Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kleding Marmotte

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27608
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jun 2006 10:59

Ik rijd dit jaar voor het eerst La Marmotte. Heb al diverse verslagen gelezen en heb begrepen dat 't bovenop de collen nogal koud kan zijn :o
Nu vroeg ik me af wat jullie suggeren dat ik meeneem qua kleding en hoe ik dit logistiek het beste kan regelen. Ik ben in het bezit van arm- beenstukken en een hele bende fietskleding, maar misschien moet ik nog iets bijkopen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 jun 2006 12:01

Shirt met lange rits.

Armstukken, evt kniestukken, windstopper bodywarmer, petje voor onder je helm....

(kniestukken zijn dus handiger dan beenstukken)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2336
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 22 jun 2006 14:08

...
Laatst gewijzigd door buzz op 29 apr 2013 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27608
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jun 2006 15:12

Dank jullie wel voor de tips.
Mijn doel voor de dag is uitrijden, de tijd vind ik minder belangrijk. Ik ben een veeldrinker, dus een bidon opofferen zit er niet in denk ik. Arm- en beenstukken + mouwloos vestje moet wel passen in mijn shirt lijkt me (met enige moeite).
Winterhandschoenen en regenjakje heb ik al. Mouwloos vestje moet ik echter nog even aanschaffen. Gaat nog gebeuren :)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 jun 2006 16:05

Of ik voor een vestje ga of een regenjack moet ik nog even kijken, laat ik van het weer op de dag zelf afhangen. Wat voor ondershirt idem.

Winterhandschoenen moet ik nog even over denken. Ik heb hele mooie van Assos (probleemloos rond het vriespunt).
Ik zou natuurlijk bergop zonder handschoenen kunnen rijden en bergaf met lekker warme.
Mss zijn die Assossen een beetje overdone, maar ik kan ook nog mountainbikehandschoenen met lange vingers aandoen.

Overschoentjes - Van die lycra gevalletjes houden best eea tegen en nemen weinig ruimte in.

In neem iig een zadeltasje zodat ik biba en tooltjes daarin kan doen en de zakken van mn shirt vrij houd voor kleding en eten.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 22 jun 2006 16:22

Als het een beetje normaal weer is, heb je voldoende aan een normaal setje kleding, met als extra armstukken en een windbreaker.
Ik zou altijd wat extra zaken inpakken voor zwaarder omstandigheden. Handschoenen, regenjack, kniestukken, beenstukken, 3/4 broek, regen hoezen voor de schoenen. 
Vorig jaar heb ik het volgende meegenomen (ik moet zeggen dat de verwachtingen voor die dag niet eenduidig waren).- zweetshirt met windbreaker- 2 shirts, korte mouwen- normale koersbroek- schoenhoezen- regenjack (steeds bij afdalen aan gedaan).- armstukken- normale handschoenen- winterhandschoenen (voor de zekerheid meegenomen, niet aangehad).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27608
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jun 2006 21:44

Ben net even bij de FW gaan kijken; een windvest moet zo'n 55 euro kosten. Dat vind ik nogal wat voor een stukje plastic (met alle respect). Nu heb ik zelf een uitstekend wielren-regenjasje dat ik heel klein kan opvouwen. Kan dit eventueel dienen als alternatief?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 jun 2006 22:59

Ja hoor.
Zo'n fladderjackie ademt minder (zo'n windstopper is van wat geavanceerder materiaal en heeft ook mesh op de rug enzo), maar als je er alleen maar mee afdaalt zal dat geen probleem zijn.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie