Mijn fiets en resultaten
-
bo11gevers
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Hoi iedereen,
Vandaag heeft mijn pa de voorvork en de zadelpen in orde gemaakt. De voorvork is een oude Reynolds carbon die een beetje is opgemaakt door ze op te schuren en terug te lakken met zwarte lak. Eens droog enkele stickers aangebracht à la design van het frame. De zadelpen is een Easton EC90 die volledig is opgeschuurd en daarna voorzien van een blanke vernislaag en weer stickers zodat ze perfect past met het geheel.
Ik heb dan voor de lol eventjes het stuur erop gezet om het geheel al eens te bekijken en het ziet er goed uit. De stuurpen is, uiteraard, slechts tijdelijk omdat dit de enige was die ik liggen had met een gewone diameter. Een balhoofdje heb ik nog niet in een 1inch diameter maar daar komt woensdag verandering in
Oh ja, binnekort komen er duidelijkere foto's (en mits enige oefening ook betere en mooiere foto's) omdat ik een nieuw fototoestel besteld heb. Een Kodak Easyshare Z710 Zoom
Vandaag heeft mijn pa de voorvork en de zadelpen in orde gemaakt. De voorvork is een oude Reynolds carbon die een beetje is opgemaakt door ze op te schuren en terug te lakken met zwarte lak. Eens droog enkele stickers aangebracht à la design van het frame. De zadelpen is een Easton EC90 die volledig is opgeschuurd en daarna voorzien van een blanke vernislaag en weer stickers zodat ze perfect past met het geheel.
Ik heb dan voor de lol eventjes het stuur erop gezet om het geheel al eens te bekijken en het ziet er goed uit. De stuurpen is, uiteraard, slechts tijdelijk omdat dit de enige was die ik liggen had met een gewone diameter. Een balhoofdje heb ik nog niet in een 1inch diameter maar daar komt woensdag verandering in
Oh ja, binnekort komen er duidelijkere foto's (en mits enige oefening ook betere en mooiere foto's) omdat ik een nieuw fototoestel besteld heb. Een Kodak Easyshare Z710 Zoom
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
hmmm niets mis met die fotos! ik ben even niet mee waar je TT kader nu vandaan komt...?
verder heel die discussie over je 'smaak' en investering een beetje gevolgd, en gezien het kerstmis is, is het allemaal vergeven . Waar ik mee rijd is niet beter/mooier (heb 10 jaar op een oud stalen krot gereden, nu aluminium van mijn eerste loon), Wat die jaloerse mensen willen zeggen is: hou ergens rekening met prijs/kwaliteit/functionaliteit, en besef gewoon binnen 5 jaar eens hoe hard je ervoor moet werken als je het zelf moet betalen...
maar verder all the best! kben al blij dat ge het niet aan je opgefokte brommer spendeert (hoewel je fiets er wel zo een beetje uitziet (grapje hee)
verder heel die discussie over je 'smaak' en investering een beetje gevolgd, en gezien het kerstmis is, is het allemaal vergeven . Waar ik mee rijd is niet beter/mooier (heb 10 jaar op een oud stalen krot gereden, nu aluminium van mijn eerste loon), Wat die jaloerse mensen willen zeggen is: hou ergens rekening met prijs/kwaliteit/functionaliteit, en besef gewoon binnen 5 jaar eens hoe hard je ervoor moet werken als je het zelf moet betalen...
maar verder all the best! kben al blij dat ge het niet aan je opgefokte brommer spendeert (hoewel je fiets er wel zo een beetje uitziet (grapje hee)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Hoi Bo,
Waarom moeten die extra stickers nou? "Sidi" en "KMC Chain"... niks mis met die merken, integendeel, maar het maakt je fiets er absoluut niet mooier op!
Nog steeds vind ik het mooie Walserstuur (en nu ook die dure zadelpen) misstaan op zo'n budgetframe.
Voorvork is wel mooi.
Waarom moeten die extra stickers nou? "Sidi" en "KMC Chain"... niks mis met die merken, integendeel, maar het maakt je fiets er absoluut niet mooier op!
Nog steeds vind ik het mooie Walserstuur (en nu ook die dure zadelpen) misstaan op zo'n budgetframe.
Voorvork is wel mooi.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
bo11gevers
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door Matiz op 25 December 2006
Een fiets is gemaakt om op te rijden. Als je zo graag ergens naar wilt kijken dan moet je naar een museum. Nee idd, je hebt wel gelijk CAsran, maar het gaat om het doel, en dat is in dit geval hard fietsen.
