Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Ksyrium Elite

cisse
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2006 15:27

cisse 06 jun 2006 16:56

Hello,
Ik wil mij net een setje aanschaffen en belde hiervoor deze morgen naar Van Eyck (belgie) en daar vertelde ze mij dat de Elite momenteel niet in voorraad waren omdat er een productiefoutje zou zijn en alles terug naar Mavic is opgestuurd. Maar... en dat is mijn vraag dan ook : ze vertelde mij dat dit alleen in de zwarte uitvoering zou zijn en er zou niets mis zijn met de zilver uitvoering? Zijn jullie klachten over de zwarte versie of zijn er ook zilvere met een probleem ?

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 06 jun 2006 23:55

In mijn geval: ik heb de zwarte uitvoering met de bekende problemen (loslopende spaken en een slag er in als gevolg daarvan)
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 07 jun 2006 14:24

Na 130 km met mijn nieuwe wielen, de zilveren uitvoering; so far so good! Ik begrijp dat op basis van deze afstand nog geen echte conclusies te trekken zijn maar toch..

zware
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 mar 2006 20:39

zware 09 jun 2006 11:35

Quoten: Origineel geplaatst door Cisse op 06 Juni 2006


Hello,
Ik wil mij net een setje aanschaffen en belde hiervoor deze morgen naar Van Eyck (belgie) en daar vertelde ze mij dat de Elite momenteel niet in voorraad waren omdat er een productiefoutje zou zijn en alles terug naar Mavic is opgestuurd. Maar... en dat is mijn vraag dan ook : ze vertelde mij dat dit alleen in de zwarte uitvoering zou zijn en er zou niets mis zijn met de zilver uitvoering? Zijn jullie klachten over de zwarte versie of zijn er ook zilvere met een probleem ?Grote, dikke vodden ik heb er niets dan misserie mee gehad. Spaken los komen, slag in het wiel. Dit wiel is, onder garantie, tot driemaal terug naar mavic geweest, waar het zogenaamd dan hersteld werd maar, telkens na ongeveer 350 km, opnieuw dezelfde problemen. Na anderhalf jaar kloten heb ik het opgegeven en het wiel bij het groot huisvuil gezet. Zogenaamd herstellen deden zij wel onder garantie maar van een nieuw wiel kon geen sprake zijn. Ik heb het hier wel over het achterwiel het voorwiel is zeer goed. PS met mijn 79 kg te zwaar misschien ?

cisse
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2006 15:27

cisse 16 jun 2006 17:33

All,
Het dus een zilveren setje gekocht (bij Salden) en volgens de verkoper is het probleem erkend door Mavic (de zwarte reeks achterwielen is terug moet terug naar Mavic) Blijkbaar zijn ze de nippels vergeten te verlijmen = standaard procedure bij zulke wielen en dus niet abnormaal. Ik vermoed dat het gelijkaardige lijn is die je terug kunt vinden op industriele vijzen (meestal rood of groen) om te voorkomen dat ze lossen. Toch kun je deze vijzen dan terug losschroeven met enige kracht maar ze komen dan niet vanzelf los. Jammer natuurlijk dat sommigen onder u nu slechte ervaringen hebben bij Mavic maar volgens mij blijven dit goede wielen. Toch kijk ik ook al uit naar een eventueel volgend setje Easton Vista SL of Assent (lijken mij prima alternatieven)
nog veel geluk en weining krome wielen
Cisse

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jun 2006 18:42

Het is echt grote onzin die ze je proberen wijs te maken. Ik heb tot een poosje geleden nog geen enkel wiel bij Mavic vandaan gezien wat gelijmd was. Met de vorige modellen ksyriums zijn er ook wel eens problemen van loslopende spaken, alleen lang niet zo erg als nu gebeurt is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

julio
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2004 18:13

julio 17 jun 2006 01:28

20.000 km met mien mavic ksyrium elites... geen slag of niks. Je zal het maar treffen.

flab
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2006 22:38

flab 06 jul 2006 23:20

Ik ben eigenlijk eens benieuwd of er nog problemen zijn nadat de wielen zijn opgestuurd naar mavic.
De slag begint er weer zoetjes aan in te komen. Ik word er knettergek van.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 06 jul 2006 23:36

Ik heb ze ook, zijn echt baggerwielen. Koop ze gewoon niet, bespaar je echt veel problemen. Spaken die losgaan en zelfs breken echt heerlijk. Voor en achterwiel zelfde verhaal.
Anti-Spacers!

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 07 jul 2006 11:19

Quoten: Origineel geplaatst door Flab op 06 Juli 2006


Ik ben eigenlijk eens benieuwd of er nog problemen zijn nadat de wielen zijn opgestuurd naar mavic.
De slag begint er weer zoetjes aan in te komen. Ik word er knettergek van.

Mijn achterwiel is net terug van Mavic. Eerste ritje van 50 km gisteren leverde geen problemen. Als het wiel recht is, bolt het uitermate lekker. Afwachten dus hoe het wiel zich gaat houden......
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

tandjebij
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:37

tandjebij 07 aug 2006 20:59

Daar ben ik weer
Het wiel houd zich goed en tot nu toe nog steeds geen slag en ik denk dat ik er na verhelpen toch wel een 500 tot 1000 km mee gereden heb dus mijn vertrouwen is weer trug in Mavic
 
grzz Tandje bij
Al wat goed is komt boven!!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5723
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 aug 2006 14:49

weeg tussen de 81 en 89 kg ( naar gelang seizoen) en ben vree content van deze wielen ( ongeveer 11000 kms).tot nu toe nog niets moeten aan doen!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie