Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3079
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 25 aug 2008 00:24

ZorroI schreef:
veltec blx schreef:Hoe wel wij begrijpen dat een aantal van jullie graag 3T vorken zouden willen als vervanging, willen wij iedereen erop attent maken dat het eerste belang de veiligheid is en dat wij niet graag zouden willen zien dat er mensen die het idee hebben dat er binnenkort andere vorken beschikbaar komen in de tussentijd een incident met de WOLF SL vork hebben.

Met vriendelijke groet
Veltec BENELUX BV


Ik begrijp deze tekst voor geen meter. Ligt dit aan mij? 3T zou dus niet te vertrouwen zijn?

Zelf geen SL Vork (CL op de P3C) maar volg deze discussie wel met veel interesse.

Zorro


Ze willen niet dat mensen denken dat later 3T vorken beschikbaar komen, en daarom doorrijden op de Wolf vorken, i.p.v. zo snel mogelijk hun vork te vervangen door de Easton.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 25 aug 2008 00:44

Nog altijd volg ik met veel interesse de ontwikkelingen. Ik vind het een nogal knullig geschreven en op zijn minst een onproffesionele aanpak van Veltec BENELUX BV om op een forum op zondagavond een dergelijke post te plaatsen.

Dat veiligheid voorop staat is te prijzen. De manier van handelen niet. Ik denk dat Casran zeer gelijk heeft: alleen onder zeer strikte voorwaarden akkoord gaan met de aangeboden oplossing.

Je zou toch meer verwachten van Cervelo.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 25 aug 2008 00:52

Ik vind het juist erg netjes dat ze de discussie hier volgen en ook hun visie op de zaak geven. Ze kijken dus in ieder geval naar wat er leeft onder hun klanten. En internet is 24/7 beschikbaar dus waarom wachten tot het weer maandagochtend 8.00uur is?

Zelf rij ik op een Soloist team met een Wolf CL dus ik heb geen ervaring met beide vorken. Maar ik lees hier commentaar van ervaringsdeskundigen die stellen dat de Wolf SL duidelijk andere eigenschappen heeft in vergelijking met de Easton vork en dat de 3T dus beter zou aansluiten. Ik ben wel benieuwd naar de visie van Veltec voor wat betreft de rij eigenschappen van de Easton vork.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 25 aug 2008 00:58

spook schreef:Nog altijd volg ik met veel interesse de ontwikkelingen. Ik vind het een nogal knullig geschreven en op zijn minst een onproffesionele aanpak van Veltec BENELUX BV om op een forum op zondagavond een dergelijke post te plaatsen.

Dat veiligheid voorop staat is te prijzen. De manier van handelen niet. Ik denk dat Casran zeer gelijk heeft: alleen onder zeer strikte voorwaarden akkoord gaan met de aangeboden oplossing.

Je zou toch meer verwachten van Cervelo.


Onprofessioneel wil ik niet zeggen, zegt wel dat Veltec je ook buiten werktijden/dagen je te woord wilt staan. Ik snap ook het punt van Veltec dat hun verdere verwondingen willen verkomen door gelijk in te spelen op de recall ( op het moment dmv Easton vorken te leveren) alleen wat ik persoonlijk slecht vind is dat ze geen andere vorken willen leveren. Ik heb toen ik mijn SLC kocht meerdere malen bij mijn fietsenmaker aangegeven dat ik in eerste instantie een Wolf vork erin wilde, en niet zoals hij ze daar had staan met Easton vorken. Hij heeft deze toen speciaal voor mij moeten bestellen. En dan zou ik nu ook niet ineens akkoord gaan met een Easton vork. En juridisch gezien heb ik daar zoals CASRAN al meerdere malen meldde ook recht op.

Misschien optie voor Veltec om toch de "warme douche" bij het tv programma RADAR te kunnen ontvangen iets van een intekenactie hier te houden speciaal voor (vaste) leden hier die een 3T/ AlphaQ vork willen. Toch als tegemoetkoming...

en nogmaals, misschien zoals gelezen, ik heb een mail naar jullie over mijn "persoonlijke kwestie" gestuurd omdat ik met een gebroken Wolf vork zit, en daardoor ook met een gebroken frame, ik zou daar toch graag reactie op hebben, of dat jullie er met mij contact op nemen via het mail adres maurice.harteveld at gmail.com
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 aug 2008 01:00

Bottecchia schreef:Ik vind het juist erg netjes dat ze de discussie hier volgen en ook hun visie op de zaak geven. Ze kijken dus in ieder geval naar wat er leeft onder hun klanten. En internet is 24/7 beschikbaar dus waarom wachten tot het weer maandagochtend 8.00uur is?