Matiz
Begrijp ik niet zo goed... Natuurlijk is een fiets gemaakt om te rijden maar als je een fietsn naar jou smaak, mooier kan maken zonder aan prestaties in te leveren zal ik dat zeker doen. Heeft totaal niks te maken met hem in een museum te hoeven zetten, ik heb toch wel graag dat mijn fiets niet enkel functioneel is maar ook mooi om te kijken is!
Een fiets is gemaakt om op te rijden. Als je zo graag ergens naar wilt kijken dan moet je naar een museum. Nee idd, je hebt wel gelijk CAsran, maar het gaat om het doel, en dat is in dit geval hard fietsen.
Matiz
Begrijp ik niet zo goed... Natuurlijk is een fiets gemaakt om te rijden maar als je een fietsn naar jou smaak, mooier kan maken zonder aan prestaties in te leveren zal ik dat zeker doen. Heeft totaal niks te maken met hem in een museum te hoeven zetten, ik heb toch wel graag dat mijn fiets niet enkel functioneel is maar ook mooi om te kijken is!
Natuurlijk is smaak persoonlijk. Maar dit begint steeds meer op een BMW 316 met M3 badges en Sparco stickers te lijken... Een frame is wat het is, door er een andere merknaam op te spuiten of er stickers op te plakken wordt het niet "mooi".
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 25 December 2006
Hoi Bo,
Waarom moeten die extra stickers nou? "Sidi" en "KMC Chain"... niks mis met die merken, integendeel, maar het maakt je fiets er absoluut niet mooier op!
Nog steeds vind ik het mooie Walserstuur (en nu ook die dure zadelpen) misstaan op zo'n budgetframe.
Voorvork is wel mooi.
Het Frame kan toch altijd nog upgegrade/vervangen worden, het Walser stuur is toch niet voor eenmalig gebruik?Voor nu lijkt mij dit voor hem toch een prima frame... Misschien niet licht, maar het lijkt me wel aardig Aerodynamisch en het ziet er leuk uit....Die stickers zijn idd ook niet helemaal "my cup of tea" maar smaken verschillen...
Hoi Bo,
Waarom moeten die extra stickers nou? "Sidi" en "KMC Chain"... niks mis met die merken, integendeel, maar het maakt je fiets er absoluut niet mooier op!
Nog steeds vind ik het mooie Walserstuur (en nu ook die dure zadelpen) misstaan op zo'n budgetframe.
Voorvork is wel mooi.
Het Frame kan toch altijd nog upgegrade/vervangen worden, het Walser stuur is toch niet voor eenmalig gebruik?Voor nu lijkt mij dit voor hem toch een prima frame... Misschien niet licht, maar het lijkt me wel aardig Aerodynamisch en het ziet er leuk uit....Die stickers zijn idd ook niet helemaal "my cup of tea" maar smaken verschillen...
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
-
bo11gevers
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Hoi iedereen,
Met de feestdagen achter de rug zijn nu ook de serieuze voorbereidingen voor het nieuwe seizoen weer begonnen en natuurlijk ook het in orde brengen van het materiaal is weer de opdracht!
De grootste aanpassing aan mijn fiets is dat ik 'the leap' heb gemaakt. Ik zag het wel zitten om de SRAM Force groep eens uit te proberen en natuurlijk uitvoerig te testen.
ndertussen is de groep geïnstalleerd en ze werkt uitstekend! Ik ben er tot nog toe heel tevreden over. Ik ben er ondertussen een drietal keer mee op straat geweest, het schakelen verloopt zeer vlot, net zo snel als bij Campa of Shimano. Ik had voor de eerste testrit mijn Campa voorderailleur laten staan en deze blijft er ook zeker en vast op!
De shifters hebben op het eerste zicht een heel rare vorm en je zou zeggen dat dit een onnatuurlijk gevoel zou geven maar daar is niks van aan. De vorm ligt perfect in de hand en in de beugels is de shifter zeer goed te bereiken.
Met de feestdagen achter de rug zijn nu ook de serieuze voorbereidingen voor het nieuwe seizoen weer begonnen en natuurlijk ook het in orde brengen van het materiaal is weer de opdracht!
De grootste aanpassing aan mijn fiets is dat ik 'the leap' heb gemaakt. Ik zag het wel zitten om de SRAM Force groep eens uit te proberen en natuurlijk uitvoerig te testen.
ndertussen is de groep geïnstalleerd en ze werkt uitstekend! Ik ben er tot nog toe heel tevreden over. Ik ben er ondertussen een drietal keer mee op straat geweest, het schakelen verloopt zeer vlot, net zo snel als bij Campa of Shimano. Ik had voor de eerste testrit mijn Campa voorderailleur laten staan en deze blijft er ook zeker en vast op!
