Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

hanoskator
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:42
Locatie: Groningen

hanoskator 29 apr 2011 15:35

@ sharkman ik ben opzoek naar een maatje 56, maar als ik het goed begrijp doen ze geen crash replacement meer omdat het model te goed verkoopt en ze dus geen voorraad meer hebben? lijkt me wat vreemd eigenlijk, maar goed kan natuurlijk. Mijn fm had het erover dat ze ze in de vs wel op voorraad hadden voor garantiegevallen, en dat daarmee misschien iets mogelijk was, maar goed dat duurt weer lang voordat ik er wat over hoor, ondertussen zelf maar herstellen en dan op me caad 9 scheuren.

bedankt,

Met vriendelijke groet,

'Hanos
Trainen is voor talentlozen =P

perseus
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 mei 2010 17:27

perseus 29 apr 2011 16:04

Zonde van je mooie fietsje, maar belangrijker: zelf alles nog in orde? ( we hebben het niet over schaaf en blauwe plekken)
Wat kapot gaat was niet sterk genoeg.

hanoskator
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:42
Locatie: Groningen

hanoskator 29 apr 2011 17:57

hey!

niet echt, gekneusde pols kan me stuur niet vasthouden. Me rug zit nog wat vast en voelt als een grote blauwe plek, kan staand helemaal niet goed aanzetten :S. Fietsen voelt alsof ik totaal scheef op me zadel zit. beetje jammer nu mis k alweer zo'n mooie wedstrijd dit weekend, stond opgesteld voor grote prijs 1 mei in belgië, met landbouwkrediet en topsport vlaanderen enzo! :(, nu w8en tot ik weer pijnvrij kan fietsen das echt kut, maja valpartijen horen erbij i guess.

thanks voor de bezorgheid :P

Met vriendelijke groet,

Hanos
Trainen is voor talentlozen =P

perseus
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 mei 2010 17:27

perseus 29 apr 2011 21:08

Valpartijen horen erbij zeg je, mmwaaah voor mij als recreatiefietser (wel fanatiek hoor) gelukkig niet op een ongevalletje waarbij een auto me geen voorrang verleende na dan.... Kostte me overigens ook mijn fijne fietsje (gelukkig niet zo'n sjieke als de jouwe). Maar in wedstrijden en grote toertochten zijn er regelmatig valpartijen met soms vreselijke afloop en dan heb ik het niet over de fietsjes. Sterkte met het herstel maar in iedergeval.
Wat kapot gaat was niet sterk genoeg.


Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1755
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 mei 2011 10:52

Leuk en vooral het feit dat men staal in de zitbuis moet stoppen om aan de UCI norm te voldoen.
Hou het nog wel (even) bij mijn eigen SuperSix !!!
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 06 mei 2011 11:13

Grappig dat de gehele achtervork en zitbuis van die EVO extreem veel gelijkenis vertoont met de CAAD10. Maar dan van Carbon gemaakt ipv alu.
Vooral het bracket is nu ook een stuk minder massief geworden tov de supersix.
Vindt het er iig niet slecht uit zien, nu nog afwachten of het ook goed presteert ;)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5386
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 mei 2011 13:39

Maar die buizen zijn zo dun :0, het was toch juist net de trend om zo groot mogelijke chainstays te gebruiken. Hij ziet er verder goed uit, maar nuttig, nu komen de teamframes op 6.4kg. Moeten ze lood aan de fiets hangen, doe dan maar een iets zwaarder frame.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pinafp
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2009 10:14

pinafp 06 mei 2011 19:53

Vraag aan de Cannondale-experts:

Ik fiets nu met mijn 1.79 en 85 cm BBL op een Giant TCR Advanced ISP maat Medium (headtube 15 cm, bovenbuis horizontaal 55,5 cm, 10cm stuurpen). Maat past mij perfect.

Een Supersix is mijn droomfiets, maar ik twijfel over de geometrie van Cannondale. Een 54 lijkt voor mij aan de korte en diepe kant, en een 56 lijkt op papier lang.

Kunnen andere rijders rond de 1,78 - 1,79 eens feedback geven met welke maat zij uit de voeten kunnen?

djw grten D

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mei 2011 22:00

Dan reist de vraag hoeveel spacers er onder de stuurpen zitten. Zit er meer dan 2 cm dan gaat de supersix gewoon niet goed passen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pinafp
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2009 10:14

pinafp 06 mei 2011 22:57

exact 2 cm. Waarom is dat belangrijk? Zou je dat willen uitleggen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2011 23:08

Meer dan 2 cm = gevaarlijk en bovenal erg lelijk. Beetje zonde om om een lelijke fiets rond te rijden als je zoveel geld aan een frame uitgeeft.

Plaats reactie