Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat nemen jullie?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 28 sep 2006 20:33

Quote: Origineel geplaatst door pantani op 28 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 28 September 2006Quote: Origineel geplaatst door pantani op 28 September 2006
Ga er tog even verder op in!In Cyclink(Vandaag aangekregen)staat er een toestel,waar ik zeker van weet dat profs dit ook gebruiken!ALTIPOWER: www.go2alti.be en dit kost 324e.per KUUR!!!Wat krijg je in de plaats?-Beter uithoudingsvermogen.                                        -Snellere recuperatie.                                         -Minder vorming van melkzuur en snellere afbraak ervan.                                         -Maximale efficientie.Weet dat dit zeker zijn effect niet mist.Nu is de vraag:Ozon-kuur even goed of niet?

Kun je beide voor ons niet proberen?

Bwa,wie weet!Laat het jullie dan wel weten!

Zou toch ook nog hypnotherapie overwegen!
What makes the boat go faster?

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 29 sep 2006 11:55

ontbijtkoek werkt super bij mij !!!
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

pantani
Forum-lid

pantani 29 sep 2006 12:26

Even serieus!
Zou dit nu hetzelfde zijn?
il magnifico

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 29 sep 2006 14:38

De Altipower is een toestel dat je zuurstofarme lucht laat inademen.  Dit zou hetzelfde effect moeten geven als een hoogtestage, epokuur of lagedruk tent.  Volgens mij is het effect vrij pover, aangezien je nooit echt zo lang aan het apparaat kan liggen als een verblijf in bvb lagedruktent.
Ik heb wel gehoord dat de renners van Davitamon-lotto zo'n toestel hebben.  Van Gert Steegmans weet ik het zeker. 

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 29 sep 2006 15:44

Tja, er wordt beweerd dat het werkt, zo'n tent. Als ik het goed heb zijn ze zelfs in sommige landen verboden.
Gisteren vertelde me iemand dat ie voor een wedstrijd of lange tocht steenvast een Ibuprofen slikte. Dat zou verzuring tegen gaan? Is dit zo?
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 29 sep 2006 18:08

Ja, dat klopt.  In Italie zijn die tenten verboden.
Ibuprofen is een pijnstiller, net zoals dafalgan (paracetamol).  Deze produkten worden wel genomen in wedstrijden.  Ik denk niet dat ze de verzuring tegen gaan.  Je zult hooguit iets minder de pijn van de verzuring in je benen voelen, aangezien het pijnstillers zijn.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 09 okt 2006 16:26

Ik heb er nog even over nagedacht, maar homeopathie moet je niet helemaal afkraken. Onlangs ben ik verkouden geweest. Een middel die bij mij goed werkt is Dampo, inhalatiezalf. Wat tegen verkoudheid ook wel goed werkt, is - simpelweg - een ui schillen en voor de nacht naast je bed zetten. Zoals ik begrepen heb, 'zuivert' het de luchtwegen. Pluk de natuur zeg ik maar zo.
Wat ook wel goed helpt zijn div. geneesmiddelen van dr. A. Vogel, bijv. PoHo-olie (meer tegen griep dan verkoudheid). Heel effectief. Volgens mij zijn deze middelen ook algemeen aanvaarde geneesmiddelen. Ik gebruik het al van jongs af aan, en volgens mij was dat op aanraden van mijn voormalig huisarts.
Is bovenstaande één van jullie bekend?

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 09 okt 2006 16:35

Jan, die middelen kunnen waarschijnlijk wel de klachten verminderen (door het openzetten van de luchtwegen of door het oplossen van slijm) maar ze zullen niet de oorzaak van de verkoudheid of het ziekteverloop aanpakken. Maarja, klachtenvermindering is ook al heel wat natuurlijk.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 10 okt 2006 03:25

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 09 Oktober 2006

Jan, die middelen kunnen waarschijnlijk wel de klachten verminderen (door het openzetten van de luchtwegen of door het oplossen van slijm) maar ze zullen niet de oorzaak van de verkoudheid of het ziekteverloop aanpakken. Maarja, klachtenvermindering is ook al heel wat natuurlijk.

Ja je hebt wel een beetje gelijk, "geneesmiddel" is niet zo'n goed woord, doch komt het aardig in die richting van genezen. Je lichaam moet zelf het geneeswerk doen, de voornoemde middelen helpen alleen een handje; klachten verminderen sneller. Dat is inderdaad heel wat.
Vaag blijft het begrip geneesmiddel wel. Geneesmiddel is een medicijn. In beide gevallen gaat het om een middel. Ja, geef maar een sluitende definitie van wat "een middel" is. Die is er niet. 
Een medicijn tegen astma vermindert de klachten die astma teweeg brengt (vernauwing van de luchtwegen). Met griepprik bedoelen we ook niet echt een geneesmiddel, is het een medicijn? Het voorkomt wel dat je griep krijgt, althans een zware vorm van griep. Een zalfje - een middel of medicijn - tegen eczeem vermindert de klachten sterk op korte termijn, net zo lang 'smeren' totdat het verdwenen is, is de lange termijn (van genezen kun je dan denk niet echt spreken). Een vrij vaag gebied, nietwaar?

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 19 okt 2006 20:10

Vandaag even bij de Kruidvat geweest. Was daar voor een ander doeleinde, maar toevallig kwam ik langs wat middeltjes van dr. A Vogel. Daar stond toch echt "geneesmiddel" bij.
Het gaat dus niet echt om genezen maar zoals Wikipedia het stelt:
Een geneesmiddel (ook farmacon of medicijn) is een chemische stof die een bepaalde, gewenste werking op het (dierlijk of menselijk) lichaam uitoefent.

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 19 okt 2006 21:12

Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 19 Oktober 2006
Het gaat dus niet echt om genezen maar zoals Wikipedia het stelt:Een geneesmiddel (ook farmacon of medicijn) is een chemische stof die een bepaalde, gewenste werking op het (dierlijk of menselijk) lichaam uitoefent.

Uiteraard. Een paracetamolletje geneest je lichaam ook nergens van maar kan wel de pijnprikkel verminderen.

Plaats reactie