De shifters hebben op het eerste zicht een heel rare vorm en je zou zeggen dat dit een onnatuurlijk gevoel zou geven maar daar is niks van aan. De vorm ligt perfect in de hand en in de beugels is de shifter zeer goed te bereiken.
-
bo11gevers
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Het vervolg:
Zondag op training kwam ik opeens een gigantisch probleem tegen! Na anderhalf uur kreeg ik opeens een zeer raar gevoel wanneer ik de pedalen rondtrapte. Na een inspectie aan de kant van de weg stelde ik vast dat mijn crankarmen niet meer horizontaal stonden ten opzichte van elkaar!!!! Thuis zag ik dat de alu insert van de as aan de kant van de kettingbladen verschoven was in het carbon!!! Weer problemen met een carbon crank! Nooit koop ik nog een carbon crank, zeker en vast!!
Nu na dit voorval het crank terug binnengeleverd bij 'jeweetwel' in Tessenderloo en ik had de mogelijkheid om voor de waarde van het crank andere producten te kiezen. Ik heb besloten om het geld onder andere te spenderen aan dingen om mijn fiets volledig in orde te brengen.
Eerst en vooral heb ik 4 Veloflex Carbon tuben genomen (de Records waren niet binnen). Ik kies voor de Veloflex'en omdat ik ze zeer goed vind rijden en ze redelijk licht zijn. De tuben komen op 258gr het stuk.
Daarna heb ik gekozen voor een paar Veloflex Record vouwbanden in combinatie met latex Vittoria binnenbanden. De Record's lopen naar het schijnt zeer licht maar zijn minder lekbestendig wat ook logisch is als ik ze eens bekijk en weeg! Ze brengen amper 136gr op de weegschaal!! Ze zijn flinterdun en hebben het gekende Veloflex loopvlak maar dan ook weer nog dunner. Geen bandjes voor 5000km
Zondag op training kwam ik opeens een gigantisch probleem tegen! Na anderhalf uur kreeg ik opeens een zeer raar gevoel wanneer ik de pedalen rondtrapte. Na een inspectie aan de kant van de weg stelde ik vast dat mijn crankarmen niet meer horizontaal stonden ten opzichte van elkaar!!!! Thuis zag ik dat de alu insert van de as aan de kant van de kettingbladen verschoven was in het carbon!!! Weer problemen met een carbon crank! Nooit koop ik nog een carbon crank, zeker en vast!!
Nu na dit voorval het crank terug binnengeleverd bij 'jeweetwel' in Tessenderloo en ik had de mogelijkheid om voor de waarde van het crank andere producten te kiezen. Ik heb besloten om het geld onder andere te spenderen aan dingen om mijn fiets volledig in orde te brengen.
Eerst en vooral heb ik 4 Veloflex Carbon tuben genomen (de Records waren niet binnen). Ik kies voor de Veloflex'en omdat ik ze zeer goed vind rijden en ze redelijk licht zijn. De tuben komen op 258gr het stuk.
Daarna heb ik gekozen voor een paar Veloflex Record vouwbanden in combinatie met latex Vittoria binnenbanden. De Record's lopen naar het schijnt zeer licht maar zijn minder lekbestendig wat ook logisch is als ik ze eens bekijk en weeg! Ze brengen amper 136gr op de weegschaal!! Ze zijn flinterdun en hebben het gekende Veloflex loopvlak maar dan ook weer nog dunner. Geen bandjes voor 5000km
-
bo11gevers
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 02 Januari 2007
De Shimano shifters zijn naar mijn gevoel, een beetje "te" uit de kluiten gewassen, maar deze lijken ook nog of ze onder een trein gezeten hebben.
Ja dat was ook mijn eerste indruk maar na het testen blijken ze toch zeer goed in de hand te liggen. Ik moest het ook eerst proberen vooraleer ik volledig overtuigd was!
De Shimano shifters zijn naar mijn gevoel, een beetje "te" uit de kluiten gewassen, maar deze lijken ook nog of ze onder een trein gezeten hebben.
Ja dat was ook mijn eerste indruk maar na het testen blijken ze toch zeer goed in de hand te liggen. Ik moest het ook eerst proberen vooraleer ik volledig overtuigd was!
Welke crank ga je nu steken? Een record alu is ook wel erg mooi vind ik. Of zelfs de carbon .
Echt niets mis met campa carbon, rij er zelf mee en ben niet van de lichtsten en heb er nog geen enkel probleem mee gehad.
Echt niets mis met campa carbon, rij er zelf mee en ben niet van de lichtsten en heb er nog geen enkel probleem mee gehad.
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>