Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

HOPPA!!!!!!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 16 jan 2007 19:58

Toen de pleuris in Srebrenica uitbrak stonden we (daarmee ook de rest van de VN) ook ons mannetje. Wat dat betreft maakt het niet uit wat voor leger we hebben als de pleuris uitbreekt, groot of klein, we hebben er geen zak aan! Dan kies ik liever voor klein, scheelt een boel geld!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jan 2007 21:01

Srebenica had niets met het Nederlandse leger te maken, maar wederom met de politiek, ditmaal in de VN. Onze jongens konden niets beginnen, ze waren omsingeld, ze hadden enkel lichte wapens, niets wat op anti-tank wapens leek, ze waren veruit in de minderheid, ze hadden geen luchtsteun.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 16 jan 2007 21:51

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Januari 2007

Srebenica had niets met het Nederlandse leger te maken, maar wederom met de politiek, ditmaal in de VN. Onze jongens konden niets beginnen, ze waren omsingeld, ze hadden enkel lichte wapens, niets wat op anti-tank wapens leek, ze waren veruit in de minderheid, ze hadden geen luchtsteun.

En wat doen 'we' dan? Meehelpen de mannen van hun vrouwen en kinderen te scheiden? En daarvoor onlangs ook nog een onderscheiding gekregen....

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 16 jan 2007 22:37

kerels met ballen....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jan 2007 23:33

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 16 Januari 2007

En wat doen 'we' dan? Meehelpen de mannen van hun vrouwen en kinderen te scheiden? En daarvoor onlangs ook nog een onderscheiding gekregen....

Heb je al wel eens de loop van 90 mm kanon op een tank van dichtbij bekeken? Die militairen de schuld geven van wat daar is gebeurd vind ik niet zo'n klein beetje laag. Wat had jij dat ze hadden gedaan, maar zoveel mogelijk serviërs doodschieten en dan met de koop toenemen dat die de boel gewoon plat zouden schieten vanuit de bergen en dat er zeker niet al te veel overlevende waren. Bedenk zelf eens hoe je je zou voelen als er een totale overmacht tegenover je staat, je bent omsingeld, je hebt enkel iets als een M4 of minder in je handen. Een m4 doet niet zoveel met een pantserwagen. Dat die jongens zich daar uit gered hebben is enkel mooi geweest, anders waren er enkel nog meer doden gevallen. En dat zou enkel de schuld zijn van het opperbevel wat onder leiding stond van een Franse militaire, de VN en de Nederlandse politiek. Die sturen onbewapende soldaten naar een oorlogsgebied, dan moet je daar niet de soldaten over aanvallen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 16 jan 2007 23:36

Cascarsi, van harte gefeliciteerd! En ik vind dat je het recht hebt om buitengewoon trots te zijn.
Zolang de Nederlandse politiek, en daarmee het Nederlandse volk, vindt dat wij een krijgsmacht nodig hebben, hebben we ook moedige en liefst verstandige mensen nodig die bereid zijn om het moeilijke, vaak goede, en soms vuile werk te doen.
Ik vind pascifisme een respectabele maar naïve overtuiging.  En ik vind dat de pascifisten hun ongenoegen moeten richten op de politiek (en dus de kiezers, oftewel hun landgenoten!), en zeker niet op onze militairen.
Harde wind is meestal tegen.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 18 jan 2007 00:28

beetje cynisch zijn mag toch wel! Overigens wens ik Carscarsi ook het beste toe hoor, het ging mij alleen even om een kritische noot waarbij ik misschien wat te ver ben doorgedraafd!

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 18 jan 2007 17:28

Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 14 Januari 2007@cascarsi: waarom heb je gekozen voor Luchtmobiel en niet voor mariniers of commando's?


voor de commando's ben ik te jong(ik ben 17 en je moet er 20 voor zijn)en mariniers lijkt me net zo mooi maar dat ik dat nie gekozen heb komt door de orientatie jaar vrede en veiligheid
en mensen nog bedankt voor de felicitaties en ik snap af en toe best waarom mensen anti leger zijn, maar ieder zijn mening
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 20 jan 2007 19:45

Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 18 Januari 2007

Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 14 Januari 2007@cascarsi: waarom heb je gekozen voor Luchtmobiel en niet voor mariniers of commando's?

voor de commando's ben ik te jong(ik ben 17 en je moet er 20 voor zijn)en mariniers lijkt me net zo mooi maar dat ik dat nie gekozen heb komt door de orientatie jaar vrede en veiligheid
en mensen nog bedankt voor de felicitaties en ik snap af en toe best waarom mensen anti leger zijn, maar ieder zijn mening

 Hé Cascarsi, zorg dat je als de donder een vak leert en verlaat zo snel mogelijk het leger, je laat je toch niet kapot schieten voor een stelletje politieke blabla-ballen uit Den Haag.
Als je mijn zoon was zou ik je ff flink de oren wassen of eens flink op je bek slaan, zodat je een beetje wakker wordt.
Dit is een geheel gratis advies.
kiekeboe

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 20 jan 2007 20:30

Laat die jonge toch ( ze komen er vanzelf achter).
Getekende een oud PSPer
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37979
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2007 12:49

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 16 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Januari 2007

Srebenica had niets met het Nederlandse leger te maken, maar wederom met de politiek, ditmaal in de VN. Onze jongens konden niets beginnen, ze waren omsingeld, ze hadden enkel lichte wapens, niets wat op anti-tank wapens leek, ze waren veruit in de minderheid, ze hadden geen luchtsteun.

En wat doen 'we' dan? Meehelpen de mannen van hun vrouwen en kinderen te scheiden? En daarvoor onlangs ook nog een onderscheiding gekregen....

Dit is een hele, hele domme opmerking!! Als je je even in de materie had verdiept wist je dat er totaal geen kans van overleven was als ze waren gaan vechten! En er is zeker niet bewust geholpen, ze konden er niets tegen doen. Dat zijn 2 totaal verschillende zaken.
Less is bore

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 21 jan 2007 13:20


 Hé Cascarsi, zorg dat je als de donder een vak leert en verlaat zo snel mogelijk het leger, je laat je toch niet kapot schieten voor een stelletje politieke blabla-ballen uit Den Haag.

Als je mijn zoon was zou ik je ff flink de oren wassen of eens flink op je bek slaan, zodat je een beetje wakker wordt.
Dit is een geheel gratis advies.



hahahaha een vak leren en dan???? hetzelfde sleurleventje leiden als elk gemiddeld nederlander, elke morgen om 7.00 uur op 7.10 ontbijten, 7.30 in de auto , 7.45 in de zelfde file als  gister, 8.30 op het werk, 9.30 weer pauze, 13.00 weer pauze, 15.30 weer naar huis 15.45 weer in de file 17.00 thuis en eten en dan de rest van de avond voor tv zitten
nee dank je
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

Plaats reactie