Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat nemen jullie?

pantani
Forum-lid

pantani 25 sep 2006 21:36

Kun je dit ook eens vertalen?Want het was IK die zei dat CREATINE zeer slecht is!
il magnifico

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 25 sep 2006 22:37

Het komt erop neer dat creatine enkel werkt voor korte hevige inspanningen en niet voor langere inspanningen (zoals wielrennen).  De Russen zochten hun heil in bloeddoping (transfusies) om de duursporters beter te laten presteren.  Creatine vonden ze dus van weinig nut voor duursporters.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 25 sep 2006 22:59

Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 25 September 2006

Het komt erop neer dat creatine enkel werkt voor korte hevige inspanningen en niet voor langere inspanningen (zoals wielrennen).  De Russen zochten hun heil in bloeddoping (transfusies) om de duursporters beter te laten presteren.  Creatine vonden ze dus van weinig nut voor duursporters.

Je vergeet een belangrijk punt uit het artikel: 
--> creatine kan in duursport nadelig (disadvantageous) zijn.
Het laatste verklaart waarschijnlijk ook waarom veel prof-renners creatine niet gebruiken. Waar webshops dus aan doen is: ordinaire geld-uit-de-zakklopperij...bovendien spreken veel websites elkaar tegen.

pantani
Forum-lid

pantani 26 sep 2006 12:01

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 25 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 25 September 2006

Je vergeet een belangrijk punt uit het artikel: 
--> creatine kan in duursport nadelig (disadvantageous) zijn.
Het laatste verklaart waarschijnlijk ook waarom veel prof-renners creatine niet gebruiken. Waar webshops dus aan doen is: ordinaire geld-uit-de-zakklopperij...bovendien spreken veel websites elkaar tegen.

Dat laatste is zeker!Maar dit is met alle producten zo!
Maar ik kende wielrenner en hadden hem CREATINE aangesmeerd,dus hij maar nemen en kreeg inderdaad spieren bij,of hij beter ging rijden laten we terzijde,maar ging naar dokter en zei:Vraagje,neem jij CREATINE?
Mijn maat zei stomverbaast ja,waarom?
Dokter:Als je er niet onmidelijk mee stopt tast het nog meer je lever aan!!!

PS:JAN:Jij weet over alles wel redelijk veel.Kun jij mij iets vertellen over OZON-kuur?(Baxter,...zult het wel kennen?)
il magnifico

fransz
Forum-lid

fransz 26 sep 2006 13:07

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 26 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 25 September 2006

Maar ik kende wielrenner en hadden hem CREATINE aangesmeerd,dus hij maar nemen en kreeg inderdaad spieren bij,of hij beter ging rijden laten we terzijde,maar ging naar dokter en zei:Vraagje,neem jij CREATINE?

Van creatine krijg je geen spieren bij, maar vocht tussen je spiercellen. je hoeveelheid spiercellen blijft gelijk, het volume neemt toe.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 26 sep 2006 16:42

het enige dat ik neem is af en toe mijn vrouw!!! ( en van mijn vriendin zullen we dan nog liefst zwijgen!!)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pantani
Forum-lid

pantani 26 sep 2006 20:46

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 26 September 2006

. Dat gezever over al die dopingsmiddelen daar zak bij velen de  broek vanaf, puur natuur moet het motto wezen ook bij profs ,zoniet donderstraal dan allemaal lekker op van je fiets. Iedereen die in mijn ogen iets van doping of spierversterkende middelen gebruikt is een echte lozer en mag in mij ogen het "woord" sporter geen eens in z,n mond nemen. Laat staan mee doen aan wat ik de ogen van normale spotieve mensen een eerlijke wedstrijd moet heten. Zie je het al voor je dat je op het podium staat met de "hoofdprijs"in handen en met in je gedachte dat je zometeen weer ff een shakie met teringzooi naar binnen moet werken om op je "spotieve" prestatie nivo te blijven, eerlijk duurt het langst is nog steed de meest bekende en langstdurende uitspraak.

En wie doet dit???Ken er niet 1denk!
il magnifico

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 26 sep 2006 22:35

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 26 September 2006

Dat laatste is zeker!Maar dit is met alle producten zo!
Mijn maat zei stomverbaast ja,waarom?
Dokter:Als je er niet onmidelijk mee stopt tast het nog meer je lever aan!!!
PS:JAN:Jij weet over alles wel redelijk veel.Kun jij mij iets vertellen over OZON-kuur?(Baxter,...zult het wel kennen?)

