Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

welk verzet?

rvane
Forum-lid

rvane 09 jul 2006 01:27

Even een vraag. Ben pas begonnen met fietsen, heb een Gazelle Tirreno gekocht en heb er echt lol in. Ik reed altijd op de weg met een mtb dus ik heb het nu erg naar mijn zin. Vanochtend een eind wezen fietsen, ongeveer 52km. Ik zat eens op trapfrquentie te letten en die is zo rond de 90, soms wat hoger soms wat lager. Ik heb de hele rit gereden op het middelste blad aan de voorkant, achter wat gewisseld om de frequentie hoog te houden afhankelijk van wind. Ik had natuurlijk ook voor het grootste blad kunnen kiezen en achter ook wat groter, komt op hetzelfde neer, toch? Maar wat is nou eigenlijk verstandiger?
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

karma 13 jul 2006 13:53

Je omwentelingen zijn het belangrijkste in het begin , als deze hoog aangeleerd worden zal je later makkelijk en vlot mee kunnen un groepen die hogere snelheden maken . kracht komt na veel en juist trainen , hoe hoger en hoe langer je de 100 omwentelingen kan houden hoe beter . eerst begin je met je 39 / 17 of 18 , en later naar hand je beter wordt kan deze zelfde omwenteling met zwaarder verzet rond gedraaid worden .
Maar mijn mening is wanneer je strart met fietsen moet je zorgen dat de hartslag gewoon raakt aan hoge omwentelingen . Lager gaan trappen is makkelijk , maar hoger terug aanleren is erg moeilijk .
Ook de verzuring zal minder zijn met een lager verzet maar hoger omwenteling , dan een lager omwenteling maar zwaarder verzet !!
sht niet verklappen ;-)

Plaats reactie