoop zijn (in regio Arnhem).....voor advies hoef je er niet heen te gaan.......wat dat betreft was De Winter toch echt honderduizend keer beter!!!
M@zzel

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 18 mei 2006 04:01

Quote: Origineel geplaatst door Aziraphale op 10 Mei 2006
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 10 Mei 2006Bedankt voor je antwoorden. Zal eens vragen welke ketting erop zit.
Heb al wel begrepen dat het om een Daytona groep gaat.
Is volgens mij een al wat oudere groep, hoe staat deze in verhouding met de huidige? Gelijk met Centaur?
Verder is de cassette een 13-28: niet echt ideaal als je aan triatlon doet.
De Daytona is inderdaad een wat oudere groep die, volgens mij, gelijk staat aan Centaur. In ieder geval is het een uitstekende groep. Erik


Centaur en Daytona zijn identiek hetzelfde.
Enkel de naam werd onder gerechtelijke dwang gewijzigd door een uitspraak van een of andere rechtbank ten voordele van de Amerikaans badplaats Daytona (in Florida dacht ik).

Plaats reactie