Quote: Origineel geplaatst door Gonzo op 28 Juni 2006
Ik zou beginnen met de dingen die daadwerkelijk iets WEGEN. Je snelspanners vervangen levert je geen moer op natuurlijk. Veel zoekwerk en euro's voor 10 gram?
Ben ik het niet mee eens betreft snelspanners
Tune AC14 snelspanner 49gr.
één snelspanner weegt bij hem al 50gr.
dus dan zou hij 51gr besparen voor de rest zijn die Tune snelspanners hele mooie dingen
Zadel en zadelpen aanpassen?
Stuurpen voor een Syntace
Help mijn fiets tunen
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
51 gram voor 75 euro. Gewicht zo laag in je fiets maakt het minste uit, je kan veel beter zorgen dat je gewicht bespaard op draaiende delen en daarna dingen die hoog zitten zoals je zadel. Beetje extra gewicht zo laag zorgt enkel voor een lager zwaartepunt van je fiets
-
mikethebike
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 28 Juni 2006
Quote: Origineel geplaatst door Gonzo op 28 Juni 2006
Ik zou beginnen met de dingen die daadwerkelijk iets WEGEN. Je snelspanners vervangen levert je geen moer op natuurlijk. Veel zoekwerk en euro's voor 10 gram?
Ben ik het niet mee eens betreft snelspannersTune AC14 snelspanner 49gr.één snelspanner weegt bij hem al 50gr.dus dan zou hij 51gr besparen voor de rest zijn die Tune snelspanners hele mooie dingenZadel en zadelpen aanpassen?Stuurpen voor een Syntace
Ik merk nog steeds dat veel mensen op onderdelen gewicht willen verliezen waar het juist niet echt telt!
Wordt er wel gesproken als ik tegen iemand zeg, dat je beter moet gaan trainen?
Vinden jullie het nu niet zot om op zulke onderdelen zoveel geld te besteden terwijl het gewicht enkel aan de haak waarneembaar is?
Lichte onderdelen hebben enkel nut wanneer het draait.
Crankstel in mindere mate, omdat deze toch aan de andere kant terug geduwd/getrokken wordt.
Op je zadel heeft het wel weer voelbaar nut, met name bij spurten (je fiets voelt bij je zadel dan lichter.
Maar lichte wielen en tubes ben je zeker stukken lichter, zeker met de laatste Veloflex tubes.
En ik gaf al eerder aan dat met wielen, crankstel, zadel/pen combi en een stuur/pen combi hij lichter zal zijn. Kost daarentegen een paar Euro's maar daar ging het niet om!
Een Tune Speedneedle zonder comfort (of je moet van fetish houden) of een iets meer comfortabel zadel SLR Carbon (135 gram).
En Speedplay pedalen, een van de lichtste.
Euh momentje, Bebop kan ook nog.
MiketheBike
Quote: Origineel geplaatst door Gonzo op 28 Juni 2006
Ik zou beginnen met de dingen die daadwerkelijk iets WEGEN. Je snelspanners vervangen levert je geen moer op natuurlijk. Veel zoekwerk en euro's voor 10 gram?
Ben ik het niet mee eens betreft snelspannersTune AC14 snelspanner 49gr.één snelspanner weegt bij hem al 50gr.dus dan zou hij 51gr besparen voor de rest zijn die Tune snelspanners hele mooie dingenZadel en zadelpen aanpassen?Stuurpen voor een Syntace
Ik merk nog steeds dat veel mensen op onderdelen gewicht willen verliezen waar het juist niet echt telt!
Wordt er wel gesproken als ik tegen iemand zeg, dat je beter moet gaan trainen?
Vinden jullie het nu niet zot om op zulke onderdelen zoveel geld te besteden terwijl het gewicht enkel aan de haak waarneembaar is?
Lichte onderdelen hebben enkel nut wanneer het draait.
Crankstel in mindere mate, omdat deze toch aan de andere kant terug geduwd/getrokken wordt.
Op je zadel heeft het wel weer voelbaar nut, met name bij spurten (je fiets voelt bij je zadel dan lichter.
Maar lichte wielen en tubes ben je zeker stukken lichter, zeker met de laatste Veloflex tubes.
En ik gaf al eerder aan dat met wielen, crankstel, zadel/pen combi en een stuur/pen combi hij lichter zal zijn. Kost daarentegen een paar Euro's maar daar ging het niet om!
Een Tune Speedneedle zonder comfort (of je moet van fetish houden) of een iets meer comfortabel zadel SLR Carbon (135 gram).
En Speedplay pedalen, een van de lichtste.
Euh momentje, Bebop kan ook nog.
MiketheBike
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Grappige discussie... Wat iemand wil doen met zijn geld, moet ie natuurlijk zelf weten. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om irreeele reacties vast uit te sluiten door erachter te komen wat iemand nou precies wil...
Iets offtopic trouwens: Rasmussen is toch ook zo'n enorme gewichtsfreak? Ik snap dat ie toch niet onder de 6,8 kg mag, maar zag hem laatst toch met een Cinelli RAM rijden. Da's wel mooi, maar toch ook niet het lichtste wat er te koop is?
Iets offtopic trouwens: Rasmussen is toch ook zo'n enorme gewichtsfreak? Ik snap dat ie toch niet onder de 6,8 kg mag, maar zag hem laatst toch met een Cinelli RAM rijden. Da's wel mooi, maar toch ook niet het lichtste wat er te koop is?
Inderdaad, maar het is toch niet zo'n probleem meer om een fiets op 6.8 te krijgen.
(hij zal nu niet meer met een Cinelli RAM rijden denk ik want Rabo rijdt nu met PRO spulletjes)
(hij zal nu niet meer met een Cinelli RAM rijden denk ik want Rabo rijdt nu met PRO spulletjes)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@Balenaar, Tune snelspanners zijn leuk en aardig, maar je schiet veel meer op door een beetje meer geld uit te geven op andere plekken.
En kom op een SRM kost echt geen 2500 euro, de amateur en prof versies zijn op de 2e hands markt voor een stuk leukere prijzen te vinden. Zal je echter nog wel heel wat meer dan 1000 euro kosten. Maar je hebt die fiets ook niet voor 300 euro op 6,8 kg. Dus zo debiel vind ik het allemaal nog niet.
Oh ja en dat veel junioren ergens mij rijden zegt echt niet dat iets goed is. Vroeger aten ook alle profs een biefstuk voor de koers, dat was nu ook niet echt goed voor je, maar ze zijn er jarenlang mee door gegaan. Als 1 schaap over de dam is volgt nog al eens het hele peleton.
En kom op een SRM kost echt geen 2500 euro, de amateur en prof versies zijn op de 2e hands markt voor een stuk leukere prijzen te vinden. Zal je echter nog wel heel wat meer dan 1000 euro kosten. Maar je hebt die fiets ook niet voor 300 euro op 6,8 kg. Dus zo debiel vind ik het allemaal nog niet.
Oh ja en dat veel junioren ergens mij rijden zegt echt niet dat iets goed is. Vroeger aten ook alle profs een biefstuk voor de koers, dat was nu ook niet echt goed voor je, maar ze zijn er jarenlang mee door gegaan. Als 1 schaap over de dam is volgt nog al eens het hele peleton.
Ik denk dat het niet van iedere fiets nodig is dat hij 6.7kg weegt, de mijne weegt 9.6 en ik klaag niet, gewoon zelf wat gewicht verliezen is het beste. Voor mensen die de schuld aan het materiaal geven kan je deze dingen kopen, of als het echt om competitie gaat is het interessant, voor de wielertoerist niet denk ik...
Thompson Radon RC Tiagra
