Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Polar horloge en slechte service!

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 12 jul 2006 12:59

Eind mei begaf de batterij van mijn Polar het. Ik heb deze direct opgestuurd naar Polar om de batterij te laten vervangen. Wekenlang hoorde ik niets. Ik heb half juni maar eens gebeld om te vragen hoe het ermee stond en toen lag ie klaar om gerepareerd te worden. Later nog twee keer gemaild en elke keer met een kluitje in het riet gestuurd. Vorige week weer gemaild want ik ben het zo onderhand spuugzat om zonder gegevens te moeten trainen en toen kreeg ik als reactie dat het niet alleen om de batterij ging maar dat ook mijn bovenkap lek zou zijn. Die kap zou vorige week binnen komen en dan zouden ze hem repareren. Nog steeds niets gehoord en zojuist weer gemaild waar mijn horloge blijft en verzocht om eenzelfde horloge toe te sturen dat ik tijdelijk kan gebruiken. De service was voorheen altijd fantastisch bij Polar maar nu... het is echt K*T. Hebben meer mensen hier 'last' van gehad de laatste tijd?

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 12 jul 2006 13:15

De laatste tijd niet, daarvoor wel.
Polar opgestuurd met een begeleidend brief wat er mis was. Horloge was binnen enkele dagen terug en bleek slechts gedeeltelijk gerepareerd. Een meneer was zo vriendelijk mij telefonisch uit te leggen dat als ik de andere zaken ook gerepareerd wilde hebben ik de Polar nogmaals op mocht sturen. De betaling van de (aangetekende) verzendkosten waren uiteraard voor mijn rekening. Toen de reparatie voor de tweede maal nog niet volledig uitgevoerd bleek te zijn (problemen waren niet verholpen) heb ik van verdere reparatie afgezien.
Ik rijd inmiddels al weer een tijdje tevreden met een HAC4+ rond.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 12 jul 2006 13:55

Aardig dat jullie dit aankaarten.
Mijn ervaring WAS altijd prima bij Polar. Maandag opsturen en altijd voor het weekend weer terug. Maar de laatste keer heeft het bijna twee weken geduurd om een batterij-tje te vervangen. Na elf dagen gebeld en het antwoord was dat 'juist vandaag de batterij van mijn polar vervangen zou worden'. Jaja... in dat soort toevalligheden geloof ik nooit zo erg. Volgens mij hebben ze het erg druk en behandelen ze eerst de reparatiegevallen van klanten die klagen. De rest komt dan later.
Is heel jammer en op deze manier loopt hun aanzien snel terug.

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 12 jul 2006 14:08

WAS inderdaad... twee jaar terug heb ik eens een gebroken snelheidssensor opgestuurd en echt binnen een week retour. Ik stond versteld van de snelle service maar nu is het echt hele grote knudde. En wat kun je er aan doen!? Helemaal niets. Ja klagen en boos worden maar dat helpt ook weinig. Ik heb nu inmiddels al een keer of vier / vijf contact gehad waar mijn horloge blijft en krijg steeds nul op rekest. Het boeit ze ook totaal niet want ze hebben toch klanten zat, maar met dat arrogante gedrag en de hopeloze service op dit moment kan ze dat wel eens duur komen te staan.

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 12 jul 2006 15:47

In februari mij hartslagmeter opgestuurd en na ongeveer een week terug. Toen nog een prima service. Hoe het nu is weet ik niet.

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 13 jul 2006 14:42

Mijn pa heeft onlangs ook de batterij laten verwissel. Heeft zoijn horloge via Run2day opgestuurd naar Polar.......binnen een week wastie weer terug. Lijkt mij toch een super service. Misschien loopt de service beter via een winkel?Bijkomend voordeel is wel dat de winkel zorgdraagd voor het versturen en dus ook het risico van verlies bij verzending.En het kost helemaal gratis
M@zzel

53x110
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2006 21:00

53x110 13 jul 2006 23:27

Twee weken geleden mijn klokje opgestuurd omdat ik een storing had.
Na precies een week kreeg ik hem netjes gemaakt terug inclusief briefje dat er een onderdeel vervangen was en de rest "ok" bevonden was.
Lijkt mij prima service. Let wel even op. Volgens mij is er verschil tussen reparaties en garantieregelingen. Ik heb hem naar het service centrum in Lelystad gestuurd omdat het een garantie geval was. Misschien dat het via een winkel of servicepunt minder goed gerekend is.
Goede service ervaringen dus, blijft natuurlijk dat er naar mijn mening en die van veel forumgebruikers wel erg vaak Polar produkten kapot gaan...

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 14 jul 2006 00:59

Niet opsturen maar gewoon door je juwelier of zelf vervangen. Een batterij kan net zo goed door je plaatselijke juwelier vervangen worden. Het is gewoon een waterdicht horloge. Service = 5 minuten. Laatste keer zelf gewoon batterijtje vervangen. batterij = €3,50. 4 schroefjes losdraaien, batterijtje erin, en weer aandraaien, even opletten met het rubbertje en klaar is kees.
Mijn meter is ongeveer 6 jaar oud en nog nooit wat mee gehad.

Plaats reactie