Piepende schijfremmen
Hallo,
Ik heb een Nieuwe Canyon Grand Canyon AL8.o gekocht en daar zitten Formula RX schijfremmen op.
Maar die remmen piepen erg als het een beetje nat is.
Ik heb al een beetje kopervet tussen de remzuiger en het remblokje gedaan maar dat hielp niet.
Wat kan ik nog meer doen om van dat piepen af te komen?
gr. Marcel
Ik heb een Nieuwe Canyon Grand Canyon AL8.o gekocht en daar zitten Formula RX schijfremmen op.
Maar die remmen piepen erg als het een beetje nat is.
Ik heb al een beetje kopervet tussen de remzuiger en het remblokje gedaan maar dat hielp niet.
Wat kan ik nog meer doen om van dat piepen af te komen?
gr. Marcel
-
catscanner
- Forum-lid
- Contact
Piepen bij nat weer kan je bijna niet voorkomen.
Mijn ervaring is dat mijn schijfremmen(Shimano Alivio) pas beginnen te piepen als de blokjes op zijn, metaal op metaal.
Mijn ervaring is dat mijn schijfremmen(Shimano Alivio) pas beginnen te piepen als de blokjes op zijn, metaal op metaal.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Totdat het weer gaat regenen 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Schijfremmen en piepen is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Knappe jongen als jij nooit geen gesleep en gepiep hebt in de natte omstandigheden....
By the way: abonnementje op felle oneliners de laatste tijd?
By the way: abonnementje op felle oneliners de laatste tijd?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Sinds wanneer hebben racefietsen schijfremmen...........................
Anyway Daniel heeft (voor de 2e keer
) gelijk. Ik heb zelf Hayes nine Hope mono mini en nu Formula oro k18 gehad uiteindelijk piepen ze allemaal. Mijn maats hebben Magura marta/ Shimano XT/XTR/ Formula r1/ Avid juicy 3 en 7 ook die piepen allemaal. Dus idd knap als je idd geen last hebt van gesleep en gepiep hebt en ik hoor graag je geheim!
Anyway Daniel heeft (voor de 2e keer
Bij mij zijn het de metalen blokken die piepen, als het nat is. Met organische pads is het allemaal redelijk geruisloos.
Over Swissstop Disc Brake Silencer heb ik goede ervaringen gelezen. Dat zou je eens kunnen proberen als je remmen al beginnen te janken zodra je ernaar kijkt. Een geluidje hier en daar hoort inderdaad bij schijfremmen.
Over Swissstop Disc Brake Silencer heb ik goede ervaringen gelezen. Dat zou je eens kunnen proberen als je remmen al beginnen te janken zodra je ernaar kijkt. Een geluidje hier en daar hoort inderdaad bij schijfremmen.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Bij het aanremmen in nat altijd wel wat gepiep met Hope mono mini 2007.
Het stoort me niet.
Het stoort me niet.