Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Spengle Giro 3

p
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2006 23:43

p 29 mei 2006 23:47

Wie o wie kan mij vertellen wie de fabrikant is van de Spengle wielen en waar ik adres gegevens kan vinden.
Bedankt..P

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 mei 2006 22:53

Quoten: Origineel geplaatst door P op 29 Mei 2006

Wie o wie kan mij vertellen wie de fabrikant is van de Spengle wielen en waar ik adres gegevens kan vinden.

Af en toe zie ik deze bombastische uitdrukking hier op het forum paseren. Wordt dit oubollig taalgebruik in Nederland echt nog toegepast?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

matiz
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jun 2005 23:35

matiz 30 mei 2006 23:15

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 Mei 2006


Af en toe zie ik deze bombastische uitdrukking hier op het forum paseren. Wordt dit oubollig taalgebruik in Nederland echt nog toegepast?


Je ziet het .
Matiz

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 30 mei 2006 23:49

Ja lekker he, "oud" Hollands....niks mis mee!  Waarom is dat nou weer oubollig? En bedoel je met oubollig ouderwets of flauw-grappig of onbenullig lollig.
En sorry ik ken spengle niet.

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 31 mei 2006 00:46

fabrikant van spengle is toch gewoon spengle??? (het bekendste model is de giro 3).  Ik geloof trouwens niet dat ze erg goed uit de aero testen komen. En zou in deze klasse liever een Hed 3spoke nemen.
of bedoel je soms de nederlandse importeur?
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 31 mei 2006 01:14

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 30 Mei 2006

Ja lekker he, "oud" Hollands....niks mis mee!  Waarom is dat nou weer oubollig? En bedoel je met oubollig ouderwets of flauw-grappig of onbenullig lollig.


Beetje beiden, maar aangezien ik niet weet in hoeverre dit bij jullie actief taalgebruik is, kan ik ook niet inschatten of dit lollig of serieus bedoeld is.
n topic komt het me ook voor dat Spengle gewoon de producent is. Is dat niet Oostenrijks? Ik ken een triatleet/forumlid die zo'n voorwiel heeft. Best wel mooi, al zou ik ook de Hed3 of Xentis prefereren (of de Zipp 808).
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 31 mei 2006 01:33

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 Mei 2006


Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 30 Mei 2006

Ja lekker he, "oud" Hollands....niks mis mee!  Waarom is dat nou weer oubollig? En bedoel je met oubollig ouderwets of flauw-grappig of onbenullig lollig.


Beetje beiden, maar aangezien ik niet weet in hoeverre dit bij jullie actief taalgebruik is, kan ik ook niet inschatten of dit lollig of serieus bedoeld is.



Het is in Nederland gewoon dagelijkse spreektaal. Zoals je ziet zijn er verschillen in het Vlaamse taalgebruik en het Nederlandse. Ik verbaas me zelf vaak over het voor Nederlandse begrippen rare gebruik van voorzetsels ddor de Vlamingen. Zo zie je maar dat een taalzich verschillend kan ontwikkelen in verschillende landen.Nog mooiere voorbeelden zijn in het Zuid-Afrikaans te vinden overigens.
In Nederland zal de pleuris uitbreken als de barman je pilsje omstoot in een bruin cafe. In Vlaming heeft het over de Fleuris omdat zijn pinke door de toogbediende van de lokale kaberdoes is omgestoten...
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Plaats reactie