Agree. Het pleit erg voor forumlid Veltec Benelux dat hij op zondagavond probeert antwoord te bieden op vragen en binnen zijn mogelijkheden zijn verantwoordelijkheid tracht op te nemen. Velen weten dat ik in een recent verleden ook bij een frame-importeur gewerkt heb, en ik kan me heel goed inbeelden dat Veltec niet in een eenvoudige situatie zit: uiteindelijk zijn zij afhankelijk van een beslissing in Canada die ervoor zorgt dat hen de juiste vervangvorken ter beschikking gesteld worden. Een importeur heeft financieel ook niet de mogelijkheden of zelfs contacten om hier iets anders te doen: ga er maar van uit dat Veltec een enorm logistiek aparaat in gang moet zetten om deze recall vlot te laten verlopen... tijd en mensen inzetten dus terwijl ze er geen cent aan verdienen, integendeel, en met de marges in de fietsenbranche is dat niet evident.

Laten we dus even rustig afwachten, maar ondertussen ook duidelijk onze mening bekend maken dat we met de huidige oplossing niet akkoord gaan.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

anniversary
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09

anniversary 25 aug 2008 01:04

Ik kan begrijpen dat de veiligheid primeert voor cervelo,maar dat er nu veel mensen met een fiets zullen rijden in de toekomst waar ze anders nooit zouden voor gekozen hebben?
Als ik de brief van veltec goed begrijp zijn de 3T vorken ook niet veilig?
Deze tekst staat in hun brief : Hoe wel wij begrijpen dat een aantal van jullie graag 3T vorken zouden willen als vervanging, willen wij iedereen erop attent maken dat het eerste belang de veiligheid is
Groetjes

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 25 aug 2008 01:07

@ Casran, ik denk inmiddels dat we ons understatement al duidelijk hebben gemaakt, en dat er in ieder geval één persoon die werkend is bij Veltec dit heeft gelezen, en ik denk dit ook wel zal meldden aan zijn collega's/meerdere. Voorlopig is ons punt duidelijk, dat van Veltec is nu ook duidelijk gemaakt op deze zondag avond ( nogmaals complimenten voor de persoon die zijn tijd daarin heeft gestoken om dit in zijn vrije uurtjes te doen!) en op moment kunnen wij alleen maar afwachten, en veltec denk ik ook wat Canada of Zwitserland (is toch verdeler in Europa???) zegt of doet.
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 25 aug 2008 01:07

anniversary schreef:Als ik de brief van veltec goed begrijp zijn de 3T vorken ook niet veilig?


Nee, dat staat er niet. Zij geven aan dat veiligheid het belangrijkste is en dat men dus niet graag ziet dat mensen door blijven rijden met een Wolf SL vork in de hoop later alsnog een 3T te krijgen. Vanwege het gebrek is het advies om niet te wachten maar om direct te wisselen.

anniversary
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09

anniversary 25 aug 2008 01:11

Als ik me morgen een nieuwe cervelo soloist slc-sl zou bestellen wordt deze dan geleverd met Easton EC90 SLX of heb ik dan wel de keuze voor een 3T vork?
Groetjes

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 25 aug 2008 01:13

anniversary schreef:Als ik me morgen een nieuwe cervelo soloist slc-sl zou bestellen wordt deze dan geleverd met Easton EC90 SLX of heb ik dan wel de keuze voor een 3T vork?


Ik denk dat die gewoon geleverd worden met een 3T vork als ik me niet vergis tenminste.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 25 aug 2008 01:15

21st-century schreef:
anniversary schreef:Als ik me morgen een nieuwe cervelo soloist slc-sl zou bestellen wordt deze dan geleverd met Easton EC90 SLX of heb ik dan wel de keuze voor een 3T vork?


Ik denk dat die gewoon geleverd worden met een 3T vork als ik me niet vergis tenminste.


lijkt me wat ze er in de fabriek in hebben gestoken.... Easton, 3T of AlphaQ...
Afbeelding

anniversary
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09

anniversary 25 aug 2008 01:16

21st-century schreef:
anniversary schreef:Als ik me morgen een nieuwe cervelo soloist slc-sl zou bestellen wordt deze dan geleverd met Easton EC90 SLX of heb ik dan wel de keuze voor een 3T vork?


Ik denk dat die gewoon geleverd worden met een 3T vork als ik me niet vergis tenminste.

Als dat zo is ligt er toch ergens een voorraad Easton EC90 SLX vorken die ze kwijt willen.
Groetjes

Plaats reactie