Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 okt 2007 12:57

@ evil horner.


De SLC zou inderdaad lichter, stijver, aerodynamischer en niet onbelangrjk comfortabeler moeten zijn.

Stijver, lijkt wel te voelen te zijn, maar daar kunnen we niet echt een waarde oordeel door geven.
Lichter, dat is zo te zien en te meten.
Aerodynamischer ook, maar niet door ons. Wel kan je aan het carbon frame de verschillen zien. Balhoofdbuis en de 3hoek is anders. De achtervork en de bovenbuis.
Comfortabeler, dat zul je merken als je op beide rijdt. De alu is merkbaar harder.
Geeft alles dus wat harder door.

Dit gecombineerd met een comfortabeler gevoel tijdens het rijden resluteerd in een aantal plussen voor de carbon versie, dat alleen bereikt kan worden door een uitgekiend ontwerp productieproces. In dit geval leent alleen carbon zich voor een dergelijk up-grade t.o.v. de het team frame.
En aangezien het niet even wat lapjes rond wikkelen is kost het ook aanzienlijk meer dan het team frame.

Of jij het waard vindt om hiervoor het geld te besparen, of om juist te betalen, kan je eingelijk alleen maar beoordelen door op beide te rijden.
Mocht je in de buurt zijn, dan nodig ik je graag uit om dat eens te ervaren.

oohh, de kleur is ook anders ;)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 okt 2007 13:04

@ sharkman 3

van de cervélo site :
" By March 2006, Team CSC received the fruits of this project, the R3 "

1 hoe kan jij dan een R3 in 2005 hebben gehad ?
2 Jij beweert tevens een soloist gehad te hebben, niet dus
3 Je zou alle modellen wel een keer hebben opgebouwd, klopt ook niet


Ik vraag me dan alleen af waarom je zo nodig hier je stempel moet drukken, terwijl je er nagenoeg ( misschien wel geen) ervaring mee hebt.
En dat, dat is waar ik me aan stoor.
Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat je liegt, maar in dit geval klopt het gewoon niet.

En.. een uit de hand gelopen hobby is altijd mooi..

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 okt 2007 13:14

ik hou ermee op: Speric, je wilt gelijk, je krijgt het! (want dat wil je toch?). Veel plezier met de verkoop van je favoriete merk
(overigens kom ik op de meeste fora aardig wat, enkel jij reageerd allergisch, heb nog liever met Italo adepten te maken, die kunnen ondanks de "emotie"tenminste nog relativeren).

Kan overigens wel waardering opbrengen voor TS die zich na zich na het starten van zijn dealerschap heeft teruggetrokken en enkel nog op inhoudelijke onderdelen post (om belangenverstrengeling te voorkomen)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 okt 2007 13:29

Ik reageer enkel op bepaalde zaken allergisch inderdaad..

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 23 okt 2007 13:38

Jemig, wat een vliegen afvangerij. De discussie begint af te glijden naar wie heeft de mooiste, grootste, dikste, etc. En dit al een paar Cervelo pagina's lang.
What makes the boat go faster?

damian112
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:51

damian112 23 okt 2007 13:56

Misschien kunnen de forum reglementen hierop wat verder worden aangepast (forum wordt langzaam ook volwassen)
Je kunt naar mijn mening zo de reglementen van Weight Weenies aangaande ongewenste merkpromotie toepassen (alle vormen van merkpromotie door belanghebbenden zijn simpelweg niet toegestaan, wil je reclame voor je bedrijf dan wordt je gewoon sponsor....).

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 23 okt 2007 16:16

Sorry voor het veroorzaken van een posting reactie die de nodige helende wonden weer open rakelde. Ik wilde, echt, alleen maar aangeven dat ik het leuk vond dat het frame waar ik persoonlijk heel erg over te spreken ben, een bijzonder goede score kreeg in een review van een fietsblad. Ik vond het jammer om daar meteen over heen te krijgen dat ik daar niet te veel waarde aan moest hechten (dat moet Zoetemelk ook niet aan zijn tour overwinning omdat Hinault toen uitviel, alle toekomstige winnaars van de tour niet, omdat Armstrong niet meer mee doet, ;-)). Laat me mijn pleziertje, dacht ik. Maar hieruit blijkt ook meteen de beperktheid van de geschreven taal, omdat het daar (voor velen) verdraaid lastig is om nuances in aan te geven (Leuk he, zo'n test resultaat! Natuurlijk moet je dergelijke resultaten wel altijd met een korreltje zout nemen. Mijn ervaring is trouwens ..... Dat klinkt toch wel mwat anders?).

Ook ik vind trouwens dat negatieve berichten geschreven moeten worden. Zeker als ze door ervaringsdeskundigen zijn ontdekt. Hoe meer gezichtsvelden, hoe beter je, je eigen mening kunt vormen. Aan de lezer dan de keuze aan welke mening hij meer of minder waarde hecht. Ik denk dat de veel lezers (en schrijvers) zelf wel weten te bepalen aan wiens mening ze (en in welk deel van het forum bovendien) meer en minder waarde hechten.

Ik hoop dat de gemoederen verder weer tot bedaren zijn gekomen en dat we niet uit het oog verliezen wat een enorm leuk onderdeel van onze hobby het "Fachsimpeln" (vrij vertaald: het met soort- / lotgenoten kleppen over de verschillende zaken van het fietsen) is!

Het is een beetje een doorgedreven verhaal geworden, dat helemaal niet past in dit Cervelo gebeuren, maar eerder in een onderdeel over ethiek, maar het geeft wel wat meer achtergrond.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 24 okt 2007 21:01

Vandaag te horen gekregen van mijn FM dat de soloist carbon een maand langer op zich laat wachten. Eind november wordt hij nu als het goed is geleverd.
SpEric, heb jij ook al iets gehoord of gemerkt van de voorlopig wat langere levertijden van de SLC? Gelukkig heb ik veel geduld en mijn isaac staat op het moment op de tacx dus echt erg vind ik het niet. Bike Motion is mij overigens erg goed bevallen ik was nog nooit naar een fiets beurs geweest je voelt je een beetje als een kind in een snoepwinkel (althans ik) Volgende maand van 16 tot 19 november is er weer een beurs in Brussel www.expo-velo.be brussel is niet ver rijden voor mij dus ik ga er zeker weer heen. De meeste standhouders die in Utrecht aanwezig waren staan daar in ieder geval ook weer zo ook veltec.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 24 okt 2007 22:27

Ik weet dat op dit moment er geen vrije voorraad zou zijn inderdaad.
Precieze levertijd kan ik niet met zekerheid geven nog. Maar ergens tussen 2 en 4 weken zal het wel zijn.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 okt 2007 22:35

Hieruit blijkt volgens mij wel dat we volgend jaar meer Cervelo's op de weg gaan zien nu Veltec de importeur is. Meer FM gaan nu met Cervelo in zee, iets wat ik al voorspeld had.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 24 okt 2007 22:49

Op zich niets mis mee toch dat er meer cervelo`s rond gaan rijden. In mijn regio hier in zeeuws-vlaanderen zal het wel mee vallen denk ik er zit hier namelijk ook helemaal geen dealer. Veltec laat overigens niet zomaar elke FM dealer worden je moet dan toch gelijk zo`n 5 cervelo`s afnemen en ik denk niet dat hier veel fietsenmakers op zitten te wachten. Het zal altijd wel een exclusief merk blijven ook al is cervelo nu iets makkelijk te verkrijgen er blijft toch nog steeds een aardig prijskaartje aan hangen. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee als er wat meer cervelo`s zouden rond rijden.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 24 okt 2007 23:59

5 cervelo's? als dat de minimale afname zou zijn voor een dealerschap zou ik er ook gelijk instappen...
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie