Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Pijn, en verzuring.

sporter
Forum-lid

sporter 16 jul 2006 14:35

Hallo, lieve fietsliefhebbers.
Ik had een vraag aan jullie, sinds kort ben ik aan het trainen op een MTB, afstanden van rond de 20 km, deze afstanden wil ik gelijdelijk opbouwen, richting de 100. Ik ben 15 jaar oud..
Als ik aan het fietsen ben, krijg ik vaak vooral als er tegenwind staat, pijn in mijn benen, hoe komt dit.
Is dit verzuring, of niet. En wat kan ik er tegen doen, moet ik gewoon door fietsen op het tempo dat ik fiets, een lager verzet gaan rijden. Of minder snel fietsen.
Bij Voorbaat Dank.

Trappen mensen.

hans
Forum-lid

hans 16 jul 2006 14:59

hoewel de wetenschappers er nog niet helemaal uit zijn mag je er van uit gaan dat je last hebt van verzuring.
Minder hard fietsen helpt hiertegen, een lichter verzet schakelen wil ook nog wel eens helpen.
Verder: verzuring zal naar mate je beter gertraind wordt later optreden maar zal bij intensieve inspanningen je gehele fiets-cariere blijven bestaan.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

sietse
Forum-lid

sietse 16 jul 2006 15:03

een lager verzet kiesen is een oplossing maar belangrijker is hoe zit je op je fiets staat hij goed afgestelt op jou lengte
jan janssen bikes 4 ever

sporter
Forum-lid

sporter 16 jul 2006 15:19

Oke, Hans en Sietse, bedankt voor jullie info.
De fiets staat goed op mijn hoogte afgesteld, ik heb er al een heleboel keer naar gekeken, en ik weet zeker dat hij goed afgesteld staat.

Trappen mensen.

Plaats reactie