kramp quadriceps
Ik weet niet hoe het komt maar ik krijg na ongeveer 70 km op hellend parcours altijd een kramp aan mijn quadriceps van mijn rechtse been.Het is de vastus medialis.Ik vind het raar dat het alleen mijn rechtse is.Ik drink thans genoeg,fiets is goed afgesteld,90-100 omwentelingen.Ik dacht dat ik rechts meer kracht zette op mijn rechtse been maar ik heb daar vandaag echt rekening mee gehouden maar kreeg toch krampen.Vooral als ik op de trappers ga staan.Als ik blijf zitten heb ik er bijna geen last van.Weet iemand hoe dit komt?
ik heb iets dergelijks gehad (meerdere keren). het is waarschijnlijk een scheurtje in je spier. gelukkig is hij wel verticaal gescheurd (met de naaf mee, voor de timmermannen onder ons). als het horizontaal was geweest had je het wel gemerkt, dan was je geen heuvel opgekomen.
wat je lichaam doet is proberen het te helen, als jij vervolgens het beentje weer oprekt als een idioot kan het niet helen en blijf je er simpelweg pijn aan houden. gun het beentje gewoon wat rust en masseer het veel, een paar daagjes geen heuvels nemen en rustig aan trainen doet echt wonderen. het heeft immers gewoon tijd nodig om te genezen. als jet het deze tijd niet gunt kan de schade wel eens ernstiger worden.
mijn advies: weekje rustig aan met trainen en dan langzaam weer opbouwen naar intensief. gaat het dan nog niet over, even naar de sportarts
wat je lichaam doet is proberen het te helen, als jij vervolgens het beentje weer oprekt als een idioot kan het niet helen en blijf je er simpelweg pijn aan houden. gun het beentje gewoon wat rust en masseer het veel, een paar daagjes geen heuvels nemen en rustig aan trainen doet echt wonderen. het heeft immers gewoon tijd nodig om te genezen. als jet het deze tijd niet gunt kan de schade wel eens ernstiger worden.
mijn advies: weekje rustig aan met trainen en dan langzaam weer opbouwen naar intensief. gaat het dan nog niet over, even naar de sportarts
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"