Moet je je fietsmaat ook maar vertellen dat creatine in duursport niets oplevert en zelfs een nadeel kan zijn.  Met gezond eten bereik je meer!
Die dokter heeft inderdaad gelijk. Voedingssupplementen zijn er voor bedoeld om tekorten in een lichaam aan te vullen. Pure medicatie dus. Een gezond lichaam heeft geen extra's nodig. Sterker nog, neem je zulke medicaties, dan is het feitelijk voor je lichaam dubbelop, schadelijk: bij een overmaat tast het je organen zoals nieren en lever aan.
Ik heb een tijd geleden iets gelezen over ozontherapie, maar waarom wil je dat weten, Pantani?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 26 sep 2006 23:56

Zie onderstaand bron www.ozontherapie.nl
"We kennen ozon van de ozonlaag. Ozon is energierijke zuurstof. Na een onweersbui ruiken we vaak een typische geur, dit is ozongas. Dit ozongas gebruiken we bij de ozontherapie. In een ozontoestel wordt door elektrische hoogspanning energie toegevoegd aan zuurstofmoleculen, hierdoor ontstaat ozongas.

Een van de toepassingen wordt in de geneeskunde " grote eigenbloed behandeling" genoemd. Via een infuus wordt 100- 300 ml bloed afgenomen. Het bloed wordt onstolbaar gemaakt door toevoeging van een antistolmiddel. Vervolgens wordt een bepaalde hoeveelheid ozongas aan het bloed toegevoegd. Daarna wordt het bloed via een infuus weer teruggegeven aan de patiënt.

Vervolgens is er een duidelijke verbetering van de bloeddoorstroming in het lichaam. De patiënt voelt de betere doorstroming en ervaart een aangename lichaamsgewaarwording. Over het gehele lichaam is een fijne tinteling en een warm gevoel waarneembaar. De behandeling verbetert de gezondheid op alle fronten. Vaak wordt deze behandeling toegepast bij doorbloedingsstoornissen (angina pectoris, claudicatie klachten), maar de ozontherapie blijkt ook heilzaam bij vermoeidheidsklachten, algehele malaise en bij het niet opknappen van infectieziektes.

Ozon heeft naast het effect van een verbetering van de bloedcirculatie ook een bacterie, virus en schimmeldodend effect. De desinfecterende werking van ozon is vergelijkbaar met die van chloor, het verschil is dat ozon 800 tot 5000 maal sterker ontsmettend werkt dan chloor. Met de extra hulp van de ozon infusie kan het lichaam infectieziektes sneller te boven komen.
Een behandeling duurt 30-40 minuten. Meestal zijn 5 tot 10 behandeling nodig om blijvende resultaten te behalen. De ozontherapie kost F 240,- per behandeling.

Ozontherapie heeft voor het lichaam 2 verschillende werkingsmechanismen. Enerzijds realiseert de ozontherapie een verbetering van de bloedsomloop, anderzijds helpt ozontherapie bij het bestrijden van infecties ( de ozon vernietigt bacteriën, virussen en schimmels)

Door de verbetering van de bloedsomloop brengt ozontherapie verbetering bij vernauwing van de bloedvaten in de benen (of etalagebenen of claudicatie klachten) of in het hart ( angina pectoris of vernauwing van de kransslagaderen) of bij vernauwing van de bloedvaten in de hersenen (aderverkalking). Het helpt ook tegen koude handen en voeten als er geen aantoonbare vernauwing van de bloedvaten is (syndroom van Raynaud).

Doordat ozon sterk desinfecterend werkt tegen bacteriën, virussen en schimmels kan de ozontherapie worden gebruikt als ondersteuning bij het bestrijden van infecties.

In de praktijk blijkt echter dat naast het effect van bloedsomloop verbetering of infectiebestrijding ook een algemeen gezondheid verbeterend effect aanwezig is.

Na een aantal behandeling voelen de meeste patiënten zich prettiger, warmer, actiever en minder moe.

Het afweersysteem verbetert, het uithoudingsvermogen verbetert ( sporters). Mensen die een carcinoom hebben wordt het gaan zich beter en sterker voelen, daarnaast heeft de versterking van het afweersysteem voor hen een positief effect. Verbetering treedt op bij vermoeidheidsklachten (M.E., niet opknappen na infectieziektes, post-virale moeheid ). Verbetering treedt op bij neurologische aandoeningen zoals halfzijdige verlamming, ziekte van Parkinson, ataxie , dementie, aangezichtspijn, pijnklachten na gordelroos en andere zenuwpijnen. Verbetering treedt op bij darmziektes zoals spastische dikke darm, maar ook de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa".

Persoonlijk denk ik: kwakzalverij.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie