Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

inlopen ketting

davee
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 aug 2005 16:41

davee 04 jun 2006 15:24

hoelang duurt het voor dat een nieuwe ketting is ingelopen op een nieuwe cassette?
 

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 04 jun 2006 20:25

Quoten: Origineel geplaatst door davee op 04 Juni 2006


hoelang duurt het voor dat een nieuwe ketting is ingelopen op een nieuwe cassette?
 

dat kan wel een tijdje duren, want je moet hem infietsen lijkt mij
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 jun 2006 23:03

Inlopen?????
Nooit van gehoord, een nieuwe ketting gecombineerd met een nieuwe cassette dat loopt als alles goed afgesteld is juist perfect, er loopt niets beter dan een nieuwe ketting en cassette.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jun 2006 02:03

Ik begrijp de vraag denk ik wel. De ketting slaat zeker bij een aantal tandjes er net overheen als je heel hard aanzet.?. Hoelang dat blijft duren hangt af van hoever de cassete versleten is. Als de boel enkel door slaat als je op klein verzet volluit accelereerd dat kan het na een paar tochtjes wel weer goed werken, moet je wel dat overslaan vermijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 08 jun 2006 00:08

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Juni 2006

Ik begrijp de vraag denk ik wel. De ketting slaat zeker bij een aantal tandjes er net overheen als je heel hard aanzet.?. Hoelang dat blijft duren hangt af van hoever de cassete versleten is. Als de boel enkel door slaat als je op klein verzet volluit accelereerd dat kan het na een paar tochtjes wel weer goed werken, moet je wel dat overslaan vermijden.


Ja, dat kan gebeuren bij een nieuwe ketting op een gebruikte cassette, dan zijn de tandwielen ingelopen op de oude ketting! Beter is dan deze ingelopen tandwielen ook te vervangen!! Zonde van je nieuwe ketting anders.
Maar de vraag was hoelang duurt het voordat een nieuwe ketting is ingelopen op een nieuwe cassette.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

davee
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 aug 2005 16:41

davee 09 jun 2006 19:50

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik heb een 9 speed  van shimano 105 en heb een nieuwe cassete en een nieuwe ketting erop laten leggen.
De ketting maakt alleen een tikkend geluid op het middelste tandwiel van de cassette en nog een heel klein tikje op het een tandwiel daaronder. 
Het geluid is het hardst als ik op de 39 rij. Als ik op 52 rij is het al een stuk minder.
Volgens mijn fm zou dit komen doordat de ketting nog moet in slijten in tandwieletjes. 
  

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 09 jun 2006 20:16

Ik had dit ook en kon het oplossen door de kabel van de achterderailleur bij te stellen via de stelschrof op het frame (De rechter geloof ik) Al draaiend aan de trappers in een standaard met de ketting op het "rateltandwiel" stukje voor stukje bijstellen.

Plaats reactie