Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Look onbekend model scheuren in frame

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 27 jun 2006 22:26

Carbon beweegt, en als je een harde lak hebt, zie je verf barsten.
Net een spinneweb, maar dan in de lak.
Ook bij andere Look's waargenomen oa.

It's nice to be important, but it is more important to be nice.

sharkman
Forum-lid

sharkman 27 jun 2006 22:49

Komt vaker voor en niet alleen bij looks. Heb in het verleden vele frames gespoten en de enige oplossing is het toevoegen van weekmaker. Dit doet look ook maar na een jaar of 5 zijn deze er wel uit gedampt en gaat de lak barsten (kan geen kwaad voor het frame).
Coolste frame ooit (zeker voor die tijd) was de cinetica giotto (zonder zadelbuis). Heb ik nog eens de marmotte mee gereden en had er meer bekijks mee dan met de duurste ferrari (lak barstte er binnen een jaar af, was een echte italiaan....).

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 28 jun 2006 04:16

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 27 Juni 2006
Coolste frame ooit (zeker voor die tijd) was de cinetica giotto (zonder zadelbuis). Heb ik nog eens de marmotte mee gereden en had er meer bekijks mee dan met de duurste ferrari (lak barstte er binnen een jaar af, was een echte italiaan....).

Klinkt interessant... Google levert weinig op, wel dit curieus linkje waar vermeld staat dat een Cinetica Giotto fiets gebruikt werd in Terminator 2

("Ochnser International - Cinetica Giotto bicycle provided by")

spinnertje
Forum-lid

spinnertje 02 jul 2006 20:17

Ik heb jullie reacties gelezen, de gele Look zoals hij op de afbeeldingstaat is ooit overgespoten ja, het is geen originele Look kleur. Hij heeft op marktplaats gestaan ja want de vorige eigennaar kon hem niet verwijderen omdat hij het verwijder-mailtje niet meer had.
Hij was origineel blauw is mij verteld geworden!! Maar of dat die lichte blauwe kleur was of de donker blauwe weet ik niet. Wat de scheurtjes betreft als je goed kijkt naa de staande achtervork op de grote foto die iemand van jullie heeft toe gevoegd dan zie je dat die scheur de overgang is van carbon naar alu of ceramic of whatever. Dit is dus zeker geen probleem.
De Look is verder voor een viertal triathlons gebruikt door een triathleet waarvan ik vroeger training heb gehad.
Jammer genoeg is de voorvork nu kapot en ben ik aan het wachten op de fabriek in Frankrijk, misschien hebben hun er nog ergens een liggen(nieuw of gebruikt), maar de fiets zal moeten worden overgespoten in de loop van dit jaar. Ik heb inmiddels de wielen, remmen en achterderailleur verkocht om deze te vernieuwen als ik ooit weer een vork kan krijgen. Iemand een tip over een vork? Waar kan ik er een vandaan halen of wie heeft er nog een voor me? Kleur is dus niet belangerijk!!! iemand nog tips voor het overspuiten? Men vraagt rond de 300 euro voor het spuitwerk.
Vriendelijke groet Spinnertje(ex rijwielmonteur).
Remmen eraf halen spaart gewicht.....

spinnertje
Forum-lid

spinnertje 03 jul 2006 03:06

Is er veel verschil tussen de kg 196 en de kg 186?? En waaraan kun je dat zien? Ik zie wel verschil bij de zadelbuis.

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 03 jul 2006 16:43

@ Spinnertje,
Uiterlijk geen verschillen, al hebben de latere modellen een iets andere zadelstrop gekregen.
Verschil tussen de KG186/196 is dat de laatste een duurdere keramische toevoeging in het carbon hebben meegekregen, waarmee Look claimed een stijvere fiets met meer comfort te kunnen bieden.
Verders geen verschil hoor.

PS Ben geen liefhebber van haarscheurtjes in carbon. en je frame dan nog een keer te laten lakken? Als je dit doet, kun je dit beter bij/via Veltec bij Look laten doen, dan weet je dat dit goed wordt gedaan.
Bij elke andere lakker wordt de laklaag snel verwijders met middelen die wellicht schadelijk voor de fiets kunnen zijn.
Bij Look zelf loop je dit risico niet.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jul 2006 17:26

Nieuwe vork en ook nog 300 euro aan lakken uitgeven lijken me toch erg weggegooid geld bij zo'n oud frame wat z'n tijd heeft gehad. Kan je beter even doorsparen en een veel nieuwere 2e hands kopen die nog wel in goede staat is. Een voorvork gaat namelijk ook niet zomaar kapot...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

spinnertje
Forum-lid

spinnertje 05 jul 2006 17:30

Laat ik het nu even zo stellen kan iemand me aan zo'n vork helpen? Hij lijkt een beetje op die van de 486!!!

spinnertje
Forum-lid

spinnertje 06 jul 2006 01:25

Die op jouw foto is een 486 en die van mij is een kg196 blijkt inmiddels(ik denk niet dat het een kg186 is). Kan ik het verschil ergens aan herkennen? Ik weet alleen dat de 196 ceramische delen erin heeft om meer stijfheid te creeren.

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 11 jul 2006 15:35

Enkel de vorken van een KG186/196 kun je uitwisselen met elkaar.
Niet met een KG486

Succes

spinnertje
Forum-lid

spinnertje 22 jul 2006 03:39

Ja dat snap ik wel maar wie heeft er een voor me?

spinnertje
Forum-lid

spinnertje 09 sep 2006 00:04

Raar zeg, zodra ik naar een vork vraag is het ineens doodstil..............
Look, Veltec en de rest van de werled heeft geen voor voor me.
Na 12 weken wachten heb ik met moeite contact gekregen met de Fabriek van Look. Heb ik mijn verhaal voorgelegd mbt tot de vork, maar ter mijn verbazing was er noot een gele vork in Frankrijk aangekomen zeiden ze me daar. Ik gevraagd naar iemand die daar verantwoordelijk voor was in de fabriek, deze mailde me 1 dag later netjes. Weer mijn verhaal voor gelegd, en toen vroeg hij naar wie de vork had moeten sturen. Ik schreef hem Veltec Holland, dit was vrijdags. Dinsdags heb ik toen de rijwielzaak(Moosehead in Venlo) eens gebeld en die gezegd dat er iets moest gebeuren voor de 10e keer, en dat de vork nooit in frankrijk is aangekomen. Hij zou weer even gaan bellen. Later nog eens moeten bellen en toen belde hij me terug, het bleek dat bij veltec de temperatuur een paar graden hoger was geworden en ze een beetje peper in hun gat hadden gekregen, woensdag kreeg ik dan ook te horen dat de vork opgegeven was en er geen vervanging meer was. Nou mooi dan.
Moosehead in Venlo heeft me de fiets aanbevolen(om die over te nemen van een klant van hun, was allemaal geen probleem kon ik gerust kopen). nu 1000 euro lichter en na een week weer geen fiets. Dan ook nog 6-8- weken laten wachten en daarna met smoesjes nog eens 4 weken. En dan moet je zelf erachteraan gaan om je eigen spullen terug te krijgen????En dan weer leugens, want de vork zou wel in Frankrijk zijn enz....Kon een Look kg(kutnummer) voor 500 euro kopen. Nee hoor geen 2 keer. Wat is dit voor lamme bedoeling, zijn net een kudde schapen die je moet hoeden, bah.
Nu wil veltec het frame ook nog hebben om dit te bekijken daarna doen ze me een voorstel voor een ander frame maar ja dan moet ik weer bijbetalen.En dan? Weer 12 weken wachten? Of frame en vork verdwenen?
Dus dit gebeuren sucks en ik ben over de rooie, heb je eindelijk wat je zo graag en al lang wilt hebben kloten ze je daar ook nog mee.
Nou bedankt hoor, ik zal het nooit vergeten.............

Plaats reactie