Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 26 mei 2011 13:26

Geweldig zo fout dat ik ze mooi vind!
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 26 mei 2011 20:54

Ieder zijn smaak toch?

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 26 mei 2011 20:59

Ik vind het niet lelijk, er is echter een reden dat ik kies voor zwarte velgen... :)

reneklik
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2011 15:38

reneklik 26 mei 2011 21:17

EDIT Daniel// Nice try: geen verkoop onder de 25 posts.
Rolling like a rolling stone

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 27 mei 2011 10:43

ik vind de fiets/wielen opzich wel mooi, maar dan puur om aan de muur te hangen boven m'n bed! gezien de prijs (14995,-) vind ik dat iets minder mooi :(
Specialized Tarmac Elite Compact

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jul 2011 13:00

Zijn er naast die Cippolini's van die Italiaanse ploeg überhaupt nog LW's in het profpeloton of is de hype inmiddels wel zo'n beetje over? In de tour zie ik ze volgens mij niet meer.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jul 2011 13:49

Bij Katusha wil nog wel eens een setje opduiken, maar die worden gesponsord voor Vision/FSA. En de hype is nog niet over als ik de prijzen van 2e hands setjes op Ebay zie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jul 2011 18:17

Wat de profs betreft kan het natuurlijk ook komen doordat die wielen tien-, vijftien jaar geleden baanbrekend waren en de concurrentie inmiddels een behoorlijke inhaalslag heeft gemaakt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12702
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jul 2011 18:29

Dat denk ik ook er zijn nu meer fabrikanten die in de buurt komen.
Al vind ik het nog steeds de mooiste wielen en als je het gedl hebt waarom niet.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 jul 2011 21:48

Denk dat er qua prijs/kwaliteit verhouding heel veel bij in de buurt komt (of er gewoon aan voorbij gaat) maar alles wat getracht heeft om het concept te benaderen is alweer failliet of kan amper uitgeleverd wordt..
Concept is nog steeds onverslaanbaar maar in het huidige peloton waar aardig wat schade wordt gereden is het niet echt het juiste concept (veel te arbeidsintensief en in china niet te kopieren.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 jul 2011 02:08

wasbeer2006 schreef:Dat denk ik ook er zijn nu meer fabrikanten die in de buurt komen.
Al vind ik het nog steeds de mooiste wielen en als je het gedl hebt waarom niet.
Over mijn "waarom niet" schreef ik vijf jaar geleden het volgende...
Ik heb de LW's de hele zomer gebruikt waarvan zes weken in Frankrijk en het WOW effect duurde ongeveer een week en was vooral visueel. Sneller optrekken na een bocht of sneller klimmen. Ik merk er weinig van. Op het totale gewicht van fiets + fietser is het verschil waarschijnlijk te klein. Eerder gebruikte ik een handgebouwd setje Corima Aero - 28 stuks Sapim race voor en achter - DuraAce naven. Op dit moment fiets ik met Open Pro - 32 Sapim Race - Campa Record rond want LW's en Hollandse polderwind is een drama. De LW's gaan weer naar de crossfiets denk ik, of blijven staan tot ik weer naar Frankrijk ga.
Die windgevoeligheid bleef mij parten spelen. Voor wedstrijden wellicht geen probleem maar rondjes Haarlemmermeer en andere ritten waar de wind vrij spel hebben vond ik een drama. Ik wil ontspannen fietsen en niet voortdurend m'n stuur strak vasthouden en de grillen van de wind op m'n voorwiel corrigeren. Niet alleen de hoogte van de velg speelde daarin een rol, de flensen van de naven en de de dikke spaken vangen ook veel wind. Uiteindelijk heb ik ze na de zomer van 2008 verkocht. Toevallig lees ik vandaag op weightweenies een aardig artikel van iemand die zijn ruime ervaring met verschillende wielen heeft beschreven en zijn mening over LW's komt aardig overeen...
Good: Very light, spin up fast, excellent road feel, stiff but not uncomfortable, sexy looking, great sound, hold speed reasonably well, not the best braking surface for modulation, more grippy surface is good for stops (depends on pads), only wheel that gets comments.

Bad: expensive, if you break a spoke or rim you are up the creek for a while, crap bearings and freehub for the money, seem to catch gusty cross winds and effects handling, sound and feel made me nervous to ride over RR crossings or gravel roads-irrational?, good customer service in Europe but sketchy history of support in US. I wish LW would update the rim shape to address aerodynamics and handling in wind instead of resting on the laurels of a rather old design.

Verdict: If only the best will suffice and you have a back up pair of low profile wheels for crap weather, this is your wheelset.
http://weightweenies.starbike.com/forum ... =3&t=90184" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 jul 2011 11:04

Tja, als je dt naven slecht vindt lopen (degene die de review schreef had niet eens door dat de voornaaf helemaal niet van dt komt)...zou zo snel met uitzondering van campa geen betere naven kunnen bedenken. Voor de tegens kan iets worden gezegd alhoewel ik al heel veel hoge wielen heb gereden en Lightweight springt er qua windgevoeligheid ook redelijk positief uit.
Echte minpunten zijn aerodynomica en passing maar zoals de tester al schreef als je de verreweg de beste wielen op de markt wilt is dit de wielset die je moet hebben maar je moet ze wel met verstand gebruiken en er minimaal een paar alterenatieve wielset naast hebben (en de juiste fiets want enkel een frame dat aansluit bij de eigenschappen van de wielen zal de set eer aandoen)

Plaats reactie