Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

inkorten voorvork

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 11 jul 2006 19:52

Na een aantal maanden heb ik het aantal spacers tussen mn balhoofd en stuurpen weten te reduceren van 4,5cm maar 1cm. Nu wil ik het het resterende uitstekende stuk van mn pen afzagen, alleen zie ik er een metalen/alu busje inzitten voor stevigheid of iets dergelijks. Wat moet ik doen voor ik het wil afzagen. deze bus in de voorvork verder naar beneden tikken, of zit de moer waar ik de dop  op vastdraai los van dit busje waardoor ik de kans loop het uit het gareel te tikken? Graag jullie advies.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2771
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 jul 2006 19:57

Als je een pina hebt (net zoals Ron) het je die rottige expander in je vork zitten. Ben laatst (voor Ron) toch wel een uurtje aan het mieren geweest voor hij eruit was (en voorlopig is hij ook weer teruggezet.
Werkwijze: moer meet een drevel o.i.d. naar beden tikken. Huls inspuiten met wd40 en dan iets naar beneden drukken (of eruit halen als dit lukt. Vervolgens zagen en het geheel weer monteren. De huls die je ziet zit dus los van de moer en zorg ervoor dat de excentrische moer zich vast kan trekken.

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 11 jul 2006 23:37

Bedankt voor het advies. Ik heb het iets anders aangepakt. een randje carbon afgezaagd waar de alu bus achter zat (er omheen gezaagd zodat ik net niet het alu raakte) Hierdoor kon ik het topje carbon eraf halen, met de waterpomptang het busje ingeknepen en kon deze daardoor zo eruit halen. Vervolgens uitgemeten hoeveel ik moest afzagen. Had geen verstekbak om het mooi vlak af te zagen, dus heb een paar oude spacers gepakt en deze op de juiste hoogte erover gedaan, hier vervolgens langsheen gezaagd. Resultaat is dat het stuur veel compacter lijkt met het frame doordat alle spacers er tussenuit zijn! :-) Ik ook weer blij!
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

Plaats reactie