Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Laatste loodjes afslanken fiets.

Gebruikersavatar
tonnie
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:11
Locatie: Oosterhout (NB)
Contact

Gebruikersavatar tonnie 09 mei 2006 21:12

Mijn fiets weegt nu 6508 gram . Om de laatste grammen er nog af te krijgen zoek ik de volgende onderdelen:

1. Derailleur 58g Compact Version. Deze wordt o.a. geleverd door B-T-P in duitsland, voor 129 euro.
2. AX zadel pen 27,2 mm.
3. Carbon achter-plaat voor de Campa achterderailleur medium.
4. Zadelklem met een flink lager gewicht als de standaard klem van Giant van 19 gram.
5. 1 losse linkse Campa remgreep, de Time Trial brake lever. Dat is een losse remgreep van 105 gram waar je niet mee kan schakelen, alleen remmen.
5. Lichtere remblokhouders voor de AX lightness remmen. Om te gebruiken in combinatie met Bora wielen.

Wie o wie weet waar ik deze onderdelen in Nederland kan kopen. Of heeft iets in de aanbieding. Ik weet dat sommige onderdelen in het buitenland te koop zijn, maar dat wil ik niet vanwege de financiele afwikkelingen.
Daarom weerhoudt het mij om in Duitsland deze onderdelen te bestellen / kopen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 mei 2006 00:18

Punt 5 is een punt als je niet met je fiets gaat fietsen. Je bespaard er bijna niets mee, wat een buiscommandeur voegt extra gewicht toe, enkel de kabel is een beetje korter.
Als je fiets 6,5 kg weegt zijn er volgens mij nog andere punten waar veel meer gewicht te winnen valt. Wat voor crankstel heb je? Wielen? Frame? Vork?
Punt 4 scheelt je niet meer dan 10 gram...
Dat gewicht wat je hebt staan is neem ik aan een opgeteld lijstje? Dus dan zal het echte gewicht wel zo'n 6,7 kg zijn (mits je niets vergeten bent)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 10 mei 2006 01:14

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Mei 2006
Als je fiets 6,5 kg weegt zijn er volgens mij nog andere punten waar veel meer gewicht te winnen valt. Wat voor crankstel heb je? Wielen? Frame? Vork?


Dat was ook mijn eerste gedachte. Spulletjes als THM Clavicula, Scapula en LW's zijn bijna een must als je voor het lichtste van het lichtste gaat. Kijk maar eens naar de pimp Scott van TS voor wat inspiratie.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 mei 2006 15:02

Als je niet uit DLD wilt bestellen is het vrij lastig om aan weightweeniespulletjes te komen. Hoezo wil je dat niet? Kan toch per creditcard?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 10 mei 2006 16:08

Ja, als je nu al AX remmetjes hebt (Orion of Perseus ?) hoe ben je daar dan aan gekomen ?
Je kan toch prima rechtstreeks bij AX bestellen hé. Al wens ik je dan wel véél geduld want soms hebben ze productieproblemen.

Gebruikersavatar
tonnie
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:11
Locatie: Oosterhout (NB)
Contact

Gebruikersavatar tonnie 10 mei 2006 18:46

De AX remmen heb ik vorig jaar gewoon overgenomen van Sharkman, Rob hier in Nederland. Hij had een extra setje. Simpel.

Een creditcard heb ik niet. Misschien ben ik ouderwets, maar ik wil het graag zien, voelen, vasthouden alvorens ik iets koop. Het gaat ten slotte niet om een pakje boter.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2771
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 10 mei 2006 22:50

Je hebt mail Tonnie. Tevens met een aantal tips over de gevraagde zadelpen. Overigens kun je het meeste hier in Nederland krijgen (je hebt overigens de perseus).
Uitleveringne bij Ax, Schmolke en nog een aantal high end producenten duren eeuwig en vaak zijn er alternatieven die voor een veel lagere prijs maar fraktioneel zwaardere produkten leveren.

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 11 mei 2006 03:32

Sharkie : The right man in the right place on the right moment

Gebruikersavatar
tonnie
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:11
Locatie: Oosterhout (NB)
Contact

Gebruikersavatar tonnie 17 mei 2006 15:43

Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 09 Mei 2006
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Mei 2006
Als je fiets 6,5 kg weegt zijn er volgens mij nog andere punten waar veel meer gewicht te winnen valt. Wat voor crankstel heb je? Wielen? Frame? Vork?




Dat was ook mijn eerste gedachte. Spulletjes als THM Clavicula, Scapula en LW's zijn bijna een must als je voor het lichtste van het lichtste gaat. Kijk maar eens naar de pimp Scott van TS voor wat inspiratie.


Ik heb TS gemaild, maar hij heeft de B-T-P helaas niet op voorraad.

Plaats